Tökéletes családi limuzin - Viharkék álom
Szöveges ítélet
2008.03.10.
1 hónapja van nálam az Octi, amit idáig tapasztaltam, nem sok, de leírom. Később, több megtett km. után majd visszatérek és bővítem a leírást.
Az autó 2007.06. havi, én 2008.02.08.-án vettem a PoHu-tól, ahol a kereskedő elmondása szerint egy 40 év körüli informatikus fickó szolgálati autója volt ( nem kulcsos autó szerencsére ). Ezt látszott igazolni, hogy a kárpitok, a belső burkolatok majdnem gyári állapotúak, pl. a szemüvegtartó belsejében a műanyagok jellegzetes felületi koszosak voltak.
A korábbi autóm egy 100 lovas Fabia Kombi volt, maximálisan elégedett voltam vele, de vonzott az Octavia II és az 1.9 dízel. A Fabiat szalonból vettem, de ennél már nem akartam az első évi 20%-os amortizációt én lenyelni, így esett a választás a keveset futott, de nem szalon autóra. Az eddigiek alapján nem bántam meg.
Az Octi II ezzel a dízelmotorral a Fabia után kellemes meglepetés. Bár 200 kg-mal nehezebb és ugyanúgy 100 Le körül van, de nyomatékban a duplája ( 250 Nm ) ami bőven sok. Én már „kiöregedtem” a streetracer korszakból a magam 38 évével, de igazán jól mozog a nagyvas ezzel a motorral, élvezetes vele menni. Sokszor azon kapom magam, hogy az ablakból kinézve (sajnos az utcán áll) megakad rajta a szemem és alig várom, hogy újra a volán mögé ülhessek. Egyszerűen beleszerettem és már nem is hiányzik annyira a Fekete Mágia Kombim. A Gift-en felül Climatronic kétzónás klíma, kis bőrcsomag ( a bőrkormány megváltás a Skodához nem méltó, olcsó és bűn ronda műanyag helyett ), kódpados rablás-gátló, Jumbo-box, Mp3-as CD-s rádió, hátsó ablaktörlő és felnire szerelt téli-gumi garnitúra járt még hozzá. Az újkori áránál majd 1.2 MFT-tal olcsóbban szerintem nem volt rossz vétel. Amit még szerettem volna bele, de nem jött össze, azt megoldottam utólag. A kocsi kapott egy 4300 K-es prémium Xenon szettet, amivel egészen más dimenziókba került az éjszakai vezetés fogalma. Akinek nincs - nekem sem volt eddig – az nem is tudja milyen plusz ez a halogén fényéhez képest. Ami még hiányzik a teljes boldogsághoz, az a tolatóradar, de rövidesen az is benne lesz. Az eddig eltelt 1 hónap és 1000 km. alatt semmiféle komoly probléma nem lépett fel, remélem ezt majd a későbbiekben is elmondhatom róla. A menetteljesítményével, felszereltségével, kényelmével, fogyasztásával mind a négyen – kedvesem és a két lurkó is - maximálisan meg vagyunk elégedve. Azt hiszem, hogy ezt nem adom el 5 év után. Bár, ha lesz Octavia III és CR diesel, ki tudja? Átlagfogyasztás eddig 5,5 l / 100km, kb. fele város, fele országút. Autópályás tapasztalat majd Húsvétkor várható, akkor van betervezve egy 700 km-es rokonlátogatás Szabolcsba. Remélem az sem lesz sokkal rosszabb, de ez nagymértékben tempó és lábfüggő.
2008.03.30.
Megcsináltattam egy éves szervizt. Úgy vagyok vele, legyen egy kiindulási alapom a későbbi karbantartásokra vonatkozólag. Cserélve az összes szűrő, olaj, diagnosztika, minden O.K. Megvolt a Húsvéti vidéki utazás. A kocsi remekül vizsgázott a 700 km-ből kb. 500 autópálya volt 140-es tempomattal. A fogyasztás 5.8 l lett a komputer szerint. Számomra megfelelő, a motor dinamikusan mozgatta az autót 4 személlyel, bár nem ártana egy kis rugalmasság a felsőbb sebességtartományokban. Gondolkozom chippelésen, de még nem vagyok biztos benne. A csomagtartó több mint elegendő. Bepakolva a 2 utazóbőröndöt és az egyéb kellékeket a gyerekeknek meg a nejemnek, még mindig csak jó félig volt. Kíváncsi vagyok, a nyáron a horvátországi nyaralás cuccai hogyan fognak beférni. (Szerintem simán elnyeli a cumót.)
