A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2013)

Octavia 1.8 TSI Combi 

Az ítélet értékelése
3,3(3 db)

Addiktív örömforrás

Szöveges ítélet

Hosszabb külföldi utam miatt kintről rendeltem az autót úgy, hogy nemcsak hogy ki nem próbáltam, de még nem is láttam új Octaviát élőben. Döntésem így csak a neten látott teszteken, videókon és fórumokon alapult. Ez nyílván hordoz némi kockázatot, de vettem már így autót korábban is, és az nagyon bevált, ezért bevállaltam megint.
Igazság szerint a kritériumaimnak nem sok kocsi felelt meg, így nem sok közül kellett választani: alsó-közepes kombi nagy csomagtérrel (sokszor viszek több versenybringát is), minél erősebb benzinmotorral, jó futóművel, és minél kevesebb extrával, aminek a nevében az „automata” vagy „asszisztens” szerepel. Sajnos ma már a legtöbb márkánál a legerősebb motorokat csak a legmagasabb felszereltséggel együtt adják, amik dugig vannak olyan extrákkal, amiktől kiver a víz. Jobban szerettem volna egy combos szívó motort – kicsit tartok a turbótól -, de már ilyen kombináció sem létezik. A Mazdánál még lenne, de ott csak a 6-osban van kombi, az meg 8-9 misinél kezdődik… Szóval gyorsan szűkült a kör.

Az előző kocsim egy Focus II kombi volt (nagyon imádtam), ezért először az FIII-at nézegettem, de se kívül, se belül nem tetszett, szűkösnek tűnt, és itt is az erős motort csak Titanium felszereltséggel adták, jó drágán. Aztán látva az új Octavia adatait, képeit és videóit, hamar képbe került, és úgy tűnt ez lesz az ideális autó számomra. A kereskedővel e-mailben lebeszélve a részleteket megrendeltem az autót, és mire hazajöttem, meg is érkezett.
Sokan cégesen veszik az Octaviát és sokat mennek vele munkaügyben, én viszont magánvásárlóként vettem, és mivel szinte mindig bringával közlekedek a városban, az autó főleg hosszabb utakra van és emellett örömforrás. Van, hogy 2 hétig nem is megyek vele, viszont mikor igen, akkor örömködni akarok! Így adott volt az 1.8 TSI motor, a multi-linkes hátsó futóművel, manuális váltóval, meg jó sportos gumikkal.

Rendeltem egy pár extrát (pótkerék, hátsó légzsák, alufelni), de a legfontosabb a Dynamic csomag volt, abból is a sportülések. Ezek olyanok, mint az RS-ben, csak szövetborításúak. Nagyon király! Jó alacsonyra lehet engedni, deréktámaszos, jól tart kanyarban, és még jól is néz ki.
Utólag megnéztem, hogy ha az Ambition helyett Elegance-ot rendelek (amit a kereskedő is ajánlgatott), minimális pénzért lehetett volna egy rakás extra cucc még benne (tempomat, digit klíma, sötétedő tükör, stb.), de mivel pont az volt a cél, hogy ezeket távol tartsam, így egy percig sem bánom. No, mondanom se kell, ezért már megköpködtek egy páran, hogy ilyen hülye vagyok, de hát én az ilyen autót szeretem :-). Azt szeretem, ha én adom a gázt, ha akkor vált, világít, fúj, töröl amikor, és ahogyan én akarom – szeretem piszkálni a váltót meg a kapcsolókat, na.
Még mielőtt bárki (más is) megvádolna, hogy úgy utasítok el dolgokat, hogy nem is ismerem őket: több ezer km-t vezettem már különböző típusú automata váltós és/vagy tempomatos autókkal, és számomra mindkettő felesleges, sőt az automata váltót kifejezetten nem szeretem. Sajnos szerintem az autóipari fejlesztések nagyon rossz irányba tartanak (Google önvezető autó – ááááááá), ezért örültem, hogy még épp sikerült egy ilyen viszonylag gadget-mentes kocsit beszereznem.

