A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,9 PdTdi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Értjük egymást

Szöveges ítélet

Az autót Jüterbogból hoztuk, ott volt egy márkaszervíz csereautója. Emiatt kicsit fáztam t?le, mert ugye mit tudom én, ki, hogy hajtotta. Viszont belegondolva abba, hogy ez a város minden létez? nagyobb helyt?l legalább 40 km-re van, úgy gondoltam, két indítás között, a bejáratási id?szakban legalább mindig meleg volt a motor, ha már másban nem lehettem biztos. Lényeg a lényeg, megvettük, aztán kiálltuk a sort a helyi közlekedésfelügyeletnél, hogy legyen rajta valami rendszám is, a hazaútra. Ezúton nyugtatok