A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,9 PDTDI Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Objektíven ítélj!

Szöveges ítélet

A többi írást olvasva egy fontos dolgot szeretnék megjegyezni: szerintem ezt az autót 1,6-os motorral (kisebbel pedig rágondolni sem szabad) nem szabad megvenni. Ez a motor már jól ismert más típusokból is (korábbi Octávia, Golf modellek, Bora, talán még a Passat motorcsaládja is innen indult) és aki ezeket a típusokat vezette az tudhatja hogy egy viszonylag nyomatékos - a hasonló lökettérfogatok között - de rendkívül lusta motorról van szó. Még egy dolog: egy autó kiválasztásába nem szabad senkire sem hallgatni mert a más tanácsára választott autót a gazdája nem fogja szeretni!
Az enyémről röviden: 51000 km megtétele után - még nem volt egy éves az autó - a turbó tengelye eltört. Szerencsére lassan mentem, és a motorból pillanatok alatt kipumpált motorolaj hiánya nem okozta a motor teljes tönkremenetelét. A javítás garanciában történt - ha zsebből kellett volna fizetni, akkor valószínűleg megemlegettem volna a 3000 Euro fölötti javítási költséget...
Ezen kívül féktárcsákat, a vezetőülés biztonsági övének visszajelzőjét és izzókat kellett cserélni, illetve a szokott karbantartásokat elvégezni. Ezen kívül az autónak az apró visszajelzési hibáktól eltekintve nem volt - azok zömével pedig simán tovább lehet menni, nem kell rögtön a szervízbe szaladni - más gondja.
Elég sokat autózok évente (50000 - 100000 km, rabszódikusan változó), sokféle autóm volt, de a Skoda nekem a jobbak között szerepel. Mind megbízhatóságát, mind futóművét, mind fogyasztását tekintve. Nyugodtan tarthatom vele utazóban a 200 km/h sebességet is (sokat járok Németországba) az sem okoz gondot neki. Általában 140 - 160-nál "tolom" ötödik fokozatba és elmondhatom, hogy nagyon megy - együtt tudok autózni komolyabbnak tartott "nagyobb" autókkal is.
Helykínálat: ne feledjük, hogy melyik kategóriában van jelen az Octávia - ne hasonlítsuk nagyobb kategóriás autókhoz, hanem a Golf-hoz, Peugeot 307-hez, Astra-hoz stb! Kategóriájában szerintem a legnagyobb utastérrel és hozzá a legjobban rakodható csomagtartóval (az enyém sedan) rendelkezik. A közeljövőben le szeretném cserélni, és szóba jött az új Passat, mint lehetőség. Beleültem, kipróbáltam és csalódtam: sem az utastér nem nagyobb - sőt hátul a fejtér kisebb - sem a pakolhatósága nem jobb. Nem lennék vele előbbre mint a jelenlegivel. Azt nem is mondom, hogy már a "kapanyél is abból lóg ki..."
Egy dolgot még meg kell jegyeznem, mint negatívum: olajfogysztás. Az előírt 0 - 30-as olajjal négy (!) liter fogyott szervízintervallumig, ami 1,00 Ft-ot jelent km-enként!! A második intervallumnál átállítattam a sűrűbb olajra és 15000 km-es intervallumra. Így már jobb, és szerintem a fogysztása is csökkent. Ugyancsak negatívum az "A" oszlop szélessége, amiben nyugodtan "elbújuk" egy kerékpáros - nagyon veszélyes, és a kilátást nagyon befolyásolja. Ugyancsak ez az oszlop okolható a nagyobb sebesség mellett megjelenő szélzajért.
Ülésekről: volt olyan utasom aki panaszkodott, nekem deréktámasszal kényelmes, és ami nagyon fontos, hogy az anyaga olyan hogy nem izzad bele azonnal az ember...
Összefoglalva: jó autónak tartom a kategóriájában, de csak dízel motorral ajánlom.

Hibalista

- 51000 km-nél turbó tengelytörése - nagy szerencsére a motor nem lett oda - javítási költség: kb. 3500 Euro (garanciában)
- Féktárcsa csere - 90000 km-nél
- Elektromos apróságok, izzók, biztonsági öv visszajelző, illetve az egyik ajtó visszajelzője

Ide hordtam szervizbe

Skoda Leier, Celldömölk (végig, szervízkönyv szerint)

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 150000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? első Focus és Mondeo Következő autója? C-5 limusine, vagy S-Max
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)