Egy nagyot azért buktam az Ambition felszereltséggel kapcsolatban: sosem gondoltam volna, hogy a 4 hangszóró, az úgy értendő, hogy „hangszórók csak elöl”. Nem vagyok egy vájt fülű zenehallgató, meg szerintem az autóban úgysem a zenére kéne, hogy figyeljen az ember vezetés közben, szóval úgy voltam vele, hogy elég nekem a 4 hangszóró is. Csakhogy míg az előző 3 autómban a 4 hangszóró az 2 elöl + 2 hátul konfigurációt jelentett, ma még képesek úgy autót csinálni, hogy bár hátul van kényelmes ülés, külön légbefúvás és elektromos ablak, valami oknál fogva zene már a hátul ülőknek nem jár :-O. Szerintem ez egy orbitális ökörség! (Legközelebbi autómnál megkérdezem, hogy a négy kerék a négy sarokban van-e, vagy esetleg mindegyik elöl, egymás mellett.) Persze utólag is beköthető a hátsó hangszóró - márkaszervizben 70 ropiért! Az autóhifis jóval olcsóbban berakná, de persze bedrótozva sincs, tehát szét kell bontani a fél autót, meg a B-oszlopi csatlakozóból is hiányoznak a csatlakozó saruk, szóval totál szívás. Ha a „4 hangszóró” helyett úgy reklámoznák, hogy „csak elöl”, akkor nyilván 24 ropiért beikszeltem volna a hátsó hangszórókat is. Szóval ezt benyeltem, de így legalább a kölykök hátul fülessel hallgatják a saját zenéjüket, és nem zavarja őket a miénk, amit úgyis megvetnek!

Nos, akkor az értékelés:

Motor: ha egy egyszerű jelzővel kellene illetnem, akkor istenkirálycsászár! Már az első 1500 bejáratós km-en is éreztem, hogy nem lesz rossz, pedig igen kíméletesen bántam vele, és 3500 rpm fölé nem pörgettem. Mióta viszont kihasználom a teljes tartományt, élmény minden gyorsítás, baromi jól húz! Nyilván nem egy kategória a Tesla Model S P85+-szal (416 Le), amit korábban tesztvezettem, de azért egy családi kombitól nagggggyon jó! Egy hangyányi turbo-lag érződik, de emlékeim szerint a régebben próbált 150 lovas Focusban sokkal érezhetőbb volt, és ha fordulaton tartja az ember, akkor el is tűnik. Országúton hármasba visszaszúrva pillanatok alatt át lehet ugrani 3-4 autót. Nyugis haladásnál jó halk, húzatva meg szép érces a hangja (ebben jobb, mint a Tesla). A végét még nem próbáltam, de 200-on pikk-pakk fent van erőlködés nélkül.
Bár nem szeretem az okoskodó automatikákat, a Start-stop gyárilag benne volt, úgyhogy itt nem volt választás. Azt kell mondjam, hogy hibátlanul működik, bár elég sokszor kikapcsolom (szerencsére lehet), ha olyan a szituáció (pl. tudom, hogy rövid lesz a piros). Néhol vannak másfél perces pirosok, ott hagyom, hogy tegye a dolgát.

Vezetési élmény: a motor megalapozza a nagyon élvezetes vezethetőséget, de emellé még azért más is kell. A váltó is kiváló, bár lehetne egy kicsit „súlyosabb”, csakúgy, mint a kormányzás, de mindkettő elsőrangú. A fékek is nagyon jók – erősek és jól adagolhatók. A futómű is pazar, nem tudom mennyivel jobb, mint az egyszerűbb, azt nem próbáltam, de nekem kellően csendes és kényelmes, viszont nagyon lehet tenni kanyarokban is, persze ehhez jó gumik is kellenek. Egyszer-kétszer már odatapasztottam a kölköket az ajtóhoz egy-egy körforgalomban :-) . Rezzenéstelenül lehet jó íves országúti kanyarokat nagy sebességgel bevenni. Az alacsonyra engedett sportüléssel, meg a jó vaskos 3-küllős bőrkormánnyal élmény tenni-venni a gépet. A feleségem is imádja vezetni, bár nem sokszor kapja meg!

