A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,4 Gift 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Octavia, ami sok titkot rejt

Szöveges ítélet

Története

Hihetetlenül sok keresgélés és várakozás előzte meg az autó jövetelét.
1-es Octaviat szemeltem ki és azt is kutattam egy évig, míg meg lett a tőke rá. Ám a vásárlást megelőző pár napban egy váratlanul érkezett összeg miatt elérhetővé vált az újabb, nagyobb, kényelmesebb és ami nagyon fontos volt, biztonságosabb 2. generáció. Mivel amúgy is Budapestre mentem volna a régebbi Octaviaért, inkább kerestem ott egy újabbat. Meg is lett. Friss hirdetés, szép képek egy nagy és modern családi ház előtt kedvező árral és hibátlan leírással. Pár óra múlva ott is voltam. Édesapám jött el velem, mivel ő, igaz a 70-es években, de autószerelő volt, én pedig nem értek a műszaki oldalához. Az autó átnézését teljes mértékben rá is bíztam, ami nagy hiba volt. Őt meggyőzte az első benyomás és az eladó, pedig én akkor már elég sok dolgot tudtam ezekről a típusokról. A felületes körbenézés és rövid próbaút után meg is lett kötve az üzlet. Ekkor derült ki, hogy ez az ő elmondása alapján egy beszámított autó és igazából cégtől veszem.
Már hazafele erőtlen volt és sokat evett. A mai napig nem tudom, hogy miért nem vittem vissza akkor, az eladó elmondása alapján gyári fényezésű és szervizkönyves autót.
Innentől az első látásra szerelemből egy igazi horror történet lett, amit az "ezek romlottak el rajta" pontban részleteztem. Illetve még leírnám, hogy a vezetett szervizkönyv valójában utólag lett kitöltve, tehát hamis, bár az autó eredetije. A nagyobb probléma eredetvizsgán derült ki, ugyanis 5 elem fújva lett. Igaz, a tető és fontosabb nyulványok vagy tartók eredetiek, de ez messze áll a törésmentességtől. A festés pocsék minőségű, viszont a javítások magas szintet képviselnek.
Hosszú hónapok kellettek, mire sikerült újból megszerettetnie magát az autónak velem. Az apróbb hibákkal nem foglalkozom, mégis 13 éves lesz lassan.

Tapasztalatok

Az autó nagyon szép formájú,mutatós és a mai napig elegáns.
Beltere a mai napig megállja a helyét, semmi zörgés vagy szakadás nincs. Az ajtóbehúzók kopottak egyedül, minden más újszerű.
Az ülés deréktámaszos és nagyon kényelmes elől, hátul van aki panaszkodik az ülésre már 10 perc után, van aki 3 órát is kényelmesen eltölt mérettől függetlenül.
A hátsó sorban is simán elfér egy 185 centis felnőtt, ha elől egy szintén ekkora ember ül. Tehát a lábtér korrekt, a fejtérrel sincs gond ekkora magasságnál. Persze középen már csak rövid utat ajánlott eltölteni. Tehát 4 embernek kényelmes és a csomagok is el fognak férni, hiszen bődületes méretű a csomagtartó.
4 ember és egy horvát tengerpartos nyaralás cuccai tetőbox nélkül is elférnek az autóban. Persze, ha bútort kell szállítani sem ütközik problémába az ember. Komód egyben, vagy szekrény darabokban? Minden megoldható. Jó kis munkásautó lesz belőle 10 év múlva, főleg egy kombiból.
Az autó alapból is nagyon praktikus. Rengeteg tároló van számos helyen, felszereltségi szinttől függetlenül.
Az autó Gift felszeretségű, ami jelen esetben manuális klímát, 2 elektromos ablakot, elektromos és fűthető tükröket, távirányítású központi zárat, fedélzeti számítógépet, digitális kijelzőt, adaptív szervokormányt, ABS-t, kipörgésgátlót, 4 légzsákot jelent. A legjobb extra a nagy és nagyon sokféleképpen állítható praktikus és hűthető könyöklő. Az autóba +25000 forintért rakattam gyári tempomatot.
A menettulajdonságokhoz érkeztünk, ami nem az erőssége :D. Az autót egy 1.4-es, 75 lóerős BCA kódú motor mozgatja, ami kevés, ez kétségtelen. Ám sokak meglepetésére teljesen élhető. Városban nincs semmi baj, pályán 4 fővel is tudja tartani a 130-as tempót Magyarországon. Persze a horvát hegyeken előfordul, hogy visszalassul. Főutas előzéseknél kell igazából észnél lenni, hogy nem gyorsul fürgén, és ha szeretnénk, akkor bizony pörgetni kell. 3500 és 4500 között teljesen korrektül megy. 2500 alatt viszont nagyon halott, nincs semmi nyomaték, ezt észben kell tartani. LENDÜLETAUTÓ, ez fontos szó. Magas fordulaton azonban nagyon szép, morgós hangja van, azt gondolná az ember, hogy komolyabb motor van benne. :D Fogyasztása meglepő lehet. Én pontosan 7.1 literes átlaggal tettem meg ezt a 16000 km-t. Autópályán 7.5 liter körül, kisvárosban 7-8 literrel, Pesten 8-10 literrel, főúton pedig 5.5-6 literrel lehet eljárni normál tempóban. Egyszer nagyon odafigyelve sikerült 70 km-t megtenni 4 fővel 4.9 literes átlaggal, pedig nem az Alföldön lakom. A klíma viszont nagyon megöli. Még vezetni is más. A fogyasztás olyan 10-20 %-kal nő meg és elveszti erejét még fordulaton is. Előzésnél a POWER gomb a klíma kikapcsoló gombja lesz :D
A vezetési komfort viszont remek. A váltó pontos és kellemes, a kuplung könnyű, a fék korrekt és a kormányzás is nagyon kényelmes. A rugózása nekem egy kicsit kemény, hajószerűbbre számítottam. Lehet, hogy a gyári lengéscsillapítók az oka. Nem versenygép, de nem is nagyon billeg, meglehetősen stabil, ám ESP nélkül azért mindig aggódom picit a hatsó kerekek tapadásának elvesztése miatt nagyobb sebességű kanyarodásnál, bár erre egyszer sem volt példa. Meglepően jól kapaszkodik fel havas, jeges utcákon is.

Összegzés

Az autót nagyon tudom ajánlani mindenkinek. A hatalmas motorválaszték miatt a nyugdíjas sofőrök, családapák és versenyzők is megtalálják a maguk példányát. Mindenkinek ajánlom a 2007-esnél újabb autókban lévő BUD kódú 80 lovas 1.4-es motort. Soha senkitől nem hallottam panaszt arra. A BCA-t szerintem kerüljétek.
Nagy, kényelmes, minőségi autó mindegyik, ám a teljesen fapad Classic felszereltséget én kerülném.

Hibalista

- A megvásárlást követően rögtön kiderült egy, valószínűleg szándékosan eltitkolt motorhiba. Az autó nagyon nagyon gyenge volt és sokat evett. - Irány a márkaszerviz, ahol a vezérlés és olajcsere mellett megbontották a motort és kiderült, hogy a 3. hengerben törött egy szelep. Szóval komoly felújítás kezdődött hengerfej felújítással, gyertya cserével,tömítések cseréjével,hengerfejcsavar cseréjével.Mindenért összesen "csupán" 410.000 forintot gomboltak le rólam. Miután ezzel megvoltam, nagy lett volna az öröm, de az autó továbbra is rossz volt. Egy Bosal katalizátor került bele és ez elhárította a problémát. Ez újabb 60.000 forint volt. A kereskedő biztosítója 80.000 forint kártérítést fizetett ezért összesen. Na mindegy, belenyúlás volt. Ezen lépjünk túl. - Most jönnek az 1 év alatt bekövetkezett apróságok: - -2018.06. hátsó lengéscsillapító porvédő - -2018.06.jobb első stabilizátor pálca - -2018.12. termosztát (észrevettem, hogy 30 km út után is visszaesik a hőfok) - -2019.02. olajnyomás szenzor: ez olyan jól megviccelt, hogy miután sípolva, villogva kiírta, hogy nincs olajnyomás, trélerrel kellett szervizbe szállítani, hiszen ép eszű ember nem megy tovább ilyen esetben. Ott derült ki, hogy csak ez a 10.000 forintos alkatrész szívatott meg szerencsére és nincs igazi baj - -2019.03. 4. henger trafója - - Pluszban megjegyezném, hogy az autó minden pontján felütötte a fejét a rozsda, igen a gyári elemeken is. Ezt más ilyen autónál még nem nagyon láttam. Igaz, sehol sem lényeges, csak pöttyök, de pár év múlva érdemes lesz foglalkozni vele.

Ide hordtam szervizbe

Skoda márkaszerviz egy vidéki városbanAz ügyfélszolgálattal teljesen meg voltam elégedve. A hölgy kedves volt.A szakemberek jó munkát végeztek és erre a komoly és rejtett hibára is hamar rájöttek. Próbakörre viszont láthatóan nem vitték, hiszen észre kellett volna venniük a rossz katalizátor okozta erőtlenséget a javítás után.A szervizzel a legnagyobb baj, hogy szerintem mocskosul drága. De a fent leírt javítást és árat mindenki értékelje ki magában. Többet nem vittem ide.

Értékelése: 5

Másik szerelő értékelése

Kis falu autószerelő mesterembereEgy barátom családtagja autószerelő a közeli településen. Eddig nem volt olyan gond, amit nem tudott volna hamar orvosolni. Olajcsere is nála történik, 15000 forint a szűrők cseréjével együtt.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2006
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (3) Km vásárláskor 146000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Octavia 2 facelift vagy a 3. generáció
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)