Kockázatkerülő megoldás-nak tűnik.
Szöveges ítélet
Egy ismerőstől vettem olcsón, akkor azt gondoltam legalább is. Mostanra tudom, hogy ugyan olcsóbban adta de amik kijöttek rajta (bár a nagyjáról tájékoztatott) annyiba kerülnek majd, hogy ha megcsináltatom akkor ugyanott lennék mintha egy 2-3 évvel fiatalabb tipp-top példányt veszek drágábban. Az autó kényelmes, 4 felnőttnek is ajánlható hosszú utakra is. A csomagtere nagyon nagy, akár 1 hónapos nyaralásra is el tudom képzelni 4 főnek. Az 1.6 motor pont jó annak aki nem megy extrém nagy futásteljesítményt. Fogyasztása országúton poroszkálva nagyon jó kb 5.8-6.5 liter közötti, ez 130 tempónál autópályán már 8 liter körülre romlik, városban pedig könnyen 9-10 közé is felmehet. Ez egy ilyen motor ezt tudtam, volt már egy másik autómban, nekem megfelel. Ha mégis hosszú utakra kényszerülnék sűrűn akkor még be lehet gázosítani. Furcsa, hogy rohad a sárvédő és küszöb találkozásánál pedig nem volt törve. Az anyagok csúnyán öregszenek, kopik a kormány és a belső kárpit meg a kapcsolók. Összességében viszont nem rossz autó és ami fontos, hogy mentes a dízel és kis turbós benzines autók rettegett és költséges hibalehetőségeitől!
További tapasztalatok (2016.08.25.):
Eltelt az első év együtt. Ráköltöttem a futóműre és a hátsó fékre 150ezret, a klímát pedig teljesen kicseréltettem. Új lett a klíma kompresszor és a klímahűtő, a rendszert pedig jól átmosták. Ez garanciával 180ezer forint volt. Az első fékcsövek cseréje is megérett és a motor alatti burkolatot is cserélni kellett, ezek 5 ill 10.000Ft os kisebb tételek voltak. Az olajcsere után 7 hónappal az autó megevett majd 2 liter olajat, szerencsére nem lett baja és amióta utána töltöttem azóta nem volt fogyás. A víz eltűnése nem jött elő újra. A központi zár érzékelője halódik, sajnos nem az elem merült le a táviránytóban. Ez egy 50 vagy eredeti alkatrésszel 100ezres történet ráadásul az utángyártottal nem is tartós szóval ez marad így végül is közvetlen közelről működik. A központi zár vezérlése is megbolondul néha de az is tűrhető keretek között van, együtt lehet élni vele. A fényezést felmarta pöttyökben valami madárszar vagy fanedv, a többi skodámmal is ez volt a fényezést nem bántja csak a lakkot de azt csúnyán. Hát ennyi , majd frissítek ha történik valami.
2020.07.16.
6 év után volt sokminden. Rengeteget költöttem rá és bele ugrott 60ezer km. A hibáknál leírtam mindent. Az első tulaj nemtörődömsége és az én pénztelenségem miatt lelaktam nagyon de 700ezerből talpra lett állítva. Ez nem kevés de 5 évig zombiautóként szolgált nagyon kevés ráfordítással. Vannak hibái de örökre megmarad mert a ráköltött pénz talán vissazjönne de a használati értéke hatalmas viszont nem szép és eszi az olajat meg rozsdásodik is. Megmarad a bontóig. Lassan második autó lesz mert érkezett egy D corsa amiben csak 6800 km volt és hibátlan.
Hibalista
- Elromlott a klíma kompresszor, a teljes futómű gatya. A fékek is rosszak már és rejtélyes apróságai is vannak, folyatja a hűtővizet és a fékfolyadék is eltűnik. Központi zár vacakol, távirányító is gyenge. Fékláma kapcsoló is elromlott. Sárvédő rohad. - - FRISSÍTÉS 2019 nyarán az autóra 700.000Ft lett költve. Nem elírás! Teljes futómú, lengéscsillapító, rugók, tornycsapágyak, vezérlés, trafó, fékek és még ezer apróság lettek cserélve. Örök darab lesz mert ráment már a vételár kétszerese és az értéke nem nőtt. Az olajat eszi ráadásul rapszódikusan , néha 4 deci / 100km néha 1.5 liter 800km-en... a küszöbök a dobbetéttől rohadnak. Ettől eltekintve nagyon jó állapotban van bár esztétikailag nem de a futómű, fék szinte új. A motor is jó az olajfogyasztást leszámítva, jól megy és bár városban 7-9 között eszik viszont országúton egy 3000Km es Görög turné alatt 5.6 literrel beérte átlagban , 80 körüli átlagsebesség mellett. - - 2021.05-30. - - Nemrég lett rá véve 2 új gumi el őre mert ott elfogyott a nyári. A téli gumik teljesen kukák szóval lehet négy évszakos lesz belőle ősszel... - Az ablakmosó motor lett cserélve mert nem nyomta ki jól a folyadékot. Olaj és szűrők cseréjén kívül még fojtószelep tisztítás is kellett mert hidegen indításkor nagyon füstölt és ingadozott az alapjárat az első nagyobb gázadásig. A klíma teljesen elhagyta a gázt de a töltés után tökéletes ismét. Olajfogyasztása városi használatban elhanyagolható, sajnos pályázva maradt a rapszodikus néhány deci/1.5 liter 1000km ként... A küszöb eleje tovább rohadt mindkét oldalon, bal oldalon fel púposodott már a sárvédő széle is tőle. Ez utóbbiak (motor és rozsda ) már nem hiszem, hogy orvosolva lesznek. Lehet nyáron még elgurulunk vele Görögbe de Balcsira biztosan párszor aztán csak rövid városi utakra lesz használva.
Ide hordtam szervizbe
Fódi autószerviz Dunakeszi! Szuper korrekt profi szerelő jó árakkal.SDS autó Bp. XV. ker. Szakszerűek és drágák. Nem lelkiismeretesek, sok apróságon átsiklanak de amit megjavítanak azt tisztességesen elvégzik.
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Keszthelyen a BOSCH gyors szerviz a főúton a körforgalom után. Korrekt profik, kedvesek és gyorsak.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 190000 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | fabia | Következő autója? | alhambra |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