Fogyasztás: gyárilag 6,1 vegyes – hahaha, ez igen mókás, de ma már ez minden kocsinál így van. A Corollám kb. 1 literrel evett többet a gyárinál, a Focusom jó 2-vel, ez biztos fog vagy 2,5-3-mal többet, ahogy a gyári normák egyre távolodnak a valóságtól. Különösebben nem érdekel a fogyasztás, mert inkább nyomjon le 1-2 literrel többet, de okozzon örömet, minthogy egy monoton tempóval elguruljak A-ból B-be – azért én nem vennék jó autót. Éves szinten nem megyek annyit, hogy hazavágjon, viszont így minden út kéjes szórakozás. Az első 4000 km-re 8,2 körül van az átlag (számolt), de ebben volt 1500 bejáratós km, úgyhogy ez nyilván feljebb fog menni, most hogy elkezdtem rendeltetésszerűen használni. Ha 9-ből megáll, akkor elégedett leszek vele, mert a Focus annál többet evett, és ez sokkal jobban megy. Az itteni városi forgalom egyébként tragikus fogyasztásokat produkál (még egy kis autóval sem nagyon lehet 8 alatt tartani), ha kénytelen vagyok városon belül kocsival menni, meredeken megy fel az átlag.

Külső-belső:
Ez persze szubjektív, de nekem kifejezetten tetszik kívül-belül. Nekem a sokak által komornak titulált fekete belső is bejön. A szín nem nagyon érdekelt, de a keretbe már nem fért bele a metál, úgyhogy a család a két ingyenes szín közül a fehérre szavazott. Szerintem jól néz ki vele, bár mostanában épp a fehér lett a tucatszín, meg talán a döglött bogarak is jobban látszanak az elején, mint egy sötétebb színen. Fehér autóm még úgysem volt, úgyhogy boldog vagyok vele.

Kezelőszervek, ergonómia rendben. Viszont ahogy talán már más is említette, a középkonzol elég kemény és sokszor nyomja a jobb lábat. Egy kis helyezkedéssel általában korrigálható, de ez a Focusban is megvolt, nem értem, erre hogy nem figyelnek a gyártók.
A belső hely hatalmas, a hozzám (186 cm) állított vezetőülés mögött is igen bőséges lábtér van, és a fejtér is szellős, bár hátul nem szoktam utazni. Az osztottan dönthető ülés jó, bár még jobb lenne, ha síkba lehetne hajtani. A síalagútnak viszont kifejezetten örülök, mert nem szeretem a tetőn vinni a léceket, és így jól el fognak férni.

Csomagtér: szerintem a sok sajtó általi ajnározás ellenére az autó leggyengébb pontja. Az eddigi négy kombim közül messze ez a leghosszabb, literre messze a legnagyobb a csomagtere, de messze a legrosszabbul pakolható. Ez mind az én kontextusomban értendő, én ugyanis a csomagteret bicikliszállítási képességben mérem. És abban sajnos bőven alulmarad az összes korábbihoz képest. Ennek oka az érthetetlenül nagyon belógó kerékdobok, melyek teljesen leszűkítik a teret. Két korábbi kombim is 10 illetve 11 centivel keskenyebb volt kívül, de a csomagtartó szélessége lényegesen nagyobb volt. Nem hinném, hogy a futóműnek kellene ennyi hely, ez szerintem eléggé el lett fuserálva. A többi kocsimba a kerekek kivétele után a bringavázat be lehetett keresztbe állítani a hátsó ülés mögé, és még a 402 literes Corollába is simán bedobáltam hármat. Itt olyan szűk a hely, hogy egyet sem tudok betenni állítva a 610 literes térbe! Az igaz, hogy az alapterülete viszont nagy, tehát fektetve elfér, így viszont egymás tetejére kell majd rakni a bringákat, ami 3 bringa esetén már egy magamfajta biciklis embernek erős szívfájdalmat okoz az alsó bringa iránt. Családi nyaralásokra is eddig mindig a bringa ment be elsőnek az ülés mögé, és utána a bőröndök, csomagok, de most nem tudom ez hogy fog alakulni, nem szeretném a bőröndöket a fekvő bringára pakolni. Szóval ez egyelőre nagyon nem tetszik, aztán majd lehet, hogy sikerül valami jó elrendezést találnom, és megbékélek vele. Mindenesetre egy ekkora kombitól ez szégyen.

