A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,4 TSI 

Az ítélet értékelése
4,3(4 db)

Tüzes TSI

Szöveges ítélet

Céges autóként használhatok Octavia-t, immáron másfél éve, korábban 1.9 PDTDI-t, 2009. szeptemberétől pedig 1.4 TSI-t.
A nagy dilemma volt a motorválasztás tavaly ősszel, ugyanis időközben az Octavia is megkapta a VW csoport 1.4-es benzines turbómotorját (1.4 TSI), ami időközben az év motorja is lett a kategóriájában. A tesztek csak jókat írtak róla, így hát megszületett a döntés, jöjjön az apró benzines turbó motorral szerelt, ráncfelvarrott gépsárkány.

Ennek az Octavia-nak is teljesen azonos a felszereltsége a korábbiéval: a korábbi Business = jelenlegi Elegance+1-2 extra, ami kimagasló felszereltségi szintet eredményez ebben a kategóriában.

Az új külső nekem bejön, bár a fényszórókat meg kellett szokni, de most már határozottan tetszik. Az alsó fényvisszaverő prizmák pedig az RS-re hajaznak, szépen mutatnak. Imádom a kivilágított hátsóját nézegetni az előttem haladó többi Octavia-nak: egyedi a két szembeforduló, hatalmas „C” betű.

A belső térben a középkonzol esett át a legnagyobb módosításon, a ráncfelvarrás során. Szebb lett, minőségibb lett. Ergonómiailag csak egy kivetnivalóm lenne: a szellőzőrendszer kivilágított gombjai ezer apró zöld fénypontként virítanak, ilyenkor kifejezetten nehéz eligazodni rajtuk, hogy melyik fény melyik gombhoz tartozik. A fények színe sem segíti az eligazodást, mert a gombok megvilágítása és a bekapcsolt állapotukat jelző fények is zöldek. Érthetetlen módon csak két olyan gomb van (szélvédő és hátsó ablak páramentesítő), aminek viszont sárga a visszajelző fénye. Hogy ezt a többivel miért nem tudták megtenni, nem értem.
A vájtfülüek biztos találnak kivetnivalót a CD-s rádióban, szerintem szépen szól. A CD lejátszó viszont érzékeny: több olyan CD-vel találkoztunk már, amit nem volt hajlandó vagy csak nehezen megemészteni.
A felülmúlhatatlannak vélt belső pakolási lehetőségeket a Skoda-nak sikerült felülmúlnia az új típusban. Került be újabb olyan hely, ahová a hozom-viszem cuccokat lehet pakolni, a középkonzol jobb oldalfalára.
Ezzel ellentétben a csomagtérből eltűnt egy filléres lenyíló akasztó az egyik oldalról. NEM ÉRTEM, pedig ez volt a legjobb arra, hogy a T…-s zacskókat felakasszam elcsúszás ellen. Ezt most csak egyik oldalon tehetem meg, ami nem minden helyzetben elég.
A csomagtartót gyakorlatilag még egyszer sem sikerült telepakolni, mindent elnyel. A nejem csak akkor nem szereti, ha a hátsó ülés támlájához csúsztak a cuccok. Nem éri el őket ugyanis.
A digitális klímája szerintem nagyobb kategóriájú autókét megszégyenítően jó: halk, huzatmentes, jól szabályozható.
Az esőérzékelő jópofa dolog, de szerintem még nem kiforrott, annak ellenére sem, hogy az érzékenysége állítható. Többször előfordul, hogy én már rég törölnék, de ő még alszik és fordítva, vad tempóban törölni kezdi a teljesen tiszta szélvédőt.
A tolatóradar kihagyhatatlanul hasznos jószág, elsőrendű segítség.
A széria ESP hasznos biztonsági elem. Jól lehet tesztelni a téli, csúszós utakon.

