Puttonyos Golf, made in Skoda
Szöveges ítélet
Az autot veletlenul talaltam,egy kereskedonel,3 evesen 61000kmmel,es mar regota erett a kocsicsere,mivel evente ca. 35000-40000 tekerek le,elotte egy szeretheto Gastrat hajtottam,csak a benzin az benzin....most mar ezt mondom.
Nem voltam nafta-diesel parti,nagyon nem. Lovem volt az uzemanyagra,de mostanra en is azt kialtom Dieselpower:) Pedig hol vagyok en ettol,a nyomorult 105lovammal,ami meglepo modon bosegesen eleg a mindennapokra.Mert eleg. Mivel a harmincat betoltottem- most mar az ember jozanabbul is gondolkodik,de havonta egyszer azert kibujik belolem a gyerek,es gyorshajtok kicsit. TEHAT az auto:
Ez egy puttonyos golf V. de otcsobb! Semmi extra: kezi klima,2villanyablak-tukor,derektamasz,abs,4airbag,meg a szamitogep,ja es van hatul radarom,amire elotte azt mondtam,csak flancolas,pedig jo is az,kenyelmes,es a jot konnyu megszokni,foleg ha a baratno is vezeti neha! Az ullesek kenyelmesek,belehet loni a jo poziciot,de nem egy 7es bmw-nefeledjuk ez egy olcso golf!
A vezetesi elmenyt nem tudom beloni,en tenyleg rutinbol vezetek,es mikor a totalcaron ilyeneket forsziroznak,nagyon nemtudom felfogni,hogy az atlagautot vezeto atlagember mit keres vezetesi elmenyt?! meg milyet? A vezetesi elmeny nem abbol all -szerintem-hogy 6000ig huzatjuk,meg padlogaz,hajtukanyar,meg milyen a motor hangja...aztan lehet en latom rosszul,de aki ezt keresi,akarja ,az menjen palyara,vagy rellizzen vhol mashol,ne az utakon.Ja es vezessen SPORT autot(pl:250LE G60-merci kompresszorral+ bukokerettel),ne kis-kozepkategorias autokat,amiknek ha 2ajtaja van oldalt,meg vmi buzis neve akkor azmaan spoootajuto,mer azaneveVAZZE!Nekem atlagembernek,aki sokat megy legyen a vezetesi elmeny 0: nelegyen zaj,minden tegye a dolgat,es ennyi.Ne legyenek felesleges ingerek.menni,erkezni-ennyi.
A lenyeg: a gep csendes-bar diesel,TDI PD,tehat van traktor hang,de megszokas kerdese. Maga a motor eleg,en szeretem,mint mar emlitettem,nyomatekos-de nem egy 330D,kozlekedni eleg. En sparenfahrer vagyok,eleg hamar felvaltok,de nem szereti ha a fordulat 1500 alatt van,akkor fulakol. A felso tartomanyban csak fustol es bog,de nem huz,es csak a naftat egeti. Ez egy sporolos motor,klassik dizel,tehat majerkodni vele felesleges. De azert megy rendesen,hala a valtonak,ami a motorral igazan jo kombo! Eloszor szoknom kellett,a valtokar hosszabb utakon jar mint a golfe-mer volt szógálatiótó is ,es erzetre tenyleg olyan mint valami szaraz agat kapcsolnank-remelem ertheto vagyok,viszont pontos,preciz,de nem szereti ha dobaljak mint egy reszingavutoba.A lenyeg,hogy raerezzunk a nyomatek-turbo hullamra,es ezeken szorfoljunk,igy aztan minden okes. A kormany atlagos,konnyu tekerni,visszajelzest nem varok tole,csak tegye a dolgat. A belso anyagok Golfossak,semmi extra,nem egy S osztaly,egyszeru,ahol kell puha.A kapcsolok meg a kezeloszervek szinten klasik,egyszeruek,kezelhetoek. Neha az ablaktorlo idozittoje meghulyul,es osszevissza torol,ahelyett h azt tenne amit akarok,aztan egyik pillanatrol a masikra megint szotfogad. Fura.
A belso egyebkent egyben van,mint azt sokaig hittem-mer ez man nemaz a Skoda,ez man egy ocso vocvaagen.Nos idovel azert elojonnek olyan surrogasok,klattyanasok,nyekkenesek,ciccegesek hogy azthiszem,ha lejart a szavatossag,szeteshet minden.Azert nem annyira dramai a helyzet,de ezekre a zajokra en erzekeny vagyok-munkambol kifolyolag-tehat en meghallom a legkissebb neszt is...Ja a kartamasz isteni!
A gepet mindig bocsulettel bemelegitettem,mivel eztet tanultam.Eleinte elszivtam egy cigit-foleg az elso 3-4honapban,mikor meg nekem ,,uj,, volt a startolast kovetoen,de rajottem,ugy csak berreg,de nem melegszik.Aztan utana is olvastam,h marhasag varni 5-10-15perceket es csak jaratni,es igaz is. Szaval: start,varok egy percet,aztan ovatossan lassan kuszva ,fincsin valtva tettem ugyanezt,es lam,jobban melegszik. Soha nem emeltem 1500 fole a fordulatot hidegben,es hidegen,pedig ha az olvaso emlekszik ra ,es figyelt ,irtam,hogy nem szereti a motor az 1500os alatti reszt! De a kulonleges kepessegemnek koszonhetoen,ami amugy a jozan paraszti esz ,es egy kis ,,technikai erzes,, megoldhato,hogy mukodjon a dolog.Fincsin menni 10-15km-t,a kinti homerseklettol fuggoen,es ha a huttoviz mar 90et mutat,meg nemtutis hogy az olaj is mar forro. A gepet vissza is hutottem-tuuudom ez mar sok,meg miatokomot csinal ez a dedo-de az autoiparban tevekenykedem,es kozom is van a kvalitahoz-igy en ezeket betartom. Szoval hosszu utakat teszek vele:napi 2x 100km,neha tobbet,igy szanok 2percet h az olaj lenyugodjon,foleg telenkent,a hidegben,mert a motornak ez az egyik ellensege,a hideg meg a tulaj :) A turbora,es a naftapumpara vigyazok,mert dragak.
