Szerelem első gázadásra
Szöveges ítélet
Egy 131 lovas Superbem van, még 2 napig. Az új RS már ott áll a kereskedésben, az udvaron. Most arról a tesztautóról írok, amit a Palotától kaptam meg, csaknem 4 napra. A fiúk előre megmondták, ha ezt elviszem, bele fogok szeretni. Igazuk lett.
Az első 500 méteren eldőlt a dolog, nekem kell egy ilyen autó! Amikor a Szentmihályi útról felkanyarodtunk az M3-as Pest felé vezető szakaszára, már csúszáshatáron voltunk (pedig a 225/40 R18 gumik igen jól fogtak!). Rakétaként érkeztünk meg az M3-asra, ahol egy 2,5-ös V6-os Vectra azonnal belénk kötött, kevés sikerrel. A Szerencs utcai lámpánál erős indulás, kezdem érezni az autót. A bevezető utáni kanyarokban, a Hungárián, aztán a Dózsán, már a hideg futkosott a hátamon.
Barátom, aki mellettem ült, mondta is: olyan arcot vágtál, amit utoljára a BMW-d kormánya mögött láttam. Erre ő is ment egy kört, Hú B*zd meg! reakcióval. Tudni kell, hogy előző nap mentünk egy DSG-s és egy kéziváltós 170 lovas TDI Passat-tal, ezekhez képest volt a HBZMG.
Persze egy ilyen autót az ember megmutat a barátainak, akiknek nagyon tetszik.
Na, akkor irány a Mátra! Szigorúan sötétben és felfelé, hogy lássuk mikor jönnek szembe, és az úton is maradjunk. Persze az odavezető úton, az M3-ason megnéztük, mit tud a nyers, 100 km-es gép, és jól teljesített. Öröm volt letolni mindenkit az útról úgy, hogy hátul ott ült a feleségem, és 3 éves kisfiam. Az a komoly, amikor 180-nál átnézel a szomszéd autóba, és váltasz egyet hatodikba. Mindenesetre a Superb is megy ennyit végre, csak több idő alatt gyorsul fel idáig (sokkal több idő alatt).
Gondolkodtam rajta, hogy Gyöngyös után, felfelé kikapcsolom az ESP-t, de nem mertem. 12 évig jártam fel Mátraházára, ott laktak a szüleim, szóval elég jól ismerem az utat. Kazár Mikivel - aki régen barátom volt - is mentünk 1-2 erőset arrafelé.
Ekkor már a család nem volt velem, csak Sógorom, aki megrögzött BMW fan. Neki is kifejezetten tetszett az RS.
Eddig 2 remegős élményem volt ezen az útszakaszon: 1, Lancia Dedra 160LE, a speedmotoros a kanyarokban nem tudott elmenni, annyira rajta voltam, 2, E36 BMW, ami nagyon jól tartott felfelé, és a Honvédban már a hátsó gumiknak erős füstszaga volt :)
Szóval igen jól ment az RS felfelé, csak nehezemre esett elengedni a kormányt a váltásoknál, hát valamibe kapaszkodni kellett! Házán, a csülöknél a parkolóban megálltunk, alapjáraton járt a gép, megszagolgattuk, nem volt füstszag - 18-as gumik OK, de kellenek is. Ekkor láttam meg, hogy milyen szép autó is ez, és milyen jól állnak neki az oldalra kitekert RS felnik. A világért se tennék fel rá mást.
Hazafelé már lazábban mentünk, 160-180, ez teljesen normál tempó. Ami nem tetszett, az a Supreb-től nagyobb szélzaj (az új Passatban is megvan), és a tempomat lassabb gázadása visszagyorsításkor.
A rázós pesti utakon a sportos családi limuzin futóműve azért eléggé keményen odaüt. A helykínálattal és felszereltséggel (na meg a stabilitással) nincs baj, de a sportfutómű és a sportülések azért nem adnak olyan kényelmet, mint a Superb.
Másnap egyik barátom, akinek Octaviája van zöldre festett féknyergekkel és RS logóval (1.6 benzin), kipróbálhatta az autót. Rallis háttérrel rendelkezik, jól is vezet, és alig várta az RS-t. Amikor kiszállt belőle, könnyesek voltak a szemei, láttam rajta, hogy imádná ezt az autót.
A harmadik napon már nyugodtabban jártam, és érdekesen vettem észre, milyen kezesbárány az RS akkor is, ha finoman, amolyan hétköznapi módon járok vele. Remek a közvetlen kormányzás, a sok extra, a finom és erős fék, a mindig parancsaimat váró motor. Egyik legjobban tetsző dolog az aktív motorfékvezérlés, ettől igazán komfortos és kifinomult lesz az autó. Teljesen más élmény ezzel kikerülni egy kátyút, mint a Superb-bel. Fogom és kikerülöm, kész. Se bólintás, se himbálózás, se instabilitás.
Hazafelé este a Soroksárin 1-2 delikvens megtanulta, mit is jelent a kis zöldes Vrs logó ott a csomagtérajtón.
Előző nap este M3 kifelé Szerencs utcától belső sáv, mögöttem X5, indulunk. Érzem rajta, hogy kihív, kicsit közelebb engedem, aztán padló. Mire a Shell kihajtójához értünk, már vagy 300 métert vertem rá, az arcomra meg széles vigyort. Jó kis kocsi ez, élvezet menni vele!
Hibák: 1x kigyulladt a DPF részecskeszűrő lámpája, de a 2/A-n az M3-asig rendbejött. Még 1x észrevettem, hogy megemelte az alapjáratot, de ekkor pont a Palotába mentünk kifelé az M3-ason, és 3 perc alatt megoldódott a takarítás.
Kicsit félek a DPF részecskeszűrőtől (feleségem 1,6-os FAP Citröenjében eddig 1 év és 32000 km alatt nem volt vele baj), remélem, ezzel sem lesz gond. A tesztautózáskor persze tövig nyomtuk a gázt, nem csoda, ha elkormolódott szegény.
Summa summárum, a Passattal és 159-es Alfával szemben nálam az RS nyert, nem az ugyanannyiért több extra miatt, hanem mert jobb autó.
Hibalista
- Semmi, de ennyi idő alatt csoda is lett volna, ha valami elromlik.
Ide hordtam szervizbe
Skoda Palota
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 760 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Skoda Superb 131LE | Következő autója? | Talán az új Superb majd 3 év múlva |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.8/10) |
