A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia Clever Kombi 1,4 Tsi 

Az ítélet értékelése
4,0(2 db)

Soka az ideális családi autó

Szöveges ítélet

A cím nem elírás, a fiam nevezte így korábban, de most már ki tudja mondani.
Családi autó kellett (2 gyerek + babakocsi, kisautó, nagyautó, bicikli, asszony…, ez férjen bele) és kicsit erősebb motorja legyen, mint a korábbi autóinknak. Dízelt nem akartam és ez a jelenlegi üzemanyagárak mellett jó döntésnek tűnik. Magasabb ár, magasabb várható javítási költségek, magasabb üzemanyagárakat együttesen már a kisebb fogyasztás valószínűleg egyáltalán nem kompenzálja, az autó összélettartama alatt sem. Kicsit utánaszámolva, 1 literes fogyasztáskülönbség (dízel 6, benzin 7 liter) 416 forintos gázolaj és 387 forintos benzin mellett kilométerenként alig több, mint 2 forint, ez pedig nem fog visszajönni soha és még ott van a várhatóan drágább javítás is. De vissza az autóválasztáshoz.
A kisebb benzines turbómotorok (Tce, T-Jet, Tsi..) szimpatikusak voltak, a Tsi többször is volt az év motorja és a teszteken is jól szerepelt.
Több autót megnéztem, többek közt:
• Fiat Bravo T-Jet Sport (bár nem annyira családi autó, de nagyon tetszett és nagyon jól ment),
• Kia Ceed kombi: nem tetszett, próbakörre sem vittem el ,
• Hyundai i30: nem tetszett
• Opel Astra kombi: az új nagyon tetszik, de akkor még nem volt, a régit nem akartam
• Renault Megane Grandtour: szép autó (a hátsóját nagyon eltalálták), de a beltér annyira nem tetszett, Francia és az 1,4 Tce motor minden teszt szerint sokat evett (talán a rövid váltóáttétel miatt is), továbbá az egri szalonban még köszönésre sem méltatott az álmosan internetező kereskedő, abba a szalonba vissza sem mentem, egy másik kereskedőnél próbáltam ki,
• Vw Golf kombi: ez már jobban tetszett, de nem fogott meg semmi benne és drágább volt mint a maximum keretösszeg.
• Skoda Octavia.

Már a próbakör alatt eldőlt, hogy nem is keresek tovább. Megrendeltem és kb. 2-3 hónap alatt meg is érkezett, bár eredetileg 6 hónapot ajánlottak. A kereskedő adott némi kedvezményt is, bár ezt szinte majdnem minden helyről megkaptam, de maradt a gyöngyösi Skoda kereskedés, jó ajánlattal, szimpatikus alkalmazottakkal + ez volt a legközelebb és nem utolsóként 4 év garancia járt és még most is jár a VW csoport autóihoz.
A Skodát az előző verziójával és szegényes motorkínálatával szinte biztosan nem vettem volna meg, de a modellfrissítéssel megjelentek az új motorok is, ami már jóval kívánatosabbá tette az Oktáviát is. Talán nem véletlen, hogy ennyire jól megy a Skodának.

Maradt tehát a Skoda Octavia Clever Kombi 1,4Tsi, egészen jól alapfelszereltséggel +:
• Sötétített ablakok,
• Visszagurulás gátló (nagyon jó),
• Kanyarkövető ködfényszórók, ezért lehet hogy kár volt a pénzt kiadni
• Fűtött ablakmosó fúvókák,
• Telefon kihangosító, kiváló a hangminősége és jól kezelhető
• Boleró CD váltós, érintőképernyős rádió, +4 hangszóró hátra is,
• Brunelló vörös metálfény,
• Pótkerék (defektjavító van alapfelszereltségként)
• Tempomat,
• Hátsó elektromos ablakemelők,
• Alsó motorvédő burkolat, ez egészen jól megvédi a motorteret a piszoktól, még most is szinte olyan a motor, mint mikor először nyitottam ki a motorháztetőt.

