A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,9 PD TDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelemben bárhová

Szöveges ítélet

Nagyszerű autó, nagyon szeretem. Egy teljesen más világ a Felicia után.

A motor nagyon jól húz, megy rendesen - óra szerint 205, GPS szerint 203 volt a maxi, de akkor már a saját bátorságom fogyott el inkább, úgy éreztem még menne.
Amit kevésbé szeretek benne, hogy néha-néha még le-lefullasztom indulásnál, ha nem adok elég nagy gázt. Azért ez már csak nagyon néha fordul elő, de az elején idegesítő volt picit.
A váltóval semmi bajom, de a következő már azt hiszem automata váltós lesz, mert elegem van mar a dugókban az állandó kuplungolásokból.
4 emberrel+tele csomagtérrel már nem annyira dinamikus, de még elviselhető. Azért ott már érezhető, hogy kevés a 105 LE. Lehet megpróbálom a gyári tuningot, állítólag nagyon érezhető az a +30 LE és fogyasztásban nem jelentkezik annyira.

A belső tér hatalmas, igényes. A csomagtartó iszonyatosan nagy kapacitású, lehajtott ülésekkel 200*180 cm-es ágyat vittem haza az IKEAból, matracokkal, mindennel. Pedig azt hittem nem fog beférni, de tévedtem.
A hangszigetelés nagyon jó szerintem, csak nagyon kevés hang szűrődik be az autóba - a legtöbb utasom óriásiakat durmolt eddig mellettem :)
Az állítható ülések nagyon kényelmesek, bár ha még egyszer venném, akkor inkább elektromosan állíthatót kérnék bele - ha valaki más ül bele, kb. fél órán át tart mire újra ugyanoda állítom magamnak.
A régiben azért megéreztem a hosszú utakat, ebben nagyon hosszú idő után fáradok csak el. A legnagyobb távolság amit egy nap alatt mentem vele 1900 km volt, de akkor sem voltam annyira fáradt, mint azt vártam volna előzőleg.
A kétzónás digit klíma is nagyon jól működik, bár azt még mindig nem szoktam meg, hogy iszonyatosan gyorsan párásodik a szélvédő - főleg párás időben, szinte állandóan fújatni kell, amitől meg elfárad az ember szeme - hát még ha olyan vezet aki esetleg kontaktlencsét hord...
Amúgy nincs vele gond, nagyon gyorsan felfűti az autót (4 perccel a hideg motorindítás után már teljesen jó meleg van a kocsiban).

A karosszéria kialakítása is nagyon tetszik, egyetlen dolog van amin változtatnék - ha az ember esőben/eső után autózik, és az első pár méter után le kell húznia az ablakot, akkor jókora mennyiségű víz loccsan a nyakába a tetőről.
A hátsó ablaktörlőt én sem értettem (többekkel együtt) miért extra, de megéri szerintem.
A tolatóradar szintén olyan extra amit szerintem nem érdemes kihagyni az autóból, most már előre is kérnék - még mindig nem érzem teljesen az elejét, fél méterekre állok még meg falaktól néha. Mondjuk az én radarom valami miatt nem halkítja le a rádiót, de így is hallom.

Arról a megrendelés során sajnos egy szó sem volt, hogy a radar kijelzése csak a Stream és afölötti rádiókon jelenik meg - ha tudtam volna ilyet kérek bele...

Az autó bejáratása egy 9000 km-es Magyarország-Ausztria-Dél-Olaszország-Svájc-Németország-Hollandia-Belgium útvonalon történt - kicsit tartottam tőle lesz-e bármilyen baja az autónak, de semmi nem volt, fantasztikusan viselkedett az egész úton. Megjegyzem, azóta is.
Aki sokat vezet mindenképpen ajánlom bele a tempomatot, nagyon hasznos kis eszköz. Megfigyeltem, hogy a tempomattal gyorsítva az autó valami miatt jobban húz mint pedállal padlózva neki. Érdekes dolog, nem tudom miért, de határozottan így van.

Az útfekvés nagyszerű, jó gumikkal, ESPvel eddig bárhol megállta a helyét. Kíváncsi leszek a téli tesztelésre ha megyünk síelni. Párszor már próbálgattam az ESP-t, de annyira diszkréten avatkozott be, hogy a lámpa villogásán kívül mást nem érzékeltem, csak azt, hogy "jé, nem csúszik".
A fékek iszonyatosan jók, nagyon gyorsan megáll az autó. Ezt biztonsági öv nélkül vezetni hülyeség, mert egy sima fékezéstől kiszáll a delikvens a szélvédőn.

A direkt erre az autóra gyártott üléshuzat olyan furán lett szabva, hogy a hátsó-középső biztonsági övet sehogy nem lehet előírásszerűen használni, szóval muszáj lesz kivágni a hátulsó részét. Az már csak hab a tortán, hogy kb. 4 órába telt feltenni az ülésekre... De ha egyszer le kell szedni nem fogom visszarakni szerintem :)

Az első szerelő ahol vettem az autót majdnem tökéletes volt eddig. Mindenhez nagyon pozitívan álltak hozzá, igyekeztek mindenben segíteni. Az előző autót (Felicia) is ott szervizeltettük.
Egyetlen kifogásom lehet ellenük, hogy a 15 ezres szerviznél és egyúttal gumicserénél télire elfelejtették a guminyomás-ellenőrző rendszert is beállítani az új gumiknak megfelelően. Emiatt másnap is vissza kellett vinnem az autót.

2 hónaposan alig 11.000 km-el kigyulladt a légzsák hibát jelző lámpa. Gondoltam hátha egy biztosíték ki-be-re megszűnik, de nem tette. Felhívtam több szervizt is, átautóztam Brüsszelt az egyikért ahol azt mondták fogadnak és rögtön megcsinálják. Amikor odaértem közölték, hogy hát igazából kb. 2 hét múlva tudják megcsinálni, mert akkorra lesz szerelőjük aki még nincs betáblázva.
Átvittem egy másik helyre, a szerelő 2 alatt említett céghez. Nagyon készségesek voltak, megnézték az autót, majd közölték, hogy légzsák mint olyan nincs raktáron, de másnapra lesz. Akkor viszont szabad kapacitás nincs, de hozzam csak be az autót reggel fél 8-ra és megcsinálják max. délre. Így is tettem, ott ültem délig, de senki nem szólt. Amikor megkérdeztem mi a helyzet közölték, hogy bocs, de Golf légzsákot rendeltek, most újat kell hozatni. Nekem rohannom kellett, így otthagytam őket.
Egy harmadik szervizben csinálták meg Maastrichtban, ahol a legeslegjobban álltak hozzá. Azonnal kireseteltek a hibajelzést, hogy ne idegesítsen, mert csak néha jött fel egyébként a hiba, csak a számítógép tárolta. 2 nappal később reggel odamentem, kivették a jobb első ülést (közben kávéval kínáltak), majd délutánra elkészült és visszatették. Mindezt garanciában, gyorsan, egyszerűen.

Egyszóval: nagyon szeretem az autót, és imádom vezetni :)

Hibalista

- 2 hónaposan utas oldali oldallégzsák, garanciában cserélték

Ide hordtam szervizbe

Autó Piedl, Veszprém

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

D´IETEREN MEISER, Chaussée de Louvain, Brussels

Értékelése: 2

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Felicia 1.3 LXi Következő autója? BMW 5
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)