Milos, a Škodálatos
Szöveges ítélet
Immár három éve rójuk együtt a kilométereket Milossal. A hétköznapok rövid budapesti bejárkálással telnek, míg a hétvégeken illetve egyéb jeles alkalmakkor (nyaralás, telelés, síelés, stb.) tudunk hosszabb utakra menni, de az összes kilométerből látszik, hogy relatíve keveset kap (~ évi 20e Km).
Magamnak választottam a kocsit, minden olyan extrával, ami befért a keretbe és hasznosnak tűnt (12 hangfalas szándszisztem, tetőablak, fűtött ülések, tempomat a főbb tételek). Direkt 17"-os felnikkel kértem, lévén sokat kerülgetjük a kátyúkat a fővárosban: nekem nagyon bejött a kisebb kerék, kulturáltan és nyugodtan viselkedik rossz minőségű úton is. Futómű/felfüggesztés számomra ideális, biztos lehetne sokkal sportosabb is (valószínű sokkal kényelmetlenebb is lenne a napi használat során) de nekem így tökéletes!
Fékre normál használat mellett nem lehet panasz; versenypálya persze más, de szériaautótól becsületes a teljesítmény. Váltóra szintén nem lehet panasz. Ésszerű használat mellett tökéletes: pontos, finoman pakolható, határozott helyük van a fokozatoknak. Kormányzásról is hasonlóakat mondhatok, bár én egy picit keményebbre állítanám a szervót, hogy nagyobb erővel kelljen forgatni, de akik eddig vezették, mind elégedettek voltak.
MOTOR: valójában ez a legnagyobb dobás ebben a változatban. Tehát, 2 literes, benzines turbós motor. 200 le, 280 Nm és gyakorlatilag 1500-6500-ig lehet nyúzni. Emiatt döntöttem a benzines verzió mellett (illetve tartottam a DPF-szűrős rémtörténetektől - talán ez 2011-ben már nem releváns...), és nagyon jó volt a választás. Átlagfogyi 10-11 liter között, hosszabb országúti szakaszokon ez alatt, forszírozott autópálya illetve agilis városi közlekedéssel e felett. Hungaroring 25 liter : ) Mivel céges a gép, semmilyen chip-tuning nem került a kocsiba, de őszintén nem is hiányzik. Megy ez mint a meszes, alapból is!
A kocsi beltere Škodásan, de elegáns: a felhasznált anyagokra nincs panasz, és nyiszogás, nyekergés, percegés, pattogás nincs; az összeszerelés minősége maximálisan elfogadható. Sok praktikus tárolóhely van az utastérben, a hátsó ülések mögött pedig életem legnagyobb csomagtartója! 560 liter, viszonylag sík felületekkel határolva: négy főig egyhetes nyaralás illetve pár napos síelés megoldva, tetőcsomagtartó nélkül (van síalagút, hozzá sízsákkal, érintetteknek nagyon ajánlott extra!!!).
Megbízhatóság:
Eddig semmi meghibásodás, teszi a dolgát rendületlenül.
Összességében nagyon ajánlott autó a Škoda Octavia: kifejezetten az az RS verzió. Aki nemcsak a plecsnit nézi a kocsi elején, és hajlandó bevállalni egy Škodát, az egy nagyon megbízható, a presztízsén jóval felül teljesítő autót kap. Természetesen lehet vele kéjelegni, mindenféle márka képviselőit "alázni", de legjobb annak tudatában autózni, hogy temérdek tartalék lapul a motorháztető és a jobb lábam alatt és ezzel párhuzamosan egy "átlag" autóénál sokkal sportosabb fékhatás illetve kanyarodási képesség van birtokunkban.
Hibalista
- Semmi nem romlott még el. Két kötelező szervizen van túl a gép, ezeken előírás/állapot szerint cserélték a kopó-fogyó alkatrészeket. Érdekesség: noha 30000 km vagy 2 év a gyári intervallum, a kocsi ezt a használat függvényében felülírja (esetemben a túlnyomóan városi használat eredményeképp sűrűsödtek a szervizek).
Ide hordtam szervizbe
Porsche Óbuda
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Palota Automobil Kft.Kötelező szervizen volt a kocsi: minden ellenőrzés lekövethető, tiszta rendes munka!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Astra H 1.8 140 LE | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.4/10) |