A motor jobb, mint gondoltam, minden relatív, de egészen dinamikusan boldogul a nem is könnyű autóval. A jelenlegi igényeimnek megfelel, sőt a korábbi 80-90 lóerős autók után nagyon tetszik. Talán az 1,8-as és a régebbi 2 literes szívómotorokkal lehet még hasonlóan közlekedni vagy még azoknál is rugalmasabb és nyílván a feltöltés miatt, 1500 körüli fordulattól már szinte végig használható nyomatéka van.
A fogyasztás 6-6,5 liter között alakul átlagban, ebben a hosszú váltóáttétel is segít. Országúton 6 alatt, városban és autópályán 7 fölött.
A sebességváltó szépen betalál a fokozatokba, kicsit rövidebb kapcsolási úttal még jobb lehetne, de így is nagyon jó, hátramenetbe néha nem akar betalálni, de ez sajnos törvényszerű, mert nincs szinkronizálva. A nagy képernyőn jól látni a tolatóradar információit. DSG váltósat is próbáltam,nagyon jó, de az 500.000Ft-ot sajnáltam rá, 200.000-et szó nélkül adtam volna érte.
A futómű csendes és jól elnyeli az úthibákat, főleg a téli 15”-ös kerekellel, ezekkel viszont jobban sodródik a kanyarokban. A gyári „könnyűfém” felni szerintem kilókkal nehezebb, mint a téli acélfelni. Nem zörög még semmi, de még egy darabig nem is szabad. Az összeszerelés minősége is jó, egy két helyen találtam kicsit elálló burkolatokat. Az ülések kényelmesek és a szürke-fekete beltér szebb is, mint a komor fekete. A mindenhol fényezett karosszériaelemek nagyon szépek, de sérülékenyek, ezért a küszöbök, lökhárítók, csomagtér ajtó, első lámpák, tükrök le lettek fóliázva. Remélem 3-4 évet kibír látható öregedés, elszíneződés nélkül.
Az autótolvajok ellen kapott még egy váltózárat is, de talán az autó ritka színe is elriasztja őket! Egy korábbi népítéletben olvastam, hogy megtartja az ajtó az esővíz egy részélt és valóban, mosás vagy eső után kinyitva bármelyik ajtót még folyik ki víz. A csomagtartó nagy, de ez szerintem nem újdonság, eddig még minden belefért. A hátsó ablaktörlő figyelmességként töröl egyet esőben, ha hátramenetbe kapcsolunk, de akkor is megteszi, ha közvetlenül hátramenet kapcsolás előtt ablakot mostunk és így szépen végigcsikarja a száraz hátsó szélvédőt. A Bolero rádió jól szól, a gyári telefon kihangosító nagyon szuper, logikusan kezelhető és nagyon jó a hangminősége. A kezelőszervek jól működnek, a menetfény szimpatikus, energiatakarékos megoldás. A klíma jól teszi a dolgát, de nem tetszik, hogy ha az ablakra irányítom a levegőt bekapcsol automatikusan, ha nem kell akkor is.
Hibát egyenlőre nem produkált, csak 2-3 alkalommal sztrájkolt a rádió kijelzője, de mostanában semmi gond vele. Egyenlőre még csak 10.000km van az autóban, ez még nem hosszú használat, de remélem a „megérte a pénzét” kérdésre évek múlva is igen lesz a válasz.

17.000km
Még minden rendben (majdnem minden), reggelente az első indításnál kb. fél percig furcsa hangja van a vezérlésnek és van egy kis füstölés is kb. 10mp-ig, de ez a szervíz szerint normális. Eddig is csinálta, de most meg is nézettem. Egy hónap alatt hirtelen az eddigi minimális olajfogyasztáshoz képest többet füstölt el (3dl/1500km, ezt majd figyelnem kell). Benzinfogyasztás maradt kb. 6,5 liter vegyes használattal, és még most is örömmel ülök be az autóba. A bordó fényezésre vigyázni kell, nagyon szép, de minden apró sérülés, karc, piszok jól látszik rajta. Tetszik, hogy néhány óra állás után nullázza a számítógép a mérési adatokat (fogyasztás, megtett km..), de ezzel párhuzamosan van egy másik mérés is, amit a vezető nullázhat. A gyerekek is szeretik szívesebben ülnek be mögém, mint a feleségem Suzukijába.

34.000km
Minden ok., jelenleg is szívesen ülök autóba, szeptembertől jóval többet megyek az autóval 3-4000km/hó, főleg autópályán, volt időm figyelni a fogyasztást, ha beállok a kamionok közé (90km/óra) 4,5-5 liter, de ezt hosszú távon nem lehet bírni, 130-nál 7 körül (többször ellenőriztem, egész pontos a fogyasztásmérője), olajfogyasztás kb. 3dl/10.000km volt legutóbb, de 15.000 kilométerenként úgyis olajcsere, nem nagyon kell utántölteni.
Megjelent az új Octavia kombi jól sikerült ez is, belül szebb, de kívül inkább a régebbi jön be.

