Pont olyan. Vagy még jobb.
Szöveges ítélet
A kollégák mindent megírtak, úgy látom ugyanazokat mérlegeltük (Golf, Cee'd, Volvo, Astra, Hyundai, Citroen C4 Picasso), nekem ezelőtt Peugeot 307 SW-m volt, üvegtetővel, 110 lóerős dízel, nagyon szerettem, csak eljártak felette az évek.
A Skoda tolótetős, elegance kivitel, néhány extrával (nagy rádió, légnyomásmérő, telefon bluetooth, etc.).
Mindent tud, amit vártam sőt, többet. Féltem a hegymenettől a 2000 cm3 dízel után - nem kellett volna, épp úgy törtet fel a Kapy úton, éppúgy siklik az érdi emelkedőn hatodikban (vagy jobban). Aggódtam, hogy túl hosszú (4,57 m) - nem kellett volna: a parkolóradarral mindenhova befér városban. Ennek oka az is, hogy a kicsiny tengelytáv (Golf!) miatt nagyon fordulékony, könnyebben veszi a derékszögű sarkokat mint a Peugeot tette.
A komjútere elképesztően intelligens (lehalkítja a rádiót amikor tolat, két tripet számon tart, azonnal reagál az instant fogyasztásmérő, etc.), a kormány vezérlőszervei logikusak, a menüt még vezetés közben is kiismeri elsőre az ember (nyári időre átállás...).
A minusz huszonötben háromnapi állás után pöccre indult, hóláncot felkapta, ledobta, jóindulatúan ment hóban is.
Elképesztően egyben van, a kis bolondosságokat, miket a Peugeot kezdettől mutatott(lámpa felgyullad magától, kompjúter helyett hátsó ablaktörlő reagál és hasonlók)ez nem tanúsítja.
Az összevetésben egy ponton marad alul: a Peugeot - igaz, 205-ös gumikon - kicsit stabilabbnak tűnt, pontosabban azt erősebben ragasztották az útra, mint ezt. A Skoda is jól fekszik, bírja a gyors kanyarodást, irányváltást, nem billeg, de - mint más is írta - egy hajszálnyit mintha tolná az orrát, egy kislélegzetnyit mintha imbolyogna gyors egyenesbehozatal után.
A kormány tapintása kiváló, megfelelően állítható, a kartámasz is sokféle pozíciót fel tud venni, doboz, rekesz bőséggel, pedálrend hibátlan, a kombi csomagtere közmondásosan hatalmas, nyitása ésszerű - mert szinte nincs túlnyúlás, mivel a zsanér előrébb van, tehát a garázsban szinte a falig tolatva is pakolható marad.
Sokan megjegyezték, joggal: feltünően csendes, alapjárat-közeli tartományokban gyakorlatilag nem hallható, viszont erős gáznál mint kisded Maserati gurgulázik. A hifi jó, SD kártyáról is szépen játszik, arra pedig - mondjuk egy 8GB-osra - 2400 szám felfér...
Három hónapja van meg: még mindig ürügyeket keresek, hogy vezethessem, akkor is ha nem lenne dolgom!
Első utóirat: 13 000 km, hét hónap: Minden változatlan a megírtakból. Két adalék: klíma, mint bolond hűt, +37C fokkal egy percen belül megküzd. Németországban úgy megy 200 fölött, hogy a rádió még élvezhető. (Fogyasztása azonban megugrik!) Az elmúlt 7000 km-en az átlagfogyasztása - vegyes használatban, sok klímával: 7,3 l.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 307 SW HDI 110 lóerős | Következő autója? | még sokáig ez |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (10.0/10) |
