A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,6 Holiday IV 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Lusta, de nem bánom

Szöveges ítélet

(Ez a hozzászólás alapvetően az "Új családi kedvenc" c. ítéletem frissítése lett lett volna, de azt 3x-i próbálkozásom ellenére nem bírtam módosítani.)

Előzmények:
Kb. 1 hónapos kutatás a neten: tesztek, fórumok, felhasználói vélemények.
Többszöri szűkítés után eljutottam a típushoz, felszereltséghez, külső-belső színhez, stb. egyszóval már konkrétan tudtam, mit is akarok.

Ezután következett a beszerzési forrás kiválasztása. Árajánlatok, emailezések, személyes találkozók, alkudozások… érdemes rászánni az időt, megtérül. Persze először abba a 15 km-re levő kereskedésbe mentem, ahol még anno a fábiát vettem, de végül az autót nem itt, hanem a 100 km-re levő másik dealernél vásároltam (ő 300 eFt-al többet adott a fábiáért és elengedte az üzembe helyezés díját ~100 eFt.)

Az első benyomások:
Weblapunkon (www.sof.hu) egyik cartárs összefoglalta, hogy mire kell figyelni az autó átvételekor, így eme tudással felvértezve, igen magabiztos képpel jelentem meg a tett színhelyén. Zökkenőmentesen ment minden.

Ami nem tetszett: hazaérve legalább egy órát vakarásztam le a reklámmatricákat (főleg a hátsó szélvédőn belül, az ablakfűtő szálra ragasztott ablakszélességnyi transzparensen rágtam be), meg gyorsan lecseréltem a reklámmal teleírt rendszámtábla kereteket is.

A megjelenést, tágas belső teret, a felhasznált anyagokat, az összeszerelés minőségét, stb, stb. már egy csomó teszt kielemezte, így ezekről nem írnék.

Az első 1000 km
Az átlagfogyasztás 7,2 a komputer szerint, vegyes használatban, őszi-téli szezonban.

Ami nem tetszett: az én autóm sem kivétel a skoda betegség alól, hamar el kezdett idegesíteni az ajtók felől érkező nyöszörgő hang, ami főleg akkor élvezhető, ha egyeletlen úttesten kell közlekedni, ami ugye kis hazánkban nem ritka. Van erre is házipraktika: az ajtótömítéseket kell lekezelni. Mindenki másra esküszik, hallottam már szilikont, glicerint, hintőport… Egyenlőre hagytam úgy ahogy van, mostanában már nem ingerel annyira, lehet, hogy elmúlt, vagy hozzászoktam…?

6000 km után
Az átlagfogyasztás 6,6. Ez is vegyes használat, főleg tavasszal és nyáron, de kirándulások révén több benne az országút, igaz gyakran ment a klíma is.
Apropó klíma: bár nem automata, de egész jól be lehet állítani, a szellőzők irányát is úgy be lehet „hangolni”, hogy nem fújja rád közvetlenül a hideget, egyszóval kellemes volt az utazás a 35 fokos melegben (már úgy értem, hogy kint volt 35…).
Egy hosszú kirándulás alkalmával (Gyula, egy nap, oda-vissza 600 km) tesztelhettem az ülést is. Azt nem mondom, hogy frissen, fitten pattantam ki az út végén, de nem viselt meg annyira, mint anno a fábiás hosszú utak. Kényelmesnek mondható (a hátul ülőknek is).
Olajat még mindig nem kellett utántölteni.

Ami nem tetszett: öntudatára ébredt a komputer, és a központi zárat önállóan nyitja-zárja menet közben, eltérő gyakorisággal, teljesen rendszertelenül.
Az ok: a gyújtáskulcs mögötti elektronika kontakt hibája. Garanciában cserélték.
(Ez azért eleinte nem volt evidens, mert amikor meglátták az utólag beépített riasztót, elsőként mindjárt ő volt a gyanúsított. Kicsit tartottam is tőle, hogy közelharcot kell vívnunk a garancia miatt. De összességében meglepően korrektek voltak, a villamosságis srác nagyon alapos és igényes munkát végzett.)

6000 km-el a hátam mögött ha valaki megkérdezné, kellett-e az 1,6-os motor, vagy elég lett volna az 1,4-es…hát nem tudnék meggyőzően érvelni az 1,6-os mellett.
Bár 1,4-est nem vezettem (így talán nem is vagyok elég hiteles), ennek ellenére nem gondolnám, hogy az a 200 köbcenti akkora különbséget jelentene az 1,6 javára.
Ha egyedül utazom, akár még jónak is mondható a gyorsulása, de ha már 4-en vagyunk, kimondottan lusta (emiatt egyszer majdnem ráfaragtam egy előzéskor).

Hibalista

- Gyújtáskapcsoló - garanciális

Ide hordtam szervizbe

Wolfautó, Székesfehérvár

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 6000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Fábia 1,2 Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)