Skoda Svarting
Szöveges ítélet
Hello,
Vad ujjonan kaptam, a saját cégautóm Lengyelországban, én rendeltem meg, full extras inkl. tetöablak, Navi nélkül a legnagyobb zenecuccal... (6CD, 12 hangfal, MP3 input)
Az autó mielött kijött volna a szalonbol át lett alakitva, a kromozott grill fekete metallicra festve (autó szine), az ablakok (összess) sötétitve. Rá két hétre H&R 50 mm rugók voltak cserélve az eredeti sportfutómü túl Scoutnak nézett ki. Most kb 1,5 centi van a kerék meg a kaszni közt.
Az auto brutálisan jól megy (2 litres dizel körökben) a fogyasztással sincs baj, az elsö 3500km-en 8,5l (3 hetes az auto). Ez (szerintem) elég jó teljesitmény mivel én csak városban és havonta kétszer a német A20-as autopájan (sebkorlátmentes +alig forgalom) megyek vele kb 500kmt 200-220-al a tempomáttal.
Nagyon tetszik a német befüggés, az ajtók hangja csukásnál jo tompitott, ez minöség...
Az ülések szuper kényelmesek (nekem = 187 cm 100kg) hosszabb ut egy élmény nem fáraszt egyáltalán...
Mivel az elsö oldalsó ablakok levannak sötétitve a cég aki csinálta rosszul rakta vissza az ajtoburkolatot ami meglazult, de garancián kicserélték... A DPF-el eddig nem volt problémám eddig, de az autoba csakis Shell V-power dieselt tankolok, ami a sebméröt 230ra is feleröszakolta...(4300 rpm) Olvastam egyébként hogy tempos vezetésnél nem dugul el a szürö....
Eltelt 4 honap.... 11000 km...
Az auto szuper, a fogyasztás is csökkent... már csak 8,2 a nagy átlagom... ez 90 % városi¨(nem sajnálom töle a gázt) a többi GYORS autopája... olajat nem eszik, meg vagyok elégedve vele..
jövö tavaszra belekerül egy BSR program, majd remélem ez segit...
sajnos hogy nem négykerékmeghajtásu.. 1, 2-esben fullgáznál az antispinn állandoan dolgozik száraz uton...
ezen nem fog a chipp segiteni :)))
A téliabroncsokat felraktam, nem volt szivem elcsúfitani a járgányt ezért 225/45/18 colos Michelin Pilot Alpin került rá...
Ez nem nagyképüség, én utálom a ronda fekete pléfelniket... A tél elég hosszu, nov 1-töl áprilisig elég sok idö van... Le kell lassulni télre...
19 000 km 6 hónap
fogyasztás csökkent már 7 literrel beéri a kicsi. Lehet hogy én lettem egy jobb soför? egy hosszab uton, a lengyel Zakopaneba (850km) az átlagom 6,8l a brodcomputer szerint ebböl 750 km autopálya 160-180-as tempó... tankolásnál láttam hogy többet mutat a computer 758 kmt mentem 48 literrel ami 6,3 as átlag.
a téli gumik beválltak, nem csusztam (még) meg, ajánlom mindenkinek a Michel Alpin 18-as gumikat.
minusz: olajat is evett a kicsi, szinte egy fél litret kellet utánnatölteni 16200 kmnél. Na de ezt már megbocsájtottam neki.
24500 km 10 hónapos
megvolt az elsö olajcsere, a téligumik is le lettek cserélve.... az autóval semmi baj a fogyasztásom megint 8 körül van, ha nem hajtom akkor hosszuban 6 allat beéri... de nekem nem azért kellet az RS TDI hogy fogyasztás rekordot döntsek... :)
az új program ("chipp") még nem került bele, amig garanciában van addig pöfögök 170 lóval...
48000km 1,5 éves frissen szervizelve
+ 205 Le, 420 Nm a V-tech cégtöl meg volt "chippelve" = beolvastak egy uj programot egy laptopon keresztül (2008-08-02)
+ azota nagy mosoly ahányszor elindulok vele föleg elsö napokban amig meg nem szoktam
+ a fogysztás nem emelkedett (volt nekem összesen 3 benzinturbo chippelt autom kb 20% al emelkedett ott a fogyasztás)
+ már rég (2008 szept) nem gyult ki a DPF lámpa
+ még mindig ugy imádom mind ujan, eddig soha cserben nem haggyott semmivel
+ a reakció a legtöbb 220-270CDI, 2,0TDI, HDI, 2,2TDCI + egyébb bunko iparostól akik nem akartak félreállni amig rájöttek hogy hiába nyomják tökig a gázat ugysem fog jobban menni a verdájuk csak füstöl és útban vannak...
+ a sok pozitiv reakció uton, parkirozokban, benzinkutaknál
- a mult nyáron a DPF lámpa négyszer kigyult, kivittem rögtön az autopályára 10 perc alatt kialszik
- ebböl háromszor a chippelés után történt meg, 2008 okt-ben uj progit kapott azotta jobban is megy baj DPF-el semmi.
- az olajat is eszi eddig 2 litert töltöttem utánna uj kora óta (+ a két szerviz) ezért most már nekem is egy extra liter LongLife olaj van a csomagtaróban.
- a chipp nem segitett a traction-ön egyes-kettes fullgáznál letilt folyton az ESP az auto pattog az utón :)
56000km...
4 hét allat ment a kicsi kb 8000km-t... eddig ez a legtöbb
megtett km ennyi idö allat nekem. Voltam egy hosszab uton, Lengyelország, Szczecin- Erdély, Csikszereda 3400km jövet menet. átlagseb 97 meg 95km/h fogyasztás 6,3-6,1 liter. Fantasztikus.... ez télen, 18-as téligummikkal. igaz 160 fölé nem toltam nagyon mert a lánynak nem teccik a száguldás... Erdélyböl - "haza" egy ültöbben veztettem 1700 kmt, HÁT, Gerincfájás nélkül!!! Volt nekem saab 9-5, Volvo C70, de ennek semmivel sem rosszabb az ülése!!!!
3-an elöztek meg... Brno-Prága közt ahol egyébként a legtöbb abnormális cseh sofört s a legnagyobb forgalmat lehet találni... (példa: én 150-en haladok a belsösávban egy sorban, majd egy iparos egy touareggel 180nal a külsöben elöz kb 10 autot.. 2-3 centis hoban, -3 fok)
na de az auto megint olajat ivott, mostmár nincs tele az egyliteres LongLife... :)
akkor térjünk a bánatomra..
2 hete Koppenhága elött gummidefekt, bejelölt a nyomást(?) érzékelö lámpa... 1.5 centis hasadás a gumin belül, oldalt, a felnit is megkapta...
és ha az nem lett volna elég 1 hete láttam (mosás után) hogy valami homo sapiens az alacsonnyabb IQ kategorábol neki ment az auto jobb elsö részének a lámpa is kimozdult a helyéröl, a karambolo meg a sárvédön hosszu karcolás.... persze semmi levél v stb...
több kép az autómról ezen az oldalon:
http://www.garaget.org/?car=57475
Hibalista
- vezetöajto belsöburkolat egy része (csere)
- középsö féklámpa (dioda) csere = garancián
Ide hordtam szervizbe
Stettin Dudojsc Skoda Serviz (lengyelország), imádják az autót (ott vettük) nagyon segitökészek ha akármiért is oda mentem. (olvasd = extra olaj, ablaktörlö, xenon beállitás, kék pozició lámpa meg kék ködlámpa csere, normál szerviz)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 48000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 120i | Következő autója? | Audi A4 3,0 TDI quattro |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
