A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia RS 2.0 TDI 170LE 

Az ítélet értékelése
3,0(1 db)

Szerelem első gázadásra

Szöveges ítélet

Egy 131 lovas Superbem van, még 2 napig. Az új RS már ott áll a kereskedésben, az udvaron. Most arról a tesztautóról írok, amit a Palotától kaptam meg, csaknem 4 napra. A fiúk előre megmondták, ha ezt elviszem, bele fogok szeretni. Igazuk lett.

Az első 500 méteren eldőlt a dolog, nekem kell egy ilyen autó! Amikor a Szentmihályi útról felkanyarodtunk az M3-as Pest felé vezető szakaszára, már csúszáshatáron voltunk (pedig a 225/40 R18 gumik igen jól fogtak!). Rakétaként érkeztünk meg az M3-asra, ahol egy 2,5-ös V6-os Vectra azonnal belénk kötött, kevés sikerrel. A Szerencs utcai lámpánál erős indulás, kezdem érezni az autót. A bevezető utáni kanyarokban, a Hungárián, aztán a Dózsán, már a hideg futkosott a hátamon.

Barátom, aki mellettem ült, mondta is: olyan arcot vágtál, amit utoljára a BMW-d kormánya mögött láttam. Erre ő is ment egy kört, Hú B*zd meg! reakcióval. Tudni kell, hogy előző nap mentünk egy DSG-s és egy kéziváltós 170 lovas TDI Passat-tal, ezekhez képest volt a HBZMG.

Persze egy ilyen autót az ember megmutat a barátainak, akiknek nagyon tetszik.

Na, akkor irány a Mátra! Szigorúan sötétben és felfelé, hogy lássuk mikor jönnek szembe, és az úton is maradjunk. Persze az odavezető úton, az M3-ason megnéztük, mit tud a nyers, 100 km-es gép, és jól teljesített. Öröm volt letolni mindenkit az útról úgy, hogy hátul ott ült a feleségem, és 3 éves kisfiam. Az a komoly, amikor 180-nál átnézel a szomszéd autóba, és váltasz egyet hatodikba. Mindenesetre a Superb is megy ennyit végre, csak több idő alatt gyorsul fel idáig (sokkal több idő alatt).
Gondolkodtam rajta, hogy Gyöngyös után, felfelé kikapcsolom az ESP-t, de nem mertem. 12 évig jártam fel Mátraházára, ott laktak a szüleim, szóval elég jól ismerem az utat. Kazár Mikivel - aki régen barátom volt - is mentünk 1-2 erőset arrafelé.

Ekkor már a család nem volt velem, csak Sógorom, aki megrögzött BMW fan. Neki is kifejezetten tetszett az RS.
Eddig 2 remegős élményem volt ezen az útszakaszon: 1, Lancia Dedra 160LE, a speedmotoros a kanyarokban nem tudott elmenni, annyira rajta voltam, 2, E36 BMW, ami nagyon jól tartott felfelé, és a Honvédban már a hátsó gumiknak erős füstszaga volt :)
Szóval igen jól ment az RS felfelé, csak nehezemre esett elengedni a kormányt a váltásoknál, hát valamibe kapaszkodni kellett! Házán, a csülöknél a parkolóban megálltunk, alapjáraton járt a gép, megszagolgattuk, nem volt füstszag - 18-as gumik OK, de kellenek is. Ekkor láttam meg, hogy milyen szép autó is ez, és milyen jól állnak neki az oldalra kitekert RS felnik. A világért se tennék fel rá mást.

Hazafelé már lazábban mentünk, 160-180, ez teljesen normál tempó. Ami nem tetszett, az a Supreb-től nagyobb szélzaj (az új Passatban is megvan), és a tempomat lassabb gázadása visszagyorsításkor.

A rázós pesti utakon a sportos családi limuzin futóműve azért eléggé keményen odaüt. A helykínálattal és felszereltséggel (na meg a stabilitással) nincs baj, de a sportfutómű és a sportülések azért nem adnak olyan kényelmet, mint a Superb.
Másnap egyik barátom, akinek Octaviája van zöldre festett féknyergekkel és RS logóval (1.6 benzin), kipróbálhatta az autót. Rallis háttérrel rendelkezik, jól is vezet, és alig várta az RS-t. Amikor kiszállt belőle, könnyesek voltak a szemei, láttam rajta, hogy imádná ezt az autót.

A harmadik napon már nyugodtabban jártam, és érdekesen vettem észre, milyen kezesbárány az RS akkor is, ha finoman, amolyan hétköznapi módon járok vele. Remek a közvetlen kormányzás, a sok extra, a finom és erős fék, a mindig parancsaimat váró motor. Egyik legjobban tetsző dolog az aktív motorfékvezérlés, ettől igazán komfortos és kifinomult lesz az autó. Teljesen más élmény ezzel kikerülni egy kátyút, mint a Superb-bel. Fogom és kikerülöm, kész. Se bólintás, se himbálózás, se instabilitás.
Hazafelé este a Soroksárin 1-2 delikvens megtanulta, mit is jelent a kis zöldes Vrs logó ott a csomagtérajtón.

Előző nap este M3 kifelé Szerencs utcától belső sáv, mögöttem X5, indulunk. Érzem rajta, hogy kihív, kicsit közelebb engedem, aztán padló. Mire a Shell kihajtójához értünk, már vagy 300 métert vertem rá, az arcomra meg széles vigyort. Jó kis kocsi ez, élvezet menni vele!

Hibák: 1x kigyulladt a DPF részecskeszűrő lámpája, de a 2/A-n az M3-asig rendbejött. Még 1x észrevettem, hogy megemelte az alapjáratot, de ekkor pont a Palotába mentünk kifelé az M3-ason, és 3 perc alatt megoldódott a takarítás.
Kicsit félek a DPF részecskeszűrőtől (feleségem 1,6-os FAP Citröenjében eddig 1 év és 32000 km alatt nem volt vele baj), remélem, ezzel sem lesz gond. A tesztautózáskor persze tövig nyomtuk a gázt, nem csoda, ha elkormolódott szegény.

Summa summárum, a Passattal és 159-es Alfával szemben nálam az RS nyert, nem az ugyanannyiért több extra miatt, hanem mert jobb autó.

Hibalista

- Semmi, de ennyi idő alatt csoda is lett volna, ha valami elromlik.

Ide hordtam szervizbe

Skoda Palota

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 760
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Skoda Superb 131LE Következő autója? Talán az új Superb majd 3 év múlva
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)