A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia RS 2.0 TSI DSG 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Fekete gyöngyszem

Szöveges ítélet

A keresés úgy indult, hogy akartam egy erős (min 200LE), de azért családi üzemben is működő, nem feltűnő autót, max. 2 évesen, max. 6Mft-ért. (A végén kicsit több lett, de megérte.
Eleinte japánokat néztem (Mazda 6 MPS, Subaruk, Honda Civic Type R), de végül ennél kötöttem ki. A ráncfelvarrás dobott annyit a külsőn (LED-es menetfény, új első rész), és a beltartalmán is (DSG váltó), hogy megnézzek egy jól árazott tesztpéldányt, és végül annyira megtetszett, hogy ott és azonnal vettem-vittem. Ezt azóta sem bántam meg.
Szerintem a kategóriában szép a beltere (nekem tetszik a letisztult fekete-ezüst kombináció, plusz fekete bőrülés), a hajtáslánc technikailag is, és a mindennapi használatban is a jelenleg gyártott egyik legjobb. (2.0 TSI motor + 6 fokozatú olajos kuplungos DSG váltó, az összes szoftveres támogatással. Elektronikus differenciálzár és rajtautomatika is van benne.)
A családnak is tetszik, mert a csomagtere nagy, remekül pakolható, ha tetőbox + bicikli is kell, az csak a fogyasztáson érezhető, az menetteljesítményeken alig.
Az RS kategorizálás szerintem kicsit erős hozzá. Ahhoz legalább 250LE, ahhoz illesztett futómű és összkerékhajtás kellene. Ez egy jó GT, de nem több. Minden fordulatról szépen, 3000 fölött brutálisan megindul, ebben kiváló partner a DSG váltó, ami észrevétlenül kapcsol vissza egyet-kettőt ha kell úgy, hogy közben is tol, vagyis nincs megtorpanás, mint a kézi váltónál. A váltó remek partner araszolásnál is, jól felismeri a hegy és lejtmenetet, alkalmazkodik az aktuális vezetési stílushoz, szóval 2003 óta sikerült a szoftvert kiérlelni benne. Csatlakozom ahhoz az állásponthoz, hogy kétféle ember van. Az egyik szereti a kéiziváltót, a másik próbált jó automatát.
Szeretem, mert feltűnésmentes (az RS feliratokat is leszedettem róla), és végül is "csak" egy Skoda. De abból a legjobb.
A 18-as nyári felnik a szerelt gumikkal (Dunlop SP SportMaxx) nagyon jól átlagnál jobb utakon és autópályán, városban sajna kicsit ráznak. De ennyi kompromisszum belefér. A téli 16-os Conti Wintercontact szintén jó, alig romlik a fékezési tulajdonsága az autónak. DSG-vel nyikkantani sem nagyon lehet, de ez csak a gumik élettartamát javítja.
Ha valami hátránya van a DSG-nek, az az elinduláskori kicsit lassú reagálás, és kuplungcsúszás. De legalább leszoktam a lámpától lámpáig rohanásról, ha pedig már megindulás után kell egy nagyobb gázt adni, akkor csak meglepni lehet az autóstársakat. Többen írták, hogy "ez az autó mindent ver". Ez így természetesen nem igaz. Egy újabb 330d/535i/A6 3.0TDI természetesen erősebb autók, de a vele azonos ligában jó esélyekkel indul bárki mellől. Különösen amikor a másik vált, és hirtelen kap másfél kocsihosszt, akkor meglepődik alaposan. 2500-tól kb. 5000-ig baromira húz. Utána is, csak akkor már érdemes váltani. Az erősebb dízelekkel együtt megy az alsó tartományban, aztán amikor annak váltania kell, itt még a pörgethető még egyszer annyit.
A fogyasztása elfogadható: országút 90-100 - 7 l; autópálya tempomat 140 - 8,3-8,5 l; város 9-10 l. Átlagban 9l, mert sokat járok városban, és az országúton is néha kicsit magasabb a tempó. Ha valakinek finomabb a lába, akkor spórolhat 1 l-t, de akkor ne vegyen ilyen autót. Hasonló használatban egy jó dízel 2l-rel kevesebb lenne, cserébe ez jobban megy, szebb a hangja, kulturáltabb a járása. Mindenki döntse el, hogy megéri-e. Szerintem aki megteheti, az vezessen az életében egyszer egy erős turbós benzines autót.
A pontozás indoklása:
A kényelem nekem teljesen megfelelő, de kicsit alacsony az ülés, időseknek kényelmesebb egy egyterű magassága. Hátul - ha isofixes ülés van - akkor csak egy ember fér el a másik oldalon.
Fenntartási költségeknél természetesen több, mint ha 1,6D lenne, de valamit valamiért. A Casco + KGFB nem drága, illetve nem drágább, mintha egy fele ennyit érő Octavia lenne.
A szervízben csak a használt anyagok felára nem tetszett. Legközelebb viszek mindent.
Pár gondolat még a főbb extrákról, amik benne voltak: az adaptív xenon első osztályú. Visszaülve egy halogénes autóba ég és föld. Ködlámpát se kapcsoltam még soha, mert elég a fő fény. A bőrülés bőre nem olyan finom, mint pl. egy Audié vagy Passaté, de a felár sem annyi. DSG kötelező extra, nekem bejött. A 8 hangszórós rádió (asszem az RS-hez alap) teljesen OK. Nem vájtfülű, de rendben, szépen, erővel szól, ez is különösen akkor feltűnő, ha átülök valamelyik ismerős más alsó közép autójába. 18-as felniket magyar utakra nem ajánlok. Gyönyörűek, 180-nál remekül suhannak kanyarban, de az átlag Bp-i úton ráznak, és a nyomvályúkat sem szeretik.

Hibalista

- Még semmi, de ennyi idő és kilométer után ez természetes.

Ide hordtam szervizbe

Duna Autó Skoda, BudapestAlapvetően nem volt gond, csak nagyon drágán számolják az olajat, és bármilyen kérdésre nehézkesen felelnek.

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 10000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 27000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Corolla 1.4vvti Következő autója? Még nem vágyom másra
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)