Az átvétel után 1-2 nappal, mikor besütött a nap, vettem észre, hogy az óracsoport plexije tiszta karcos – úgy nézett ki, mintha durva smirglivel akarták volna belülről megpucolni. Visszamentem reklamálni, és jogosnak is ítélték meg, de majd 2 hónap telt el, mire a cserét megejtettük. Újra kellett programozni az egész hóbelebancot, mert a korábbi verziókkal ellentétben itt nem cserélhető már csak a plexi, hanem az egész óracsoport együtt. Sirály! Na, mindegy, túl vagyunk rajta, és minden működik, a plexi is hibátlan.

Ha már az óráknál tartunk: a műszerek „pontossága” is nevetséges. Értem én, hogy biztonsági okokból minden autó sebességmérője felfele kell, hogy csaljon, de az a közel 6%, amit ez produkál, a 21. században szerintem elfogadhatatlan. Ilyen pontossággal már óra nélkül is meg lehet saccolni a sebességet. Az eddigi autóim is mind csaltak felfelé, de a 3-3,5%-kal még épp kibékültem. A fogyasztásmérő meg persze a másik irányba, lefelé csal kb. 4-5%-ot (mondjuk még nem tankoltam túl sokszor, ezért ennek még nincs kellő statisztikai súlya, majd figyelem). A Focus 2%-ot csalt, de felfele, ami sokkal korrektebb. Legalább most már értem, hogy a haverom VW-je hogy produkált mindig olyan varázslatos fogyasztásokat: ha valójában 6%-kal lassabban mész, mint hiszed, és 5%-kal többet fogyasztasz, akkor simán kijöhet 1 literrel kevesebb óra alapján a valóságosnál. Az meg már totális favágás. Kértem a szervizt, hogy állítsanak rajta, de persze azt mondták, hogy nem lehet belenyúlni – számomra ez is érthetetlen, vagyis inkább nem hiszem el.

Szóval egyelőre a rosszul pakolható csomagteret, a pontatlan műszereket és a hátsó hangszórók hiányát leszámítva maximálisan elégedett vagyok a kocsival (ez jól hangzik :-D). Bár a Skodákat tipikusan nem ezért szeretik, engem mindig bizsergés fog el, mikor vezethetem, és a bal egyben ülve folyamatosan fel van szögezve a vigyor az orcámra. Remélem sokáig meg tudom tartani, mert szerintem a 10 év múlva kapható kocsikat már nem fogom szeretni.

2014 június, update:
Azóta átesett az autó a tűzkeresztségen, és betettem 3 bringát hátulra. Még az üléseket sem kellett kivenni egyikből sem, szóval simán el tudtunk menni 3 ember + 3 bringa + csomagok belül konfigurációban. Továbbra is fenntartom, hogy ha a kerékdobok kevésbé lógnának be, sokkal jobban pakolható lenne, de végül is megbocsájtok, mert alkalmas a feladatra!

2015. március, update:
Elmúlt 1 év, és túl vagyok bő 13 ezer km-en a géppel. Ezalatt hordtam benne egy rakás építőanyagot lakásfelújításhoz, hihetetlen méretű bútorokat, 3 bringát a csomagtartóban üléslehajtás nélkül, utazott négy fős családunk teljes sífelszereléssel az autóban (lécek, bakancsok, botok, sisakok) + 2 bőrönd + 2 hűtőtáska + egyebek, és közben liter-számra termelődtek bennem az endorfinok! Egy év után is hibátlan, a fentebb említett hiányosságokat leszámítva minden pont úgy működik benne, ahogy elvárom, semmibe nem tudok belekötni. A fogyasztás közelít ahhoz, amit az elején jósoltam, most 8,86 a valós átlag (a fedkomp csalása 3,4%-on van az egy évre nézve), de igen lendületesen közlekedek vele. Ezt lehetne bőven lejjebb faragni, de nem akarom, teljesen rendben van.
Eddig tehát maximálisan elégedett vagyok vele, és ahogy a népítélet skálája mondja: perverzül imádom! Remélem még sokáig így marad.