75.000km.
Minden ok, olajcsere 10-15.000 kilométerenként, márkaszervízben, kicsit talán hangosabban kerreg míg hideg a motor, de ebben a szervíz szerint már módosított vezérlés alkatrészek vannak, ilyet még nem cseréltek, csak a korábbi verziót.
Úgy tűnik nagyon hasznos dolog volt a karosszélriaelemek fóliázása, mert hibátlan még most is minden elem és a lámpák is. A fólia jól bírja a kavicsokat, sót, szennyeződéseket, mert még most 4 év után sem keményedett meg, elvileg még ugyanennyi időt ki kellene bírnia. Fogyasztás nem változott 5-6,5-ig. Az 5 liter csak országúti nyugodt tempóval tartható, de nem lehetetlen. Leállítás előtt minden esetben hagyom járni 20-30 másodpercet a motort, így talán a turbó is hosszú élettertamú lesz.
Még az elő garnitúra téli és nyári garnitúrát használom, szerintem 100.000km-ig kitart.
Nemrég volt a műszaki vizsga, csak elvittem és kész (bár a feleségem 10 éves Suzukiját sem kell javítani műszaki előtt).
100.000 km.
Egyenlőre semmi, jól bírja az autó a mindennapi használatot, még az eredeti fékbetétek és tárcsák vannak benne és az első garnitúra gumikban is van 1-2 év még.
Ősszel "megigazítottam" az oldalát, elaludtam az M3-as autópályán és hozzáértem a belső szalagkorláthoz szép párhuzamosan, így, bár a sérülés nem volt komoly, sajnos a teljes bal oldalát javítani kellett. Nagyon rosszul esett, hiszen mindig is vigyáztam rá, de mégis nagyon olcsó "tanulópénz" volt, ebből sokkal nagyobb, sőt csak nagyobb baleset is lehetett volna.
Márkaszervíz ügyesen javította, egy ajtót és egy sárvédőt kellett cserélni, illesztések szépek lettek, a színt is eltalálták, egy kicsit "narancsosabb" az eredetinél, de ezt majd egy polírozzással lehet javítani.
Az autóval teljesen elégedett vagyok, jól bírja a hírhedt turbós, láncos motor is, a fogyasztás is maradt. 5 év alatt összesen 4 különböző izzó volt cserélve, ez több, mint jó, illetve egy nagyon párás, ködös este volt az egyik hengerben gyújtáskimaradás, ami újraindításnál elmúlt. Valószinü, hogy az egyik gyertyára szennyeződés kerülhetett, vagy valahol kontakthiba volt egy pillanatra és az elektronika leállította a gyújtást, a következő indításig.
A formája még most is tetszik, bár nem egy Alfa 159, egy jó darabig még együtt maradunk, főleg, ha a második 100000km is ilyen problémamentesen gurul bele.

Hibalista

- Egyenlőre csak a rádió kijelzője sztrájkolt néhányszor, de "magától gyógyult". - Kb. 28.000km után kezdett az autó furán viselkedni, mintha nem töltött volna a turbó vagy csak szakaszosan, lülketve, márkaszervízben szerencsére produkálta a hibát, de a rákapcsolt számítógép szerint minden rendben volt. Magától megoldódott a probléma, egy hónapja rendszeresen járok autópályán és a gyorsabb tempó "rendbetette", valami el lehetett koszolódva, kormolódva az égéstérben, mert most minden ok. - A sokat emlegetett reggeli kerregés nálam is megvan, de a Porsche Hungária szakvéleménye alapján ez normális. Lehet, hogy nem okoz gondot, de a remegés és füstölés, kormolás nem hiszem, hogy jó a motornak, legfeljebb a környezetvédelmi előírásoknak, és bosszantó is. 75000km környékén már hangosabban kerreg hidegen az autó, de ez még nem zavar és nem is okozott semmilyen problémát. - 100.000km csak egy régóta morgó kerékcsapágy lesz cserélve a következő szervíz alkalmával, ezen kívül csak a kötelező szervízlátogatások voltak.

Ide hordtam szervizbe

Sándor Autóház Gyöngyös. Diagnosztikát csináltak és a vezérlést nézték meg, semmit nem kellett javítani, normálisan álltak hozzá, sajnos a hibát nekik nem produkálta.22.000km-nél 2 éves szerviz, minden rendben volt, olajat vihettem, lelkiismeretesen csinálták. 30.000-nél diagnosztika, hibaüzenet nincs, de nem megy úgy az autó, mint korábban, úgy egyeztünk meg, hogy majd visszaviszem. Megjavult "magától"! 10-15.000 kilométerenként mindig viszem olajcserére + kötelező karbantartásokra, szerencsére semmi gond nincs. Az egyik szervíz alkalmával a szerelő defektet kapott mikor kihozta a műhelyből az autót, valami kiszúrta a gumi sarkát, szó nélkül kaptam egy új gumit. Mindig ugyanaz a szerelő csinálja az autót, kifejezetten lelkiismeretes srác, ami manapság nem jellemző a márkaszervízek szerelőire

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Automobil-Eger Kft.Csak olajcserére vittem, de ez az egyszerű, piti munka sem ment hiba nélkül. Be sem engedtek az autóhoz, mogorván, unottan intézték a dolgot. A hab a tortán csak otthon derült ki, 3,6 helyett ők belenyomták a 4 liter olajat, biztos ami biztos (12-15mm-rel volt a max. jel fölött nívópálcán). Mi ez ha nem trehányság, nemtörődömség. A munkalapon is 3,6 liter szerepelt, amit szépen ki is pipáltak. Mi lesz, ha komolyabb feladatot kapnak (nem tőlem). Ez már a sokadik autóm, de ezt még senki nem cseszte el eddig. Olajat vihettem. A 2 éves szervizen (nem ők csinálták) belement a 4 liter (végig az autó mellett lehettem), amiből az következik, hogy az egri szervizben nem engedték le teljesen az olajat (esetleg ferdén állt az autó) vagy nem cseréltek olajszűrőt vagy mindkettő!

Értékelése: 1

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2011
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 100000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Bravo Következő autója? Octavia, vagy valami Japán.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)