A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,9 PdTdi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Surranó páncélszekrény

Szöveges ítélet

Nem akartam én Octaviát venni. Tulajdonképpen semmit se akartam venni, az idők végezetéig kibírtam volna az öreg „A” Vectrámmal de a 16 évével meg a 2 literes benzinmotorjával így 2011 őszén nem igazán tudtunk bíztató jövőképet fölvázolni egymásnak elsősorban anyagi természetű okok miatt.
Magyarul a Vectra hiába volt látszólag olyan mint egy új, piaci értéke a 0 felé konvergál, hiába volt még jó, rossz a híre mert tényleg sok a romhalmaz köztük.
Vagy egy éve figyeltem a használt piacot mit is lehetne venni ami jó is meg tetszik is meg elfogadható ára van. Persze pont ilyen kocsi nem létezik. Szép lassan beszűkült a kör, H Astrákkal és az V-ös Golfokkal, bevettem az amúgy jóval drágább Jettát és Toyota Corollát is de sikertelenül. Az olyan egzotikus márkákat mint Renault és társai, Fiat stb meg se mertem közelíteni a Ford meg nem tetszik. A használt kínálat jellemzője a -főleg belül - erősen lepukkadt, fél éve kereskedésben porosodó kocsik mellett a magánszemélyek irreálisan magas áron kínált de nem sokkal különb portékája. És valahogy minden kocsiban max 120.000 km van ???

De ahogy a közmondás mondja „ahol a legnagyobb az ínség, legközelebb a segítség”
A pár méterre lakó szomszéddal beszélgetve a világ dolgairól, elhangzott a mondat: nemsokára el kell adnom a kocsimat is …. Márhogy az Octaviát???
Egy percig se foglalkoztam előtte komolyan az Octaviával, valahogy kimaradt, meg savanyú a szőlő ugye, nagy és drága kocsiként gondoltam csak rá.
De itt minden körülmény olyan volt mint a mesében. Törésmentes, hibátlan, fűtött garázsban tartott, első gazdás, helyi márkakereskedésben vett leinformálható kocsi, ismerős 50 éves egyedülálló mérnökembertől aránylag kevés kilométerrel. Ja és dízel. Naponta láttuk hogyan használja és hogy bánik vele. Meg is dicsértem milyen új állapotú a kárpitozás hát kiderült az csak a huzat rajta….. A hátsó ülésén talán sose ültek.
Nem találtam egyetlen indokot se hogy ne vegyem meg. Pedig a neten olvasgatva rettenetes dolgokat írnak a kettős tömegű lendkerékről meg a Pd befecskendező fúvókákról a végén még ezzel álmodok hát majd meglátjuk. Szerencsére DPF nincs benne.
De mi lett a Vectrával?? Gyors helyzetfelmérés és egy szemérmetlenül magas ár megjelölése mellett feladtam életem egyik legjobb fogalmazását hirdetésként a neten lesz ami lesz. Hát nem izzott a telefon, egy érdeklődő jött összesen, alku nélkül elvitte. Mindig ilyenre vágyott. Egy hét alatt két csodával határos eset ??? Az Octavia meg leküzdve a 30 méter távolságot, átgurult az én garázsomba. Átíráskor kapott egy új rendszámot is, teljesen összezavarva ezzel a helycserét még feldolgozni képtelen utcabelieket. Kis böngészés a neten és nagyon baráti áron akadt egy garnitúra szép alufelni meg anyagárban tempomat is. (utóbbi tokkal-vonóval 10.000)
Pár ezer km után már merek véleményt alkotni

Ami tetszik benne:
Valami végtelen masszívság van a kocsiban. Mindene erős, vastag, nehéz, de precíz és minőségi. Kemény de nem fapados. Ami műanyag az ujjnyi vastag, az első futóműben is több a fém mint egy kiskocsiban összesen. Az ajtók puhán csukódnak, semmi se zörög, kopog vagy nyiszorog, mindene működik. Az úton stabil, nem billeg nem pattog, nagyautósan, lendületből szeret utazni. Bírja a tartós nagy tempót. A fékek jók, a lámpák szintén, a váltó kifogástalan, 2 percen belül van fűtés. Szépen szól a rádió, persze Mp3 csak a VW-ben van ugye .(2006-os évjáratnál tartunk).
Elsőre talán puritán az Octavia a mostanában divatos, összevissza hajlítgatott lemezekből és idióta hűtőrácsokba applikált idióta lámpákból összehányt kocsikhoz képest. Nem beszélve a fölfújt mobiltelefonhoz hasonló műszerfalakról
Itt kevés a gomb és kapcsoló meg haszontalan csillivilli festett ezüst műanyag, de minden megvan és ott van ahol lennie kell, a fűthető ablakmosó fúvókáig bezárólag.
A szokásos szürke-fekete belsőkkel ellentétben világos bézs színű a kárpitozás ami nagyon elegáns és a VW-től megszokott tartós, jó anyagokból van. Az amúgy is nagyobb Skoda emiatt belülről tágasabb és különb mint a jó félmillióval drágább rokon Golf vagy Jetta, vezetek ilyeneket is, ezért feltűnő. Az átlag H Astra meg így utólag nézve egyszerűen nem ez a kategória.
Motorikusan kifogástalan, a PdTdi erős és igen nyomatékos, alig kell váltogatni. Pörgetni nem érdemes megy anélkül is, gázadásra nagyot lép. A turbólyuk hirtelen gázadásnál határozottam érezhető.
Persze néha kell egy kis „egészségügyi lélegeztetés” az autópályán, így a koromlerakódásokat magunk mögött hagyhatjuk. Tök mindegy város vagy pálya vagy országút, az 5,5 -5,6 átlag nemigen változik. A klímát szinte észre se veszi. Hogy hidegen kerreg meg kívülről nem jó a hangja ?? Tényleg nem egy V8,nem is ezért vettem. belül meg nem hallani.