2016. augusztus, update:
A gépsas lassan 2,5 éves, túl vagyok 45 ezer km-en. Továbbra is hibátlan, és továbbra is imádom. Időközben sikerült megtalálnom a módját, hogy a bringám betegyem hátra az ülés mögé keresztben az üléstámlával párhuzamosan. Nem egyszerű, kicsit ördöglakatos művelet, de végül is megoldható, úgyhogy megkövetem az autót a korábbi háborgásomért. Különösen annak fényében, hogy azóta láttam néhány nagyobb kombi csomagtartóját (új Passat, Mazda6), és azoknál biztos, hogy nem lenne ez kivitelezhető. Kicsit olyan érzésem van a csomagtartó méretekkel, mint a fogyasztással: papíron egyre jobb értékeket hoznak az autók, de a valóságban ez egyáltalán nem érezhető.
Azóta a fogyasztásmérőmet is sikerült beállíttatnom, úgyhogy most már pontos. A sebességmérő csalásához meg már hozzászoktam. Ráadásul a csalása nem lineáris: 130-140 körül már kb. 6%, azaz 8-9 km/h, viszont innentől kezdve ezt tartja nagyjából, azaz 220-nál is kb. 9 km/h-át csal, ami meg csak 4 %. A motor zseniális, nagyon megy, élvezet húzatni. A végét még mindig nem próbáltam, de óra szerint 234-et ment már, és még nem volt lepadlózva, óra szerint a 240 reális lehet. 150-175 lóerős automata dízeleket próbálva mindegyik enerváltnak tűnt hozzá képest. Az a tudat is megnyugtató, hogy 200-as tempóval poroszkálva a max teljesítmény 65-70%-ánál vagyok, azaz teljesen a komfortzónában. 5 emberrel, tetőig pakolt csomagtartóval, klímázva és hegyre fel is simán van tartalék megindulni.
A fogyasztás eddig 8,83, túlnyomó részt haladós autópálya. Most jöttünk vissza egy 5300 km-es körútról 4 emberrel, csomagokkal, 30+ fokban, dugókkal, szerpentines örömködésekkel, és mindenütt felülről karcolva a korlátozásokat, így jött ki 7,6, szerintem korrekt. Jelentős olajfogyást nem tapasztaltam, igaz 15 ezrenként cserélek, de még nem kellett utántölteni.
Upgradeltem 17-es nyári kerekekre – sem komfortban, sem vezethetőségben, sem fogyasztásban nem tapasztaltam érezhető különbséget, sem pozitív, sem negatív irányban. Az egyetlen változás a jobb optika :-).
A véleményem tehát továbbra is az, hogy ez egy kiváló autó – az én céljaimnak tökéletes!
A Skodától lassan jutalékot kéne kapnom, mert már legalább két emberről tudok, aki az én véleményem / ajánlásom alapján (is) döntött ilyen autó vásárlása mellett. Végül is a legjobb reklám az elégedett ügyfél.

Hibalista

- Újonnan karcos műszerfal plexi - garanciában cserélve. Kicsit sokáig tartott, de vegülis rendben volt. - Ezen kívül semmi.

Ide hordtam szervizbe

Full-Autó Kft. Debrecen. Korrektek. 3000-nél cseréltettem olajat. Simán vihettem a sajátom, és ott lehettem a kocsi mellett, a szerelővel is dumáltam. Az ár is elfogadható volt. Megvolt az egy éves szerviz is, maradt a véleményem. Azóta több olajcserén is voltam, mindig ugyanaz a fickó csinálja, eddig minden rendben.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2014
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 46000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Focus II kombi 2.0i Következő autója? Majd meglátjuk a kínálatot.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2013 (2013)

További ítéletek (41 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)