Szelid, high-tech tigristank - VW-nél jobb minőségben
Szöveges ítélet
Golf IV 1.6 Comfort felszereltségü benzineshez képest, ami elöször feltünik:
- Sokkal tágasabb, föleg hátsó lábtérben és a csomagtérben (560 l)
- Sokkal kisebb a sebességérzet, mert alig pörög a dízelmotor
- Alacsony fordulatról (1500 - 2500) is jól húz, 3000 fölé nem is érdemes pörgetni
- Sokkal több a kényelmi szolgáltatás: hütött kartámasz, hátul nemcsak osztottan, hanem csak középen is külön lehajtható, poggyásztérrel egybenyitható kartámasz (sízsákhoz), hütött kesztyütartó, nagyobb és több tárolóhely és rekeszek mindenütt, nagyon praktikus "kiborulásbiztos szatyorakasztók" a csomagtérben, tetöbe rejtett napszemüvegtartó, gerinctámasz, kétzónás automata digitklíma, kikapcsolható kipörgésgátló és kikapcsolható utasoldali légzsák - gyerekülés esetére - (ABS, 4 légzsák, CD-s rádió, fütött, elektromos tükrök, elektromos ablakok, ülésmagasság-állítás, klíma a Golfban is voltak).
Az 1.9 PDTDI sokkal rugalmasabb 80-ról 120-ra, mint a Golf 1.6-os benzines, alig kell visszaváltani elözéskor ötödikböl.
- Jóval könnyebb a kormányszervo (fejlettebb is, mert elektromos rásegítésü)
- Sokkal pontosabban és kisebb erövel, kisebb úton kapcsolható váltó, ami soha nem recseg, ellentétben a Golf IV-ével
- Kifinomultabb hátsó futómü (McPhersonok hátul is, a Golf IV csatolt lengökarjai helyett)
- Tapasztalataim szerint 20-25%-kal alacsonyabb fogyasztás és a 10%-kal olcsóbb dízelböl.
- 90-100-as egyenletes tempónál 4-4,5 liter/100 km-rel beéri (akár klímával együtt) - nem rossz egy tágas, 1390 kg önsúlyú autótól.
- Az Elegance kivitel pár centivel magasított futómüvü, ez nagyon jól jön a magyar utakon és padkákra álláskor. (az alacsonypadlós Golf IV olajteknöjét már sokan odaverték a hullámos uton, és el is folyt az összes olaj, viszont ez az Octavia Elegance-ról nagyon nehezen képzelhető el).
- Kitünö automata klíma és 8 hangszórós, gyönyörüen szóló nagykijelzős CD-s, RDS-es rádió (ma már MP3-as a CD-lejátszó az Elegance felszereltségi szinten, 2005-ben még csak a drágábbik CD tudta)
- Nagyon informatív fedélzeti computer (pillanatnyi hatótáv, pillanatnyi és átlagfogyasztás, külsö hömérséklet, pill. és össz. út, pill. és összidö, pill. és össz. átlagsebesség, sebességfigyelö automatika, stb...)
- Alapvetően 30.000 km, de intelligens, igénybevételfüggö a szervízperiódus (a Golf IV fix 15.000 km-éhez képest)
Hátrány:
- Alacsony fordulaton és hidegen kicsit hangosan (de nem vészesen) kerregö dízelmotor. (70 felett és autópályán, viszont már lényegesen halkabb és komfortosabb a IV-es Golfnál.)
- Nehezebben áttekinthetö karosszéria (föleg hátrafelé)
- Nincs alapból hátsó ablaktörlö (külön rendelhetö)
- Olajfogyasztás: kb. 0,7l / 10.000 km
- Kövér gáznál kormoz egy kicsit, ez nem túl szép.
Szeretem, mert nagyon kényelmes minden szempontból, kivéve a parkolást (tolatóradar nélkül). Nagyobb bútorokat, hűtőszekrényt szállítottam vele probléma nélkül. Szerencsére a hatalmas hátsó szélvédő is felnyílik együtt a csomagtérajtóval, így rendkívül jól pakolható: szinte mint egy kombi, ami az ötajtósnál 1 mm-rel sem hosszabb. Autópályán és országúton van igazán elemében, halkan és megnyugtatóan duruzsol a dízelmotor: a 130 km/h kb. 100-nak tünik (Golf IV-hez szokott embernek). Így turbódízel motorral úgy megy, mint valami modern tank vagy egy gőzmozdony, ellentmodást nem tűrően, az utat kisimítva, de mégis szelíden. Jó az egyenesfutása is. Amolyan mindent túlélő bunkerérzés. A futómű cseppet sem billegős, inkább kemény, jól tart, de még mindig komfortos. Biztonságos érzés.
Teljesen Golf V. technika (motorok, váltó, futómü, müszerek, stb szinte minden) és minöség, csak sokkal tágasabb köntösben. Mindezt a Golfnál nem drágábban.
Az Octavia nagyon jó vétel! Jó tanács: a tolatóradart mindenképpen ajánlom hozzá.
Hibalista
- Eddig 58.000 km megtétele alatt semmi nem romlott el (lekopogom). Még izzó sem égett ki!
- Apró negatívum, hogy kb. 40.000 km felett az első futómú felöl, nagyon rossz minöségű úton vagy fekvörendörön áthaladva, de CSAK HIDEG IDŐBEN (kb. 10 fok alatt) halk nyöszörgés hallatszik. Egy fórumban olvastam, hogy az első kanyarstabilizátor felfüggesztése lehet a hangforrás. Állítólag ez a hiba már az Octavia 1-nél is ismert volt. Majd megkérdezem pár hét múlva a 60.000-es szervíznél. Ez mindenesetre a menetteljesítményt nem befolyásolja.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest, Fáy utca. Ajánlom mindenkinek - profi szervíz, nem volt velük rossz tapasztalatom eddig. Kora reggel (fél nyolc) beviszem a kocsit szervízre, délután 3-4 körül lehet menni érte.
Ha jól tudom, itt (talán egyedül az országban) Porsche-ket is márkaszervizelnek. Talán teljesen dilettánsok nem lehetnek, bár Magyarországon nem lehet tudni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 58000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Golf IV 1.6 Comfort (8v) | Következő autója? | Octavia forever! :-) Lesz Octavia III? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
