A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,9 PDTDI GIFT 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Tökéletes családi limuzin - Viharkék álom

Szöveges ítélet

2008.03.10.
1 hónapja van nálam az Octi, amit idáig tapasztaltam, nem sok, de leírom. Később, több megtett km. után majd visszatérek és bővítem a leírást.
Az autó 2007.06. havi, én 2008.02.08.-án vettem a PoHu-tól, ahol a kereskedő elmondása szerint egy 40 év körüli informatikus fickó szolgálati autója volt ( nem kulcsos autó szerencsére ). Ezt látszott igazolni, hogy a kárpitok, a belső burkolatok majdnem gyári állapotúak, pl. a szemüvegtartó belsejében a műanyagok jellegzetes felületi koszosak voltak.
A korábbi autóm egy 100 lovas Fabia Kombi volt, maximálisan elégedett voltam vele, de vonzott az Octavia II és az 1.9 dízel. A Fabiat szalonból vettem, de ennél már nem akartam az első évi 20%-os amortizációt én lenyelni, így esett a választás a keveset futott, de nem szalon autóra. Az eddigiek alapján nem bántam meg.
Az Octi II ezzel a dízelmotorral a Fabia után kellemes meglepetés. Bár 200 kg-mal nehezebb és ugyanúgy 100 Le körül van, de nyomatékban a duplája ( 250 Nm ) ami bőven sok. Én már „kiöregedtem” a streetracer korszakból a magam 38 évével, de igazán jól mozog a nagyvas ezzel a motorral, élvezetes vele menni. Sokszor azon kapom magam, hogy az ablakból kinézve (sajnos az utcán áll) megakad rajta a szemem és alig várom, hogy újra a volán mögé ülhessek. Egyszerűen beleszerettem és már nem is hiányzik annyira a Fekete Mágia Kombim. A Gift-en felül Climatronic kétzónás klíma, kis bőrcsomag ( a bőrkormány megváltás a Skodához nem méltó, olcsó és bűn ronda műanyag helyett ), kódpados rablás-gátló, Jumbo-box, Mp3-as CD-s rádió, hátsó ablaktörlő és felnire szerelt téli-gumi garnitúra járt még hozzá. Az újkori áránál majd 1.2 MFT-tal olcsóbban szerintem nem volt rossz vétel. Amit még szerettem volna bele, de nem jött össze, azt megoldottam utólag. A kocsi kapott egy 4300 K-es prémium Xenon szettet, amivel egészen más dimenziókba került az éjszakai vezetés fogalma. Akinek nincs - nekem sem volt eddig – az nem is tudja milyen plusz ez a halogén fényéhez képest. Ami még hiányzik a teljes boldogsághoz, az a tolatóradar, de rövidesen az is benne lesz. Az eddig eltelt 1 hónap és 1000 km. alatt semmiféle komoly probléma nem lépett fel, remélem ezt majd a későbbiekben is elmondhatom róla. A menetteljesítményével, felszereltségével, kényelmével, fogyasztásával mind a négyen – kedvesem és a két lurkó is - maximálisan meg vagyunk elégedve. Azt hiszem, hogy ezt nem adom el 5 év után. Bár, ha lesz Octavia III és CR diesel, ki tudja? Átlagfogyasztás eddig 5,5 l / 100km, kb. fele város, fele országút. Autópályás tapasztalat majd Húsvétkor várható, akkor van betervezve egy 700 km-es rokonlátogatás Szabolcsba. Remélem az sem lesz sokkal rosszabb, de ez nagymértékben tempó és lábfüggő.

2008.03.30.
Megcsináltattam egy éves szervizt. Úgy vagyok vele, legyen egy kiindulási alapom a későbbi karbantartásokra vonatkozólag. Cserélve az összes szűrő, olaj, diagnosztika, minden O.K. Megvolt a Húsvéti vidéki utazás. A kocsi remekül vizsgázott a 700 km-ből kb. 500 autópálya volt 140-es tempomattal. A fogyasztás 5.8 l lett a komputer szerint. Számomra megfelelő, a motor dinamikusan mozgatta az autót 4 személlyel, bár nem ártana egy kis rugalmasság a felsőbb sebességtartományokban. Gondolkozom chippelésen, de még nem vagyok biztos benne. A csomagtartó több mint elegendő. Bepakolva a 2 utazóbőröndöt és az egyéb kellékeket a gyerekeknek meg a nejemnek, még mindig csak jó félig volt. Kíváncsi vagyok, a nyáron a horvátországi nyaralás cuccai hogyan fognak beférni. (Szerintem simán elnyeli a cumót.)

