Ha a célszerüség fontosabb mint a preztizs!
Szöveges ítélet
Viszonylag sokat tettem bele, kilenc hónap alatt, már merek nyilatkozni! Az 1,4-es motor természetesen nem képes csodákra, a gyorsulás nem az ô müfaja, viszont országúton, hosszú távon nagyon kellemesen autózható! Aki szereti a nyugodt tempót, (én ilyen vagyok) és nem akar 120, 130-nál gyorsabban rongyolni azt alacsony fogyasztással és stresszmentes nyugodt, kényelmes utazással kényezteti. Ennél a tempónál nem érezni erôtlenséget, emelkedôkön is szépen felszalad. Elmerülhetünk rádióhalgatásban, nem fogjuk észrevenni az utazást, észrevétlenül megeszi a távolságot. Persze bírja a jóval nagyobb tempót is, de úgy tapasztaltam, nem érdemes jobban hajtani, olyankor elvesznek az erények, mint fogyasztás, csöndesség, semleges futás... Az utastér kellemesen csöndes nagyobb tempónál is, leszámítva a rossz utakon nyiszorgó hátsó ajtókat, ami ebben a csöndes karosszériában kellemetlen, zavaró. A futóm? jól hangolt, csöndes méltósággal siklatja az autót, nagyon bírja a kanyarokat, akár hirtelen kormányreakciókat is jóindulattal, sodródás, farolás nélkül nyugtáz, (volt egy meleg helyzetem autópályán, amikor a komputert nyomogatva benne találtam magam, egy nagyon lassan elöttem haladó járm? seggében, a hirtelen kormányelrántásos sávváltásomra, egyetlen gumisikkantás volt a válasz, és a nagy sebesség dacára, minden billegés, sodródás nélkül a másik sávban haladtam tovább elkerülve egy ráfutásos ütközést) de szereti a szélcsendet, erôs szélben kissé kóválygóssá válik az egyenesfutás, az amúgy pontos kormányzás ilyenkor korrekcióra szorul, ami fárasztó hosszú távon. A váltó nálam pontosan müködik, könnyen kapcsolhatóak a fokozatok, viszont ötödikben gázelvételkor nagyot bólint. Az ergonómia jó, az ülések kényelmesek, az autó beltere nagyon nagy, 184 cm-es magasságom ellenére színte túl távolinak érzem az ajtóban kialakított könyöklôt. Egy méretes hajó, a csomagtartó pedig tényleg gigantikus, magasabb kategóriákat ver. A nagyon egyszerü és funkcionális utastér puritán, de kellemesen célszerü, minden jól müködik, és eltalált helyen van, a felszereltség nem hagy kivánnivalót, tökéletesen elég! Aki futurisztikus formákra, feltünésre vágyik felejtse el ezt a mértéktartó típust. Az autó külseje nagyon impozáns, szép, az újabb típus sem szebb nála semmivel, valahogy nagyon eltalált arányokkal operál. A széles küszöbök nagyon sárosak esôben, képtelenség úgy kiszállni, hogy ne érjen oda a nadrágunk. A klíma kissé lassan hüti le a kocsiszekrényt, városban nagy melegben alúlteljesít, országúti tempónál megfelelô színten tartja a hôfokot, és nem emeli jelentôsen a fogyasztást, városban inkább. Müszakilag eddig kifogástalannak bizonyult, semmi hibát nem produkált, az olajfogyasztása is nagyon mérsékelt, egyenlôre nem kíván odafigyelést.
Kényelmesen, stresszmentesen, sok csomaggal utazhatunk vele, családostul. Ha békés, kiegyensúlyozott természetü, higgadt gazdára talál, aki nem vár el többet annál mint amire motorikusan képes, nagyon jó társra találnak egymásban.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Wagon R+ | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
