Skoda Octávia 1.6MPI – 2008 - 5ajtós 2008évi
Szöveges ítélet
Használtan vettem 1,5 évesen 40e km-el, 2008-as évjáratú Skoda Octávia 1.6MPI Holiday felszereltséggel.
Teljes értékű pótkerék, tolatóradar, hátsó ablaktörlő, ködfényszóró, könyöktámasz, elektromos tükör, ABS stb.
Más tipusú kombikat (Renault Mégane, Ford Focus, Opel Astra stb.) nézegettem – az Octávia szóba sem jött. A használt piacon jobbnak tűnő vételeket ismerős/bennfentes segítségével leinformáltam, de azok szinte mind dízelek voltak a szokásos kamu dolgokkal (visszatekert óra stb.), de meglátván az alkalmi vételként kínálkozó Octávia hatalmas csomagtartóját nem keresgéltem tovább. Kicsit ugyan nagyobb autót választottam a kezdeti terveimhez képest, azonban mégsem Mondeó vagy Passat kategória. A gyerekek miatt kellett a nagyobb csomagtartó, nem áruszállításra, emiatt a kombi kivitel nem volt annyira lényeg.
Igényesen kivitelezett kényelmes és nagy beltér jellemzi. Remekül variálható és beállítható az üléspozíció is. A bézs üléshuzattól eleinte féltem - újonnan biztos nem ilyennel rendelném, de nagyon jól bírja és szép is és elegáns is… sőt, abszolút nem kényes és még mindig nem látszik rajta semmi.
Egy ekkora autó az 1.6-os MPI (8 szelepes) motorral nem egy gyorsulóbajnok, … családi autónak azonban optimális. Mivel nagyrészt rövid távokon évi max 10-12e km-t használom, az autóhoz jobban passzoló – de váratlan és nagyobb szervízköltségeket rejtő - dízel motorról lemondtam.
A tolatóradar érzékelője páralecsapódáskor és esőben néha besipol, amúgy nagyon jó és nem árt egy ekkora autóhoz.
Ha finoman próbálom lecsukni a csomagtérajtót, nem mindíg járok sikerrel, ilyenkor nagyobb erővel még1x neki kell ugrani. Az előző autómnál ez finomabban működött.
A benzinszivattyú üzem közben halk, magasfrekvenciás, sípoló hangot ad, ami csak álló helyzetben "zavaró", mivel a menetzaj mellett már nem hallható, a szervízben azt mondták, hogy ez ilyen… (megjegyzem: vájtfülű vagyok)
A menetfény és az USB-s csatlakozással ellátott audiórendszer nem lenne rossz, de az már csak a ráncfelvarrottaknál elérhető.
A fűtésszabályozó panelt - az utastérben amin a tekerőgombok vannak - kellett komplett gyárira cserélni (a bontott nem vált be), mivel nem megfelelően össze-vissza hűtött és fűtött attól függően hogy kint mennyi volt a hőmérséklet, sütött-e a nap stb, a szenzorokhoz nem kellett nyúlni.
Eddigi tapasztalatok alapján csak ajánlani tudom.
Hibalista
- A fűtésszabályozó panelt - az utastérben amin a tekerőgombok vannak - kellett komplett gyárira cserélni (a bontott nem vált be), mivel nem megfelelően össze-vissza hűtött és fűtött attól függően hogy kint mennyi volt a hőmérséklet, sütött-e a nap stb, a szenzorokhoz nem kellett nyúlni.
Ide hordtam szervizbe
Leier Celldömölk, minden OK volt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 40000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mégane 1.4 16V Berline | Következő autója? | következő Octáviák valamelyike |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