2008.05.09.
Áprilisban megejtettem egy chip-átírást. A programozó srác SEAT szalonban írja át gyári garival az átadás előtti autókat, elmondása szerint most 135LE és 310Nm-tud a gép. A különbség rendkívül jól érezhető. Előtte végeztem egy kis rugalmassági tesztet: 80 km/h-ról 120 km/h-ra 4. és 5. fokozatban mértem időt. 4. Fokozatban 8,2 sec; 5.-ben 12,4 sec. Ugyanez Chip-írás után 4.-ben 7,0 sec; 5.-ben 9,5 sec (3 sec mínusz! ) Most 1500-as fordulattól úgy elkezd tolni, mint előtte 1900-tól, és az erő kitart kb. 4200-ig, nem csak 3500-ig. A fogyasztás is kedvezően alakult ennek hatására. Ugyanaz a 700 km-es túra Anyák napján azzal a különbséggel, hogy az autópályát most 150-re állított tempomattal küzdöttük le és 5.4 l/100km. Arról nem is beszélve, hogy mennyivel élvezetesebb a közlekedés ilyen erővel a talpam alatt. Piszokul kíváncsi lennék egy A6 3.0 TDI Quattro-ra, az mit léphet. A szerviz óta 2500 km-t futottunk együtt, látható olajfogyasztás nincs. Ennek nagyon örülök, mert sokfelől olvastam rémes olajfogyasztási adatokat, úgy látszik sikerült egy minden szempontból jó példányt kifognom. Thank God !

2009.05.16.
Az előző update óta elrepült egy év, és már 43000 km-nél járunk. Megvolt a köztes olajcsere szerviz is és az egy év alatt lefutott 15400 km-re kb. 8 dl olajt kért még a gép. Ez ezeknél a típusú motoroknál üzemi tulajdonság, bőven az elfogadható értéken belül van.
2008 nyarán megjártuk a horvát tengerpartot. A két hetes nyaralás cuccai minden gond nélkül kompletten befértek , pedig nem keveset szedett össze a család. Búvárfelszerelés (na, jó csak kocabúvár ), pár karton ásványvíz, tea is jött velünk és még a kalaptartót sem kellett kivennem. A kicsivel több mint 2000 km-es utat 5,2 literes átlagfogyival teljesítette, de ehhez azért azt is tudni kell, hogy a kresz szerinti sebességeket betartva, ugyanis a drága Kuna-t nem büntetésekre szerettük volna elkölteni.
Tavasszal kapott egy szett 17”-os RS felni garnitúrát 225/45/R17-es gumikkal. Nagyon szép, de ami fő, a kocsi viselkedése sokat javult tőle. Kanyarokban sokkal stabilabb, kicsit keményebb, de én ezt a fajta futóművet szeretem. A régi 195/65/R15-ös gumik érezhetően kúsztak kanyarban és sokkal billegősebb volt. Ja, és nem villog már olyan sokszor a kipörgésgátló ikonja a műszerfalon, vagyis jobb lett a tapadás is.
A kocsi továbbra is hibamentes és nagyon imádom. Nem tervezem a cseréjét, teljesen elégedett vagyok vele, és remélem ez így is marad. ( Amúgy is, az új Octi III olyan randa lett ezzel a koreai szempárral, nem tudom, mit vennék helyette.)

Hibalista

- Jobb hátsó ablak emelő-mechanika. Egy stift kilazult, Menteséknél gariban 1/2 óra alatt javították.

Ide hordtam szervizbe

Mentes és Társai Kft.

Értékelése: 6

Másik szerelő értékelése

Sió-Car Kft.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 23500
Megbízhatóság (8) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Fabia Kombi Comfort 1,4 16V 100 Le Következő autója? Octavia RS
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)