A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia RS 2.0 TFSI 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

RS TFSI, simply clever túraautó

Szöveges ítélet

2016. UPDATE
Az ítéletem óta eltelt 6 év megerősítette, hogy JÓL döntöttünk.
Csak ajánlani tudom mindenkinek, aki erre vágyik.

2009.
Szerintem igaz a reklám: simply clever, illetve magyar fordítás ban talán még igazabb: egyszerűen nagyszerű. Tudom, hogy ez a reklám inkább az 1.4 16V-nek szól, de az szerintem inkább csak egyszerű... minden relativ. Az Erős RS is igaz, de inkább sportos, mint erős. A dieselben az erőt jobban érezni, mivel dinamikusabban jön a teljesítmény. A turbós RS lenne talán a legigazabb, mert ez a turbós benzinmotor, hát igen ... ez így együtt igazán remek.
Az RS tényleg jó a családnak 2 gyerekkel is. Mi hárommal családi utazásra már nem ezt, hanem VW T4 Multivant használunk. Befér persze 3 gyermek is, de akkor az RS-re rápillantó Imprezások már mosolyognak ám :)
Az RS tényleg jó a mamának, mert alkalomadtán elkérve élvezi az autó finomságát, soha őt el nem hagyó erejét, stabilitását. Nem zavarja, hogy ez RS, sőt ha nem mondjuk el neki nem is gondolja, hogy ez nem 1.6 MPI. Tipp Apukáknak: vásárláskor lehet RS jel nélkül is hazavinni :)
Az RS tényleg jó a papának is, mert amikor "végre" nincs ott a család, akkor csapathat vele egyet és élvezheti a motor pörgetését, a kanyarok ívein játszhat vagy egyszerűen tempomat 200-al járhat. Vidéki utakon a vissza 3 padló gáz előzésnél kéretik a kormányra mindkét kezet feltenni, mert a 18"-os felniket az erő és a kátyúk ilyen helyzetben más irányba késztethetik. A guminyomásra pedig tessék figyelni, a beépített figyelő igen tág határokat hagy, igazán csak defekt esetén segít.
Diesel vagy benzines? Sok álmatlan éjszakát okozott ez vásárlás előtt, én az alábbiak szerint döntöttem ... Többször próbáltam a diesel verziót, majd átülve rögtön a benzinest. Benzines mellett döntöttem az élmény miatt. A diesel egyetlen előnye a fogyasztás, de a semmiből(!) előtörő 1800-as hátbarugástól a 3000 feletti üveghangig rövid az idő, a TFSI 1800-6000-ig kiválóan gyorsul, igazi sportautó érzés, ahol minden utas már 3500-nál nézi, hogy mikor váltasz már és nem érti mi van itt, mert a motor csak húz, mint a mozdony :) Érdekes pillanat volt, amikor a benzines átvételekor egy diesel részecskeszűrőjét pucolták letiltás után a szervizben a gyári komputerre csatlakoztatva. Ott és akkor eldőlt, hogy ez a népitéletekben is vegyes színezetű probléma valós. Biztosan boldogan lehet vele élni, én így boldogabb vagyok. -20-ban sem aggódom, hogy vajon winter olajat tankoltam e, illetve nem 15 km után kezd el fűteni a motor, ráadásul traktor hangja sincsen. Diesel autó esetén szerintem az állófűtés felértékelődik, mindenkinek csak javasolni tudom, hogy ezen NE spóroljon. Időben bekapcsolt állófűtés esetén az ülésfűtés és hasonlók feleslegesek!
A futómű jól tart, feszes, de nem túl sportos és nem is himbi-limbi, normál használatnál csak kicsit döcögösebb. A téli 16" a 18"-hoz képest érezhetően lágyabb a keményebb gumik ellenére is.
ESP-t 1.6MPI-n teszteltem havas parkolóban, e nélkül azért furcsa dolgok történnek. Mindenkinek érdemes, RS-ben persze széria is. Bizonyára kopnak a fékek, no de ez ilyenkor kit érdekel?
A motor-váltó-futómű kiváló együtt, igazi harmóniát sugall az autó, egyik sem lóg ki se fel, se le ... tényleg csak az a gond, hogy túl sok az erő leadni egy tengelyen ... valódi élmény ez a harmónia, mindig várom az újabb találkozást (igen, vannak ilyen emberek, gondolom ők olvassák a népítéleteket is...). A Golf VI GTI az elektr. első difi terén erősített, gondolom itt is ez lesz a következő lépés...