Na mi van meg?
Vezetni okes,semmi extra,4 embernek eleg,hatul is van hely,horvatorszag okes vele,a kofferrol felesleges irni barmit is,3-4 oz is belefer,aki tobbet akar annak ott kombi.A menetkomfortot fokozza ha 15os kerekek vannak rajta,nekem a nyariak 16osak,es mar kozeledven a 150000km-hez,neha erzodik,hogy erik a futomu csere.Hallani,neha felut,dubbog,bar erzetre elotte sokkal kemenyebb volt,razossabb,mostanra mar felpuhult ,via elhasznalodas.
Atlagfogysztas...a szamitogepet nagyon hamar atverem,es nyaranta ha nyugis a tempom,ess en magam is siman odavagom a 3,8at!!,de a 4-4,2ot barmikor odavarazsolom a kijelzore. Pedig nekem inkabb a 4,5-5liter a realis,de az stabilan tartja. 90-110zel utazom,a sparenfahren moddal:motorfek,feleslegesen nem nyomjuk a gazt,nem padlozunk, a varosban elore nezunk-es latunk ,de ez benzinnel is mukodik.
Mi van meg?!
Ja fogtam vele ozet,60as temponal, majd elaludtam hazafele,padlofek,meg sikerult felrerantanom az ures uton hajnalban. Kiszallaskor szetnyilt huttoket vizionaltam,leszakadt alkatreszeket...a bal lampa kulso sarka benyomodott kicsit,alatta az allat szarva nyomott egy helyes 5centes pecsetet, kodlampam megvakult,es az allat osszeszarta a kocsi oldalat. A lampa maradt ugy,a tobbit 15perc alatt orvosoltuk. Egyebkent a 3eves bak finom volt.
Es az aprosagok: az utangyartott fekek csorognek,olcsoak,de szarok:nem feszitti elegge a rugojja,vagy milye,ezert ugy csorog mintha szetakarna esni a fel auto-belulrol nem hallottam,csak azt lattam,h nagyon nezik a jokepu fickot a volan mogul,aztan a joidoben az ablakot leengedven ertettem meg.3xszedtuk szet,es spanoltuk,de a szar az szar marad. A fekek egyebkent jok,jol adagolhatoak,a golf pedalja egy hangyanyival puhabb,jobban erezheto ,az Octi pedalja kicsivel kemenyebb,de ennyi,nekem okes.
Szalonban a 60000km nagyszervizt 400eurert akartak ramsozni,az egesz kijott 120bol,igaz nem markaszervizben. A hosszitott olajcsere periodus szinten butasag. Ez a motor kormol,eszi az olajat is ha hajtod,ha nem- akkor csak csipegeti,a papirszurok nem 2evre lettek kitalalva. A naftafiltert olajjal egyutt cserelni,nem draga,es ennyi.15euron ne muljon a lelkem.
ami még nekem zavaro,hogy a futheto tukrok gyengek,jo 5 perc kell hogy a deret,vagy a fagyot erdemben is fellazista,nem hogy leolvassza,a Gasztrae erdotuzet csinalt-szoszerint fustoltek a tukreim telen,es 30sec alatt eltunt rola minden. A masik: esoben pont az oldalso ablakra folyik a szelvedorol letorolt viz egy resze,es pont a tukornel csinal a szél vizturbolencia cirkuszt,ha az ablak lent van kicsit is,maris beomlik az eso...
Meg annyi,h mara mar kezdem utalni a valtast mint folyamatot.Mar elkepzeltem magamnak egy ootomatata DSG,mert az eletben nem kavargattam annyit a jobb kezemmel,miota a gepet birtoklom,ami ugye okes,de mar unom,tegye helyettem ezt a technika,en meg bambuljak az utra.
Ennyi,talan lesz update is,foleg ha a rendszer engedi.
Osszegezve: nem luxus,hanem hasznalati targy. eleg nagy,jol varialhato rakodokkal,es kofferral,kenyelmes is.Csaladnak idealis,ahogy mindenki masnak,aki nem merciaudibmw-s,hanem erre van penze,meg esze is.Aki jobbat akar az vegyen jobbat.
Hibalista
- A szokasos: fek,szijak,olaj-filter - Elment valamilyen szivattyum-pumpa szelepes membranos bizbasz is ami a motor leallitasa utan kelletlenul elengedi a levegot. Mindket szerelom aztmondta,amig nem ker a gep ujat,hasznaljam.
Ide hordtam szervizbe
1.hazimajter -inkabb lakatos,de mindenhez ert,a kopo alkatreszekert felel
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
2hazimajszter-a vezerszij cserejen kivul nem volt dolgom vele(ne is legyen) :)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 61000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző autója? | G astra,meg a szolgalatik:V golf 1,9tdi,Superb 2 tdi | Következő autója? | Octi Scout,vagy sima de DSGvel |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
