Ne szeressen bele?
Szöveges ítélet
Elöljáróban annyit, hogy az előző tíz évben hajtott kocsijaim között szerepelt Volvo V50, BMW 525i, BMW 320D, Mazda6 2.3 GT, Mazda6 kombi dízel. Közvetlen elődje egy Passat CC CRTDI DSG volt amit a válság vitt el, így keresgélvén találtam meg ezt az 1.4 TSI kombi modelt bemutató autóként 2 hónaposan 1.500 km-el és 4.500.000 Ft-os árral.
Akkor nézzük a kocsit:
Csalódás 1. ???
Mérete pont jó, a városban is kényelmesen lehet vele parkolni és hosszab utakra is megfelelő. A belső tér állítom, hogy a kategória legjobbja, a csomagtartóról nem is beszélve. Példáúl egy sielés alklamával volt benne négy darab megtermett férfiember 180-190 magassággal és 90-120 kiló között. Ruhák, bakancsok, négynapi fagyasztott kaja, bukósisakok, protektorok, három laptoptáska, egy rekesz sör, hat üveg erősebb és öt pár síléc (merthogy kell egy tartalék is). És tetőcsomagtartó nélkül fértünk bele, de ami igaz tele volt.
Csalódás 2. ???
A motor az K..va jó benne. Én mindíg a dízel és benzin között vívódtam a dízelt a nyomatékáért és fogyasztásáért, a benzinest kulturáltságáért és a hangjáért szeretem. De ezek után csak TSI motort akarok. Az eddigi átlagfogyasztása 45. ekm-alatt 7,1 léter volt. Városban 8,5 autópályán (130-140) 7,5 (németországban 160-180) 9,2 országuton 6,0 alatt eszik. Nyomatékos már a pincétől, és ez nem is fogy el és baromi csöndes a gép. Példáúl 180-nál hatodikban pörög 4.000-et, 140-nél 3.000-et.
Csalódás 3. ????
Casco 64 eFt/év, kötelező 17 eFt/év. Első szervíz (némileg rájuk szólva, hogy ha lehet ne nézzenek hülyének és csak azt csinűálják meg amit kell!!!) az eredeti 60-80 eFt ajánlatok helyett 37 eFt volt, márkaszervízben. Korábban én ezeknél kicsit többet hagytam ott ezekre a költségekre.
Csalódás 4. ????
Közepes felszereltség (ambiente) és fura helyzet, de nem hiányzik sem a kormányraó vezáéelt ablaktörtlő, sem a digit klíma, sem peduig az esőérzékelő, stb. ) Két extrát rakattam bele utólag, egy tolatóradart (Valeo, színre fújva 40 eFt) és egy tempomatot (gyári).
Ez egy tökéletes eszköz arra, hogy az ember kulturáltan, olcsón de mégis élvezettel közlekedjen a mindennapokban. És nem olyan régen felmerült az autócsere gondolata, mert hogy most már talán futná rá, de a vége az lett, hogy minek, enneél nek kell jobb egy kicsit sem. Tehát a "ne szeressen bele egy Skodába" reklám ellenére én beleszerettem.
Ezt írtam néhány hónapja, a "szerelem" azóta is tart. Voltak kisebb hibák, először valami nagyon zörgött az ajtóban (a szervíz szerint) így szétszedték, összerakták, zörgött, megint szétszedték, összerakták zörgött, majd majdnem nekiálltak a műszerfalnak, amikor valaki rájött, hogy az ajtó külső díszléce zörög mert rosszul van felragasztva, de ez csak nagyobb tempónál hallatszik igazán. Meglazult a csomagtérajtót tartó teleszkóp, de ezt megcsináltam két perc alatt, illetve a csomagtérajtó zárja néha szórakozott, egyszer bezárt akkor is amikor benne volt a kulcs. Mindezt Ausztriában, pótkulcs nélkül. Viszont az Assistance Húsvét dacára egy órán belül kijött és megoldotta térítésmentesen. Úgyhogy aztán itthon kicserélték gariban. Most jelenleg az egyik első fényszórom ázik rendesen, várjuk a cseredarabot. Motorikusan OK, olajat nem eszik.
Hibalista
- díszléc, lámpa, csomagtérajtó
Ide hordtam szervizbe
Autó Duna Érd
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 1300 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 46000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | BMW, vW, Volvo, Mazda | Következő autója? | octavia, suberb de biztos TSI motor |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