Belülről nekem bejön, semmi frikk-frakk, kultúráltan-elegánsan-sportos, szerintem így néz ki belülről egy autó, minden ott és úgy van, ahogy szerettem volna. Nincsenek óriási sport feliratok meg piros öv. Elől családiasan praktikusak a tárolórekeszek is.
Nekem a legmagasabb gyári hifi szett van beépítve, tényleg szépen szól a 8 hangfallal, DE igazán vájtfülüek nem adnának szerintem plusz 200eFt-ot, hanem biztosan keresnének más megoldást.
A sportülés is rendben, kényelmes, tart, ergonomikus és szép is.
Plusz előny, hogy mindenki "leskodázhatja", ezért nem irigylik ... mondjuk pályán 200 felett gondolom inkább csak néznek ...
Fogyasztás vidéki főutakon, ahol mindig utolérünk valakit 8-9-ig. Nekem Autópálya-Bp dugó-Autópálya viszonylatban a nagy átlag 9,0-9,4 (ebből pálya 140-200, általában kb. 160). Vannak persze nyugodt utakon 7,5-ök is a rekordok kedvéért, no de ezért kár ám RS-t vásárolni. Aki előttem használta, annak is 9,4 volt. Lábtól nyilván nagyon függ, ez alatt ilyen tempókat menni nem igazán lehet. A tempomat szerintem kiváló befektetés. Nekem állófűtés is van, a nélkül a népítéletek szerint magasabb a fogyasztás a zabáló hideg üzem miatt ... akinek ez sok, annak egyértelműen jó döntés a diesel, fogyasztásban az más dimenzió. Az új CRDi-nek pedig aszongyák már nincs is TDi traktor hangja. A mit tankoljak dilemmára a válaszom: 95-öst használok. Időnként üres tankra talán érdemes rátölteni minőségibb anyagot is, de a gépkönyv a 95-öst is megengedi.
Egy dolog nem tetszik(!), DE erről szerencsére nincs személyes tapasztalat: EURO NCAP csak 4****, ami azért erősítésre szorul. A passzív biztonság=ütközés elkerülés tulajdonságai szerintem nagyon jók, ütközni nem szeretnék, ebben az RS totál széria 1.4 16V szint... Valahol ezen a ponton jön be az ár tényező: ennyiért gondolom ez jár, a biztonságig eljutni a Skodának is drága játék, ennél többet a konszern többi tagja nyújt... Ami viszont szerintem kötelező "extra": fejlégzsák néven fut a katalógusban a függönylégzsák, sajnos az enyémben ez nincs, mivel nem újonnan vettem, beépíteni utólag nem lehet, pedig asszem 67eFt - vicc ...

Összefoglalva:
Mit hiányolok?
> EURO NCAP ***** + függönylégzsák + picit nagyobb visszapillantó tükrök

Nekem jó döntés volt - a célokat érdemes vásárlás előtt tisztázni.
A későbbi tapasztalataimat is tervezem megosztani.

Hibalista

- Garanciálisan: - - tolatóradar kp.i egység csere és más semmi ... - - 54ekm-nél, 2 év garancián túl: - - klíma kompresszor ... méltányossági alapon a gyár finanszírozta az alkatrészeket (>250eFt!) és a szervíz díj 30%-át a Wolfauto korrekt módon átvállalta (állítólag Sundan, Denso, majd Exel beszállítók kompresszorával szerelték a konszern járműveit, ebből az Exel a hibás széria, amely helyett most már az enyémben is a központból küldött Denso van...). - - 54ekm-től 173ekm-ig CSAK a kötelező szervízek!

Ide hordtam szervizbe

Skoda Fvár (Wolfauto)wolfauto.hu

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

hungaromobile.huKedvezőbb gyári alkatrész árak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 27000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 154000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Omega MV6 Következő autója? Octavia RS a feleségemé lett, nekem összejött egy Audi RS4
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)