Korrekt, nagy, minőségi.
Szöveges ítélet
Elérte a gép a 15 ezret. Eddig nem írtam, mert sok értelme nem lett volna, bár az igazi "itélet"-hez még várni kell kb.5 évet. Eddig minden jó rajta. Belül semmi nem zörög, igaz ha rosszabb úton megyek (Mo.-on nem nehéz ilyet találni, inkább jót nehéz kifogni) lassabbra veszem a tempót.
Motorikusan azt nyújtja, mint amire számít az ember. 1400 ccm országútra elég, városban rendben van, autópályán is ok. , de csak kb. 120-ig. Menni megy jobban is, viszont akkor nagyon megnő a fogyasztás. Nálam átlagosan 6,5 liter, de országúton, tartva a 90-100-as tempót simán elmegy 5,2-5,9 között. Télen, városban:... inkább hagyjuk. (10-11 l.)
1028 km-en az átlag legutóbb:6,4 l. állandó légkondi, 920 km autópálya szakasz, ill. Bp-en keresztül. Viszont autópályán szigorúan max.:120Km/h
Elől kényelmes, hátul a hely bőséges, viszont a G-s Astra hátul kényelmesebb szerintem. Ennek kissé rövid az ülőlapja.
A csomagtér óriási, ezt senki sem vitatja.
A csomagtér esőben v. mosás utáni nyitásakor valóban befolyik a víz, viszont ha lassan nyitjuk van ideje elcsorogni a megfelelő helyen. Az autópályás "megtorpanást" én 3-szor tapasztaltam még az elején, aztán megszűnt. Olyan volt, mintha egy pillanatra levennénk a gyújtást.
Olajat a 15 ezer km. alatt nem kellet bele tölteni, igaz hidegen egyáltalán nem pörgetem, de egyébként is kb. 2500-3500 között váltok. Talán 4-5 alkalommal járt a mutató 5000-es fordulat környékén. Nálam a végsebessége: Óra szerint 170Km/h.
Összességében szerintem nagyon jó "kis" autó, az 1,4-es motortól nem kell félnie annak, aki leszokott az állandó utolsó pillanatban előzésről, ill. nem jár Németországban az autópályán.
2008.07.06. raktam fel képeket az átlagfogyasztásról, ill a megtett és a még megtehető kilométer kijelzőről. Természetesen szigorúan betartva a megengedett sebesség maximumokat értem el ezeket az adatokat. Viszont ha valaki ráér ez nem nagy művészet az octaviával.
2009.02.25. megvolt a 30 ezres szerviz. 40 ezerbe került. Olaj 4 liter számlázva (aranyáron), könyv szerint 3,2 kell bele, olajszűrő, pollenszűrő, átvizsgálás (adatlekérdezés) , fékhatásmérés.
Eddig semmi hiba, csak a "szokásos" autópályás megtorpanás jelenkezett ismét, 15 ezer alatt most 2 alkalommal, hibakód most se volt a lekérdezéskor. Olajat egyáltalán nem fogyasztott.
2009. őszén belemászott anyámék macskája a motortérbe, én meg elindultam. Mert ki a fene nyitogatja minden elindulás előtt a motorteret? 21 ezer lett a kár, amit a dög csinált. Bordásszíj+vezérlésdekli csere.
2010.03. megvolt a 45 ezres szervíz is, de nem tudtam írni róla, mert nem engedett soha belépni a rendszer. :(((
Megcsinálták kész...
2010. nyarán a garancia lejárta előtt nem sokkal eltört a kézifékredőny, ingyen cserélték. (2x80 km kocsikázás után)
Eddig egyetlen hátsó izzó égett ki, ami szerintem kisebb csoda, hiszen a világítás elől minden indításkor magától kapcsol. Először szokatlan volt, de már nem adnám semmiért. Lopni nem lehet vele menni, mert valami mindig világít:)))
Lassan 60 ezres szervíz, de ha olyan áron csinálják valóban, mint amennyiről kalkulációt küldtek, akkor többet engem nem látnak márkaszervíz közelében.
2011.04. Megvolt a 60 ezres szervíz. Nem márkaszervízben, hanem ismerős szerelőnél. A cserélendő dolgokat a helyi autósboltban vettem meg. Másnap reggel az autó indítás után gázadásra dadogott, ill. leállt.(kb. 20-30 sec.alapjáraton járatás után jó lett) A szívverésem ekkor majdnem ugyanígy! Másnap reggel szintén ugyanez. Régi gyertyák vissza, másnap ugyanaz. Márkaszervíz - számítógép - semmi hibakód. Megvettem a gyári benzinszűrőt, gyári gyertyát, beraktuk, azóta az autó ismét hibátlanul üzemel. Az én tapasztalatom tehát az, hogy nem szabad utángyártott szart belerakni, inkább a drágább gyárit. Valószínűleg nem véletlenül kerül többe. Ha az ember a szervízköltséget megspórolja ha nem ott szerelteti be, már akkor is bőven jól jár, de nem szabad sajnálni a normális alkatrészre a pénzt. De ez csak az én véleményem.
Az autót ugyanúgy szeretjük még mindig, mint új korában.
Hibalista
- Eddig semmi, remélem marad így tovább! - Macska miatt bordásszíj, vezérlésdekli. - Kézifékredőny eltört, gariban csere. - 1 db. hátsó izzó.
Ide hordtam szervizbe
Miskolc Multi Turbo Miskolc Autocarma
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 60800 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra G 1,2 75 Le. | Következő autója? | Octavia III v. IV de csak ha nem kapja meg az új Superb hátsó lámpáját!!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
