Összeszoktunk
Szöveges ítélet
Sokat kellet rá várni, de amint megjött és megláttuk a szalonban elfeledtük azt a "röpke" 3,5 hónapot.
A belső szép, igényes, sportos. Hosszabb úton a sportülések kicsit kényelmetlenek, de rövidebb távon így nem esek ki belőlük. A motor kellően erős, de a súly miatt inkább erős túraautó. A futómű viszont elég kemény, ezáltal jó a kanyarstabilitás. Az ESP miatt ráadásul bolondbiztos.
És most nézzük egy kicsit a dolgok árnyoldalát!
A problémák ugyanazok, mint a többieknél. Elsőként én is a részecskeszűrő lámpájával ismerkedtem meg. Kivittem autópályára Gödöllő oda-vissza és minden rendben. Gondoltam egyszer-kétszer egy évben belefér. De hogy hetente kétszer, az már SOK/K/. Ha a lámpa kigyulladása után tovább megyek a városban akkor letilt a motor szervíz üzemmódba. Ilyenkor marad kb. 30 LE. Szervizig elmenni finoman éppen elég. Hát persze hogy péntek este 7-kor tiltott le. Minden szervíz zárva. Újraindítani csak szervizes computerrel lehet. Szombat reggel szervíz szerelő behív, zsebpénz. Mindezt azért, hogy hétvégén autózhassak a kéthetes autómmal. Csereautó csak akkor jár az asistance szerint, ha trélerrel vitték be a kocsit. Tehát érdemes inkább szálítot hívni, nem spórolni időt, energiát és pénzt a Skodának, mert nem hálálják meg. MEGVAN A MEGOLDÁS!!!
Hosszas gondolkodás után kipróbáltam az ÖMV alpesi dízel üzemanyagot. Ezt az ÖMV Bécs melletti finomítójábol hozzák. 30 Ft-tal kerül többe, mint a többi gázolaj. Azóta nem gyulladt ki a részecskeszűrő lámpája. Tehát ezzel nincs gond már kb. két hónapja. Ha a városban járok látom mikor kezdi el a tisztítási ciklust. Az alapjárat ilyenkor felmegy 1000-re. Ilyenkor nem gyorsítok akkorákat és megpróbálok egyenletes sebességgel haladni magas fordulatszém mellett 2,3-asban. 5 perc elteltével már visszaáll az alapjárat 800-ra. Így nem kell hetente autópályára járnom.
Izzítási problémát jelzett a computer a szervizben miután kigyulladt a motorvezérlő elektronika lámpája. A második ilyen eset után megjött a szervizekbe a körlevél, hogy a gyakori problémák miatt cserélni kell a vezérlő egységét. Ez kb. 2006 dec. 20-a körül érkezett a szervizekbe. Innentől kezdve ezzel sincs hiba.
A légzsák visszajelző lámpa kigyulladása a jobb oldalon lévő oldallégzsák kontakthibáját mutatta. Szerviz, kontaktspray, 5 perc.
Talán már minden előjött aminek kellett. Szokjuk egymást...
Hibalista
- 1, Részecskeszűrő probléma
- 2, Izzítási problémák /sárga lámpa/
- 3, Légzsákvisszajelző lámpa
Ide hordtam szervizbe
Derzbach
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Kévés autó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Octavia I 1,4 | Következő autója? | Nem cserélek |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.1/10) |
