A majdnem tökéletes
Szöveges ítélet
Szeretnék teljesen objektív lenni, de el kell mondanom, hogy a 2013-as megjelenése óta vágytam egy Octaviára. Sokáig az 1.4 TSi-t nézegettem, de - részben a TC szakértőire hallgatva - végül a papíron gyengébb, kisebb teljesítményű 1.6 TDi-re esett a választás, tekintettel arra, hogy sokat autópályázok vele.
Kezdjük a felszereltséggel: Elegance felszereltség + Bolero fejegység + parkolást segítő pittyogó hátul, háromküllős bőr (sport) kormány + bluetooth kihangosító + első ülésfűtés. A navit nem sajnálom, szerintem nagyon túlárazott, egyedül a bi-xenon fényszórót sajnálom egy kicsit.
Amit nagyon szeretek:
- Furcsa, de a hangját nagyon kedvelem. Szerintem dízel létére egészen élvezhető.
- A csomagtartó mérete (kombiról van szó). 4 ember teljes ,,menetfelszereléssel" és szinte visszhangzik a csomagtér.
- A konzervatív belső. Bár fekete a műszerfal, nekem tetszik az ergonómiája és a funkcionalitás érvényesülése a dizájn felett.
- Menetteljesítmény. A 105 lóerő tökéletesen alkalmas az autópályán - minden szempontból vállalható - közlekedéshez, kipróbálnám az 1.4 TSi-t, de nem bánom, hogy hagytam magam rábeszélni a dízelre.
- A sok rekesz, ahova a csetreszek beférnek és nem zörögnek.
- A fedélzeti rendszer könnyű kezelése (telefon csatlakoztatása 1 perc, gond nélkül működik automatikusan)
- A fogyasztás 5 és 6 liter között változik, lábnehézségtől függően.
Amit nem szeretek:
- A VW márkapolitikájának értelmében nem ,,eheti meg" a Golfot. Kár érte, mert néhol érdekes költségcsökkentő megoldások lelhetőek fel (pl. ajtóborítás egybeöntött műanyag, nincs szövet betét)
- Az extra-politika. Meglehetősen magas árat kell fizetni bizonyos extrákért, amelyek alapárasak néhány olcsóbb autóban is. (LED menetfény, navi)
- Az ablakmosó tartály betöltő nyílása a motorházfedél kitámasztójának tövében van, a felét melléöntöm, amikor utántöltöm.
- Az 5 sebességes váltó. Maga a váltás érzet szerintem jó, de városban az 50-55 km/h-s tartományban a 3. sok, a 4. kevés, amúgy 130-nál kb. 2300-2500 között forog.
Kiemelném, hogy ez az első saját autóm, tehát kissé elfogult vagyok. Ugyanakkor rendszeresen vezettem/vezetek erősebb autót is (2.0 TDi 140 és 170 LE-vel), de nem biztos, hogy cserélnék.
Az első olajcsere után updatelek.
UPDATE:
- Gyűlik a kilóméter az autóban, átléptük a tízezret, és megvolt az első olajcsere is. A bálna, köszöni jól érzi magát, bár az utóbbi időben sokat használom 4-5 kilóméteres utakon, ami meglátszik a fogyasztásban is, bele-bele karcolva a 6,2-5 tartományba.
- Észrevettem továbbá, ha az ülésfűtés kettes vagy hármas fokozaton megy, a leállítás után elég sokáig megy a hűtőventillátor.
- Továbbra is állítom, hogy a széria fényszóró teljesen vállalható éjszaka is. Állítom ezt úgy, hogy az utóbbi időben sokat megyek éjjel. A ködlámpa viszont nem sokat ér, legfeljebb a padkát látod jobban (vö. Winkler, 2014), és miután nem kanyarkövető, ezért tényleg kissé okafogyott a megléte.
- A szélzaj erőssége egy negatív másodfokú függvény alakja: kb. 0-70 km/h-ig semmi, csend és hullaszag. 70-110 között fütyül és tutul a szél az ablakkereten a fülem mellett. 110 felett megint szűnik a zaj..
Hibalista
- Nyikorgó, zizegő kormányoszlop, olyan hangot ad, mintha 2 vékony műanyag réteg súrlódna egymáson. A szerviz szerint a kormány szinkrontárcsájához ér hozzá valami, nem mechanikus probléma. Főleg lassú kormányzásnál, nagy kitérésnél hallani (parkolás), egyébként nem. - UPDATE: A kormányoszlop nem zizeg, van helyette zörgés az anyósülés lábtere felől.
Ide hordtam szervizbe
Walter Autó Sopron. Korrektek voltak, amikor az említett hibával felkerestem őket.Az olajcsere nem volt problémamentes, de végülis megoldották az urak.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 10250 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
