Gyilkos Bálna
Szöveges ítélet
Az első új Skodám. Mikor a nyílt napon kipróbálhattam, remegő kezekkel szálltam ki a tesztautóból: Nekem mindenképpen kell egy ilyen autó!!!! A második gondolatom az volt, hogy le fogok szokni a kávéról, olyan mértékű adrenalinlökettel együttjáró izgalmat váltott ki az a pár perc.
( Adrenailin: A véreloszlást szabályozó mellékvesevelő-hormon. Hatására a szervezetben vészreakció alakul ki: nő a szívfrekvencia és a vérnyomás, emelkedik a vércukorszint, a zsigeri szervekben szűkülnek, a vázizmokban pedig tágulnak az erek, a szőr felborzolódik, a pupilla kitágul, a légzésszám növekszik )
De végül mégsem szoktam le a kávéról... De a barátnőm alacsony vérnyomását rendbehozta. :o)) Talán receptre kellene adni minden rászorulónak.
Csak akkor szomorodtam el egy kicsit, mikor a szalonban megtudtam, hogy 60 éves kor alatt eddig én vagyok az egyedüli vásárló. De nem testrész méret-és állag javítás miatt volt szükségem sportautóra. Kapuzárás előtti pánik is csak este 10 óra előtt pár percel vesz rajtam erőt, ha otthonhagytam a nagykapu kulcsát...
Végül kiderítettem, hogy az egyik vevő a 60. születésnapjára lepte meg magát ezzel a gyönyörűséggel. Két hét múlva pedig felhúzták a TFSI motor 200 lóerejét 260 lóerőre, majd később rátették, az EVO IX - épphogy elférő - első féktárcsáit és féknyergeit... De ahogy hallom, nem lett sokkal jobb a fékhatás, ezek szerint a gyári fék tökéletes ehhez az autóhoz és csak nagyobb pedálerőt igényel egy esetleges erősebb fékezés.
16000 km alatt egyetlen egyszer akadt ellenfele, de akkor még nem volt bejáratva a TFSI
100-as benzinnel érezhetően könnyedébben kerül ki minden tötymörgőt vagy menekülőt :o))
Bejáratás óta - ha odafigyelek - városban beéri 8,5 literrel, ha nem 9,5 - 10 liter az átlag.. Vidéki használatnál, gyors tempóban ez az érték felszökhet 11 literre, nyugodt cirkálás szintén 8 - 8,5 literbe kerül 100 km alatt.
Egyetlen egy kifogásom volt, a tervezéssel: a motorháztetőt nem gázos teleszkóp tartotta gyárilag, de ezt a hibát már orvosoltam. Így lett belőle végül egy tökéletes autó, amit semmiféle csúf tuningal sem szeretnék elrontani. Egyszerűen csak gyönyörködömi a tökéletes, sportosan elegáns formájában.
Café Racer
Hibalista
- Jobb oldali ajtókárpit szigetelése nem volt tökéletes, zenehallgatás közben berezonált.
Ide hordtam szervizbe
Mentes és Társai Kft.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | IV. Golf | Következő autója? | Audi RS4 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