Ami nem tetszik:
Az egyik nagy előnye a hátránya is egyben. A kocsi nagyobb mint aminek látszik, a méreteit meg kell szokni. Nem véletlenül árulják máshol a középkategóriában. A hátulját csak sejteni lehet, a zongora nagyságú hátsó üveg belülről vékony kiflinek látszik…. Mindezt tetézi, hogy hiába vagyok 1,85 magas nem tudok az első ablakba könyökölni ahogy szoktam mert vállmagasságban van, át kellett értékelni a megszokott üléshelyzetet, ülés le kormány le amit az alsó harmadában érdemes fogni
Ebből a békaperspektívából a motorház is magas, az „A” oszlop 1-2 gyalogost simán kitakar. Az oldaltükrök keskenyek és keveset mutatnak de cserébe jól kilógnak, egy frász minden kitolatás otthon a szűk billenőkapun inkább ilyenkor behajtom őket .. A kormányzás precíz, de nem szeretem. Kicsit merev, „szintetikus”, jobb lenne ha kicsit lazábban könnyedébben járna és adna az útról valami direkt visszajelzést. Lassú tempóban szinte nincs semmi visszatérítő erő.
Ajánlott puha futású csöndes gumit választani mert a zajszigetelés nem a legjobb, nagy a gumik közötti különbség, a rossz utak mellé rossz gumi garantált bosszúság több 10.000 km-en. A nagy, „peres” kerekek se idevalók.
A festés esetében a vastagság helytelen kifejezés, néhány molekula vastag lehet legfeljebb amit alapozóig megkarcol minden és a legkisebb kavics helye is meglátszik az orrán. A vízbázisú festék a falra való nem autóra. Alig pár színben árulták, lépten-nyomon szembejövök magammal.

A kocsi jól néz ki, konzervatív de emiatt eléggé időálló a forma, nem keverhető össze mással. Átgondolt és jól megépített, a VW technikát teljesen tartalmazza. Az alsó középkategóriából minden tekintetben messze kilógó gép. A dieselmotorja nagyon jó, még kár temetni a Pd tdi-t, Bosch szakműhelyban dolgozó közeli ismerős véleménye meglehetősen „árnyalt” a testközelből megismert újmódi common rail technikát illetően, és egyáltalán nem tart megélhetési gondoktól :o)
Valahogy sok hozzám hasonló 60 év körüli Octaviást látok szóval nem az utcai harcosok kocsija ez. Fontosabb már a jó fogyasztás meg hogy mennyit bír benne a fájós derék, huszadrangú hogy milyen jelvény van az orrán hány wattos a HiFi és ki fékez először a piros lámpánál. A száguldozás mostanában amúgy se kifizetődő, na itt hamar megtérül a tempomat ha ésszel használjuk.
Hogy mennyire lesz gazdaságos a fenntartása hosszabb távon az kérdés, de jelenleg a Vectrához képest minden harmadik tankolás kimarad, ami minimum 100.000 Ft. évente Közérzet javító jelenségként fogom föl:o). Másra egyelőre nem kell költeni.………..
Persze nyüzsögnek a szebb, jobb és menőbb járgányok, de nem hiszem hogy az adott pillanatban akadt volna jobb kocsi egy használt Swift áráért…… lassan kezdem úgy érezni hogy valóban megérte.

Update 2018. május 15

A kocsi még megvan,(180.000 km.) kifogástalanul üzemel, lendkerék Ok, Pd elemek jók, de már egyre kevesebbet használjuk.
Jött melléje egy öreg 1000-es automata Suzuki a horgászfelszerelésből kidőlt öreg Simson helyett, Fuss ide-fuss oda napi 10 km-es kocsinak a minusz 15 fokban az is jó a Skoda meg szegény a garázsban áll.
Emiatt rövidesen eladom mindkettőt mert kezdődnek a nyugdíjas évek, lesz helyettük egy valami szívó benzines talán VITARA??

Hibalista

- Intercooler hűtő előtt tömítési hiba, belső világítás hiba házilag orvosolva. - Belső levegő keringetés többször beragadt, erős párásodás okán derült ki-gyanús a habos klímatisztítás, kerüljétek ezt a barkács megoldást!!!!! - Megoldás: van élet belső keringetés nélkül - CSomagtartó világítás KO. csak zárcserével együtt lenne javítható. - Megoldás: LED zseblámpa 500 ft. - A legdrágább VARTA akku 2 év garancia mellett 2 év 13 napot bírt.........nem a kocsi hibája - Volt még a 12 év alatt 2 izzítógyertya csere...

Ide hordtam szervizbe

Interdiesel BOSCH márkaszervíz Győr

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Ungor szervíz GyőrGyors és korrekt

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? VECTRA A2 2.0i benzin 1995 Következő autója? passz
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)