Autópályán 4-est rakni
Szöveges ítélet
Első céges autóm volt. A car policy gyakorlatilag csak az 1.6 tdi motort engedte. (itt még a VW diesel botránya előtt voltunk). Egy előző generációs benzines Octavia RS-ből ültem át. A sokk nem volt kicsi és hónapokig tartott. De azt, hogy autópálya emelkedőn 4-est kell szúrni a sebesség fenntartásához, még 3 év után sem bírtam megszokni.
A motor - váltó volt egyértelműen a leggyengébb pontja az autónak. A 105 lóerő elsőre nem tűnik kevésnek, de olyan döglötten adta elő és az 5 fokozatú váltó annyira rosszul illeszkedett a motor karakterisztikájához, hogy maximum talán az országúti 90-100 nem okozott fizikai fájdalmat. Városban nem volt jó fokozat (vagy sok, vagy kevés), autópályán az 5. is rövid volt, ellenben gyenge. Ettől eltekintve megbízhatóan működött, csak az motorolajat kellet 2-3 alkalommal pótolni két olajcsere között.
Minden másban jó volt, tudta azokat a dolgokat amiért a népek octaviat vesznek.
A tetőablak befért az opciós listába és örültem is neki, hogy beixeltem. Még behúzott árnyékolóval is sokat dobott a hangulaton a föntről érkező szórt fény. Mondjuk a full fekete belsőhöz kellett is (csak a teljesen világos bézs belső lett volna még opció, középút nélkül, de azt két kisgyerekkel nem mertem bevállalni). A beltér mélypontja számomra az ajtók felületének teljesen műanyag burkolata volt.
Végül a lizing lejárta előtt át kellett ülnöm pár hétre egy Peugeot 308 kombiba, mert egy elkalandozott figyelmű Jaguar telekjárós hölgy telibevert hátulról. Na a 308-asban ülve megtanultam értékelni az Octavia addig csak közepesre tartott tulajdonságait is...
Hibalista
- Az érintőképernyős fejegység hideg, párás időben különféle poltergeist jelenségeket produkált. A szerviz először tagada a jelenség létezését. Később küldtem videós bizonyítékot, akkor azt reagálták, hogy hiába cserélik ki, az új készülék is ezt fogja produkálni. - A sebességváltó gombja ledobta a műbőrözést. A szerviz szerint a termék jó volt, csak a kezem izzadt savat és/vagy gyűrűkkel, esetleg lánckesztyűben vezettem. Végül akkor voltak hajlandóak kicserélni amikor a céges flotta további 3 autója is produkálta ugyanezt a hibajenelséget. - A tetőablak egy év után kattogott, zörgött és padkán állva nem záródott. A probléma kezelésére a bőséges zsírozást gondoltak megfelelőnek, ami természetesen rövid távon sem működött.
Ide hordtam szervizbe
Csermely és Társa Alapvetően korrekt, jófej csapat, de feltételezem, hogy a garanciális problémák kezelésében kénytelenek követni a konszern policy-t
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 145000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Octavia RS | Következő autója? | Golf Variant |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
