A felszínesség autója - Octavia a neved
Szöveges ítélet
K-Európai régiónkban két kedvenc márka található meg: a Skoda meg a BMW. Az előbbi a nem vagyok sznob, mert fizetésből élek, és ezt nem engedhetem meg, de cégpénzen szerény, magas technikai tudású autóm van, hatékony és költségérzékeny vagyok, lelkem legmélyén meg értek is az autóhoz attitude hordozója, az utóbbi meg a van pénzem, vagy legalábbis látszatni akarom eset kedvence. (újautó-tulajdonosokat jellemzek.) Na, én a szerény eset vagyok.
Átvettema az Octaviát, mit is mondhatnék róla? Szép a forma - kétségtelenül.
Hátul 60 cm átmérőjű térddel is elférni, valszeg ezen hibrid megalábú embertípusra tervezték a hátsó lábteret, a csomagtartó hatalmas, innen gratulálok az Octavias henteseknek, legalább egy féldisznó elfér benne. Tehát, ha zombi hentes vagy ez a Te autód, mindene nagy! De tovább szeretném fokozni az Octavia érzést! A swing érintőképernyős rádió jobban szól és legalább olyan szép mint a korábbi Columbus navi. A műszerfal felső része, tenyeret gyönyörködtető puha műanyag. Kell ennél több? Az 1.4-es motor 125 km/h tempónál 5.5 litert fogyaszt, minek ide diesel? A motor harapós, a váltó pontos és vajpuha. A kocsi könnyű. A standard bőrkormány jó fogású, széria a kékfog, simán párosítható a telefonnal. A VAG feltalálta a tökéletes autót a VAG zombiknak! Tehát, aki az autót a külső-kormány-rádió-motor-váltó irányból közelíti meg az eljuthat itt a nirvanába.
De. Máshogy is meg lehet közelíteni egy autó használati vagy más értékét. A VAG jól átvert téged, csak a látható, közvetlenül érzékelhető részekre öszpontosít, a lényegire nem. Az autóban nekem a legfontosabb a futómű, nos ennek nincs, a jó ülés, nos ezt hetekig állítgatva sem találtam meg, a standard lámpa gyenge. Szerintem jobb lett volna spórolni a lábteren és csomagtartó-méreten és inkább jobb párnázottságú ülést, meg futóművet tenni a kocsi alá. Miért nem tették meg? Mert az nem látszik, ez az autó a felszínességnek szól. Minek ekkora méretnövelés az elődhöz képest? Minek? Kinek van ekkora térre szüksége? Rendben, amíg babakocsit kell hordani, addig OK. De aztán? Szerintem elrontották az autót a méretnöveléssel, hogy a Rapidnak helyet szorítsanak a palettán.
Konklúzió? Ha valaki a saját pénzén vesz autót, javaslom, hogy nézzen körül a futóművel rendelkező pár éves használt autók között. De az is lehet, hogy magasabb felszereltségű Octaviak, Golfok, Leonok alá jobb technikát szereltek be, lehet, nem próbáltam. Én boldogabb lettem volna, egy 10 cm-rel rövidebb, rosszabb rádióval felszerelt, ócskább anyaggal, de jobb üléssel adott Octavianak.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 6 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | 2.0 TSI | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.3/10) |