2008.05.09.
Áprilisban megejtettem egy chip-átírást. A programozó srác SEAT szalonban írja át gyári garival az átadás előtti autókat, elmondása szerint most 135LE és 310Nm-tud a gép. A különbség rendkívül jól érezhető. Előtte végeztem egy kis rugalmassági tesztet: 80 km/h-ról 120 km/h-ra 4. és 5. fokozatban mértem időt. 4. Fokozatban 8,2 sec; 5.-ben 12,4 sec. Ugyanez Chip-írás után 4.-ben 7,0 sec; 5.-ben 9,5 sec (3 sec mínusz! ) Most 1500-as fordulattól úgy elkezd tolni, mint előtte 1900-tól, és az erő kitart kb. 4200-ig, nem csak 3500-ig. A fogyasztás is kedvezően alakult ennek hatására. Ugyanaz a 700 km-es túra Anyák napján azzal a különbséggel, hogy az autópályát most 150-re állított tempomattal küzdöttük le és 5.4 l/100km. Arról nem is beszélve, hogy mennyivel élvezetesebb a közlekedés ilyen erővel a talpam alatt. Piszokul kíváncsi lennék egy A6 3.0 TDI Quattro-ra, az mit léphet. A szerviz óta 2500 km-t futottunk együtt, látható olajfogyasztás nincs. Ennek nagyon örülök, mert sokfelől olvastam rémes olajfogyasztási adatokat, úgy látszik sikerült egy minden szempontból jó példányt kifognom. Thank God !
2009.05.16.
Az előző update óta elrepült egy év, és már 43000 km-nél járunk. Megvolt a köztes olajcsere szerviz is és az egy év alatt lefutott 15400 km-re kb. 8 dl olajt kért még a gép. Ez ezeknél a típusú motoroknál üzemi tulajdonság, bőven az elfogadható értéken belül van.
2008 nyarán megjártuk a horvát tengerpartot. A két hetes nyaralás cuccai minden gond nélkül kompletten befértek , pedig nem keveset szedett össze a család. Búvárfelszerelés (na, jó csak kocabúvár ), pár karton ásványvíz, tea is jött velünk és még a kalaptartót sem kellett kivennem. A kicsivel több mint 2000 km-es utat 5,2 literes átlagfogyival teljesítette, de ehhez azért azt is tudni kell, hogy a kresz szerinti sebességeket betartva, ugyanis a drága Kuna-t nem büntetésekre szerettük volna elkölteni.
Tavasszal kapott egy szett 17”-os RS felni garnitúrát 225/45/R17-es gumikkal. Nagyon szép, de ami fő, a kocsi viselkedése sokat javult tőle. Kanyarokban sokkal stabilabb, kicsit keményebb, de én ezt a fajta futóművet szeretem. A régi 195/65/R15-ös gumik érezhetően kúsztak kanyarban és sokkal billegősebb volt. Ja, és nem villog már olyan sokszor a kipörgésgátló ikonja a műszerfalon, vagyis jobb lett a tapadás is.
A kocsi továbbra is hibamentes és nagyon imádom. Nem tervezem a cseréjét, teljesen elégedett vagyok vele, és remélem ez így is marad. ( Amúgy is, az új Octi III olyan randa lett ezzel a koreai szempárral, nem tudom, mit vennék helyette.)
Hibalista
- Jobb hátsó ablak emelő-mechanika. Egy stift kilazult, Menteséknél gariban 1/2 óra alatt javították.
Ide hordtam szervizbe
Mentes és Társai Kft.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Sió-Car Kft.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 23500 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Fabia Kombi Comfort 1,4 16V 100 Le | Következő autója? | Octavia RS |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
