Szerethető családi autó
Szöveges ítélet
11e km és 10 hónap után született ez az írás, a megbízhatóság/szervíz témában igazán nem tudok még nyilatkozni, azt majd később. Eddig 1-2 apróságon kívül baj nem volt az autóval.
Pozitívumok:
- a méret: utastér tágas elöl/hátul, csomagtér óriási (560 l)
- forma: nekem tetszik
- belső tér: nem tolakodó, igényes
- kezelhetőség: minden kézre áll
- felszereltség: ESP, kétzónás klíma, első ülésfűtés, 6 légzsák, bőrkormány, tolatóradar, 16"-os alufelni.
Negatívumok:
- motor: az 1.6i (8V, 102 LE) éppen elég; átlagos használatra, nem agyonpakolva OK, de az előzéseket meg kell gondolni, sok tartalék nincs a motorban. Mondjuk sokkal többet nem is vártam, a kocsi kb. 1.25 tonna üresen... Előtte Focusom volt (1.6 16V benzines), ahhoz képest kevésbe kifinomult a hangja, ércesebb, talán a 8 szelep miatt, kihúzatásra "szenvedő" hanggal reagál. Gázadásra is szebb volt a Focusé, az jobban szeretett pörögni és a hangja is szebb volt úgy. Az Octavia 3500 fölött kezd tolakodóvá válni. Nagyon hiányzik belőle egy 6. fokozat! Nem is értem miért spórolnak ezen... Jót tenne a fogyasztásnak is, kevesebb CO2 és zaj... Egy 4.6M autó árát sokkal már nem dobná meg. Az OK, hogy 6.-ban nem gyorsulna sehová, de autópályára nagyon kéne. Ha meg gyorsulni akar valaki, akkor ott az Octavia RS, vagy pedig vissza-kettőt-padló... :) Merthogy a rövid fokozatok miatt sokat forog a motor: 100-nál 3000, 115-nél 3500, 130-nál 4000, persze 5.-ben. Ez kicsit sok, hosszabb autópályázás után már zavar. Vagy tettek volna bele jobb hangszigetelést akkor... Városban használva, erőteljes gyorsításokat leszámítva viszont csendes.
- esős időben, ha le van húzva az ablak, a tetőn megálló víz egy része kanyarodáskor a kocsin belül köt ki. Ok: nincs meg az a tető szélén hosszában végigfutó fekete műanyag "csík", ami a legtöbb autónál ott van, ami megfogná és előre/hátra elvezetné a vizet. Megoldás: oldalsó szélterelők felszerelése. Csomagtartó nyitásakor szintén becsapódik a lefolyó víz a csomitartóba.
- az A-oszlopok vaskosak, éles kanyarokban jobbra-balra kell dülöngélni a biciklisek és a felezőt átlépő szembejövők levadászásának elkerülése végett. ;)
A fogyasztás városban 10l körül van, országúton a sebességeket betartva, öregurasan 6.5 is lehet. Eddig nekem az átlag 8.5, ebben azért 1-2-3 km-es városi utak is vannak, autópályán általában 120 km/h.
Összegezve: egy tágas, kényelmes családi autó, kicsit gyenge de a mindennapokra elfogadható motorral, klasszikus formával.
Aki teheti erősebb motorral vegye (én nem szeretem a dízelt). 1.8 TFSI-vel kitűnő választás lehet, bár +1m pénz. :(
Hibalista
- Eddig semmi, bár 10 hónap alatt nem is kéne semminek elromlania.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11700 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus 1.6 Ghia | Következő autója? | Jó darabig még marad. (1.8 TFSI Octavia jól jönne...:))) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
