Feltűnésmentes
Szöveges ítélet
Az első benyomások (5000 km, 3 hónap):
Azt mindenki leírta, hogy szép és tágas az autó, meg hogy mindent elnyel a csomagtartója, és hátul is jól el lehet férni. Csak megerősíteni tudom, amióta megvan a kicsike nagyon kényelmesen elférünk. Ilyen szempontból egy bajom van: igaz, hogy nagyon jól be lehet állítani az ülést, és gerinctámaszos, de hosszú távon még így is kényelmetlen. A Cliomban simán elücsörögtem sok órát, és úgy, hogy meg sem éreztem. Itt sajnos nem. A karosszéria nehezen átlátható, egy tolatóradar talán kéne bele, de meg lehet tanulni együtt élni vele.
A kocsiban egyébként nagyon sok pakolóhely van, minden vackom jól elvan benne, és meg is találom. A csomagtartóba pedig fillérekért adnak hálós rögzítő rendszert, ami szerintem minden autóba kéne.
Vásárlási tapasztalatok:
Amit nagyon furcsálltam, az a felszereltség. Szerintem ma egy a legmagasabb felszereltségi szinten vásárolt autóban benne kéne legyen:
- CD-s rádió (nem magnós) - übergáz
- függönylégzsák
- bőr kormány és kézifékkar (+kormányról vezérelhető audio)
- HÁTSÓ ABLAKTÖRLŐ - tilos anélkül venni a kocsit!!!
Hát ezekért mind kellett fizetni külön, ami szerintem gáz. Mellesleg jól lehet alkudni, én az extralistával bővített árának több mint 10 %-át megspóroltam (ráadásul hitel nélkül).
Egyébként a kocsi mindenféle földi jóval kiegészítve nagyon kellemes a hétköznapokban. A belső tér minősége és zajszigetelése kiváló, nagyon jó a klíma (az elegance-hoz már jár a kétzónás aut. klíma), szép és kellemes tapintású anyagokkal van tele, nem zörög, stb. Nem is gondolná az ember, "hisz ez csak egy Skoda", és pont ez a poén benne. Teljesen feltűnésmentes, ugyanakkor (szerintem) elég komoly igényeket képes kielégíteni, a presztizst kivéve. Egy Skodára senki sem irigykedik. (Én pont ezt szeretem benne.)
Motor, erőátvitel:
Az alap dízellel kétségtelen, hogy nem egy sportkocsi, de ha nem játszósautót szeretne az ember, akkor szerintem bőven megteszi. Alacsony fordulattól jól húz, nincs igazán olyan forgalmi szituáció, ahol problémás lenne. Autópályán is elég az ereje, 170-es utazót simán lehet vele menni. Eddig (óra szerint) 180-ig pörgettem, és simán bírta. Egy bajom van: már három hónapja használom, de még mindig könnyen lefulladok vele, bár már nem minden sarkon, ahogy kezdetben :( Ez állítólag tipikus PD TDI hiba, hát megerősítem, a dolog létezik. A váltó pontos, és könnyen kapcsolható. Nagyon jól fogyaszt, és nem csak a méretéhez képest. Tényleg. Zömmel városi forgalomban használom, rövid utakra. Néha egy kis M0. Legtöbb amit tankoltam bele 6,5 l/100 km volt, a legkevesebb 6,2. A gyári átlagfogyasztásmérőnek nem szabad hinni, nekem 0,5-0,8 literrel mindig alulbecsli a fogyasztást.
Szóval a kocsi az első tapasztalatok alapján remek választás volt, teljesen elégedett vagyok vele. Néhány apró hibája van ugyan, de tipikusan észrevehetetlen, kívül-belül egyaránt. Belül azért, mert teszi a dolgát, és minden ott van és pont úgy (jól) működik, ahogy az ember elvárja tőle, kívül pedig azért, mert "csak egy Skoda". Aki ilyen autót szeretne, hajrá.
Ha lesz további tapasztalat, szervízlátogatás, stb. akkor majd írom.
VW csoport hívő lettem. Nekem jelenleg ez a tökéletes autó. Ha minden így marad, kb. 5 év múlva egy Passat kombiba szeretnék beülni.
18 ezer: Az ülést még mindig nem szoktam meg, de már legalább nem fulladok le a kocsival. A 6,5-ös maximum fogyasztást még nem léptem túl, de 5,8-6,0-kat már többször produkált.
30 ezer:
Még mindig jó. A nagy téli hidegben sok-sok városi rohanással, dugóban üléssel az "egekig" (egészen 7 literig) szökött egyszer a fogyasztás... Soha rosszabbat. 25 ezer körül a hátsó ablakmosó elkezdett nem mosni. Gondolom eldugult, de ezzel azért még együtt tudok élni a következő szervizig. Szóval semmi huncutság, csak megy és jó.
Hibalista
- 18 ezer: Eddig semmi.
- 25 ezer: A hátsó ablakmosó eldugult.
Ide hordtam szervizbe
Autóház Tétény
1223 Budapest, Nagytétényi út 154.
A gyári változó szervízciklust (kb. 30 ezer) önkényesen a felére vettem, mert szerintem csak arra jó, hogy a gari lejárta után az importőr széttárja a kezét, hogy esik szét az autó. Szóval úgy gondolom manapság nincs olyan motor / motorolaj kombináció, amivel érdemes lenne 20 ezernél többet elpöfögni.
A szervízben
- baromi udvariasak az emberkék
- baromi gyorsak (2 óra, ha megvártam volna, de nem)
- és jó drágák (63 ezer: átvizsgálás, olajcsere, szűrők, külső-belső mosás-takarítás)
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Clio 1.4i Azure | Következő autója? | Passat, Superb? |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