És akkor jöjjön a motor:
Az 1.4-es, 122 lovas, 200 Nm-es TSI valóban ragyogó motor. A szeptember óta megtett több, mint 12.000 km alatt összeszoktunk. Eleinte hiányzott a diesel gőzmozdonyszerű nyomatéka, főleg előzéseknél, ami szinte a gázra lépés pillanatában az úttesten volt. Lehet, hogy mára már beérett a TSI, de az is lehet, hogy megszoktam. Ma már fel sem tűnik, hogy visszaváltok egyet, kettőt, vagy akár hármat is (6 sebességes!), ha nagyobb gyorsulásra vágyom. Papíron 1500-4000 közötti fordulatszám határok között állandó nyomatékot ad le, de gyorsulásnál én azt érzem, hogy kb. 3000-3500 körül jön meg a kedve igazán. 6000-től piros a skála, de odáig még nem volt lelkem elmenni, de miért is kellene.
A TSI motorba szerintem kétféle motor tulajdonságait sikerült belevarázsolnia a Volkswagen csoportos fiúknak és ettől izgalmas igazán ez a motor. Aki a nyugodt autózás híve, az nugodtan megteheti vele, hogy 2500 alatt lehet tartja a fordulatszámotmegteheti vele, mert valóban sikerült úgy hangolni a rendszert, hogy alacsony fordulatszámon is van kellő nyomatéka a kellemes autózáshoz. Meglepő, de az 1000 körüli fordulatszámoktól sem riad vissza, rezonanciamentesen, szépen tornássza ki magát ebből a mélységből és akár a városban is kapcsolható az 5. vagy 6. sebességi fokozat. A váltó egyébként kifogástalan: csendes, vajpuha, pontos. A nyugodt autózáshoz a kellemes 7 l alatti fogyasztás jár, ami szerintem szép eredmény egy ekkora tömegű autótól. Ellenben, ha valaki szeret sportosan közlekedni, akkor abban is partner a motor. Ehhez viszont bizony a magasabb fordulatszámok dukálnak és ekkor már bőven a 8 l körüli átlagfogyasztásban gondolkodhatunk. Autópályás 150-160-as tempóhoz pedig már a 9 l körüli érték jár. Átlagban most 6,9 l/100 km-nél tartok, visszafogott stílusban (na persze azért időnként én is kiélvezem a motor adta lehetőségeket), abszolút vegyes használattal, de a melegebb időszak beköszöntével alacsonyabb is lehet majd.
A motor vitathatatlan előnye, hogy megdöbbentően halk, az alapjárata teljesen néma és abszolút rezgésmentes, de a magasabb sebességeknél is teljesen elviselhető, igaz, ekkor a futómű zaja úgyis elnyomja a motorét.

Ezalatt a 4 hónap alatt nem volt problémám a TSI-vel (hozzáteszem, hogy a korábban 1 évig használt, 45.000 km-t futott 1.9-es diesellel sem).
Mivel céges autóról van szó, amit flottakezelő szervizeltet, így szerviztapasztalatról nem tudok beszámolni. Az autó számlájára írható, konkrét meghibásodás nem volt.

Összességében csak jót tudok mondani az Octavia-ról. Sajnos presztizsben még fejlődhet, sokan még mindig nem akarják elhinni, hogy ez a Skoda már nagyon közel van a nagybácsi VW-hez, de amikor beülnek, vagy netán vezetik is, elismerően nyilatkoznak róla.
Kevés olyan középkategóriás autót ismerek, ami méretében és árában fel tudná venni a harcot vele, hogy ehhez megbízható minőség és jó menetteljesítmények is párosulnak, megmagyarázza, miért is fut belőlük ennnyi az utakon. Nem egy kimagasló egyéniség, de aki egyéniségre vágyik, úgysem Skoda-t fog venni és úgysem ennyiért. Csak ajánlani tudom, főleg családosoknak.

Hibalista

- Semmi.

Ide hordtam szervizbe

Mivel flotta kezelő szervizelteti, ezért nincs saját tapasztalatom sem a munka minőségéről, sem az áraikról.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Octavia Következő autója? Octavia
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)