Objektíven ítélj!
Szöveges ítélet
A többi írást olvasva egy fontos dolgot szeretnék megjegyezni: szerintem ezt az autót 1,6-os motorral (kisebbel pedig rágondolni sem szabad) nem szabad megvenni. Ez a motor már jól ismert más típusokból is (korábbi Octávia, Golf modellek, Bora, talán még a Passat motorcsaládja is innen indult) és aki ezeket a típusokat vezette az tudhatja hogy egy viszonylag nyomatékos - a hasonló lökettérfogatok között - de rendkívül lusta motorról van szó. Még egy dolog: egy autó kiválasztásába nem szabad senkire sem hallgatni mert a más tanácsára választott autót a gazdája nem fogja szeretni!
Az enyémről röviden: 51000 km megtétele után - még nem volt egy éves az autó - a turbó tengelye eltört. Szerencsére lassan mentem, és a motorból pillanatok alatt kipumpált motorolaj hiánya nem okozta a motor teljes tönkremenetelét. A javítás garanciában történt - ha zsebből kellett volna fizetni, akkor valószínűleg megemlegettem volna a 3000 Euro fölötti javítási költséget...
Ezen kívül féktárcsákat, a vezetőülés biztonsági övének visszajelzőjét és izzókat kellett cserélni, illetve a szokott karbantartásokat elvégezni. Ezen kívül az autónak az apró visszajelzési hibáktól eltekintve nem volt - azok zömével pedig simán tovább lehet menni, nem kell rögtön a szervízbe szaladni - más gondja.
Elég sokat autózok évente (50000 - 100000 km, rabszódikusan változó), sokféle autóm volt, de a Skoda nekem a jobbak között szerepel. Mind megbízhatóságát, mind futóművét, mind fogyasztását tekintve. Nyugodtan tarthatom vele utazóban a 200 km/h sebességet is (sokat járok Németországba) az sem okoz gondot neki. Általában 140 - 160-nál "tolom" ötödik fokozatba és elmondhatom, hogy nagyon megy - együtt tudok autózni komolyabbnak tartott "nagyobb" autókkal is.
Helykínálat: ne feledjük, hogy melyik kategóriában van jelen az Octávia - ne hasonlítsuk nagyobb kategóriás autókhoz, hanem a Golf-hoz, Peugeot 307-hez, Astra-hoz stb! Kategóriájában szerintem a legnagyobb utastérrel és hozzá a legjobban rakodható csomagtartóval (az enyém sedan) rendelkezik. A közeljövőben le szeretném cserélni, és szóba jött az új Passat, mint lehetőség. Beleültem, kipróbáltam és csalódtam: sem az utastér nem nagyobb - sőt hátul a fejtér kisebb - sem a pakolhatósága nem jobb. Nem lennék vele előbbre mint a jelenlegivel. Azt nem is mondom, hogy már a "kapanyél is abból lóg ki..."
Egy dolgot még meg kell jegyeznem, mint negatívum: olajfogysztás. Az előírt 0 - 30-as olajjal négy (!) liter fogyott szervízintervallumig, ami 1,00 Ft-ot jelent km-enként!! A második intervallumnál átállítattam a sűrűbb olajra és 15000 km-es intervallumra. Így már jobb, és szerintem a fogysztása is csökkent. Ugyancsak negatívum az "A" oszlop szélessége, amiben nyugodtan "elbújuk" egy kerékpáros - nagyon veszélyes, és a kilátást nagyon befolyásolja. Ugyancsak ez az oszlop okolható a nagyobb sebesség mellett megjelenő szélzajért.
Ülésekről: volt olyan utasom aki panaszkodott, nekem deréktámasszal kényelmes, és ami nagyon fontos, hogy az anyaga olyan hogy nem izzad bele azonnal az ember...
Összefoglalva: jó autónak tartom a kategóriájában, de csak dízel motorral ajánlom.
Hibalista
- 51000 km-nél turbó tengelytörése - nagy szerencsére a motor nem lett oda - javítási költség: kb. 3500 Euro (garanciában)
- Féktárcsa csere - 90000 km-nél
- Elektromos apróságok, izzók, biztonsági öv visszajelző, illetve az egyik ajtó visszajelzője
Ide hordtam szervizbe
Skoda Leier, Celldömölk (végig, szervízkönyv szerint)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | első Focus és Mondeo | Következő autója? | C-5 limusine, vagy S-Max |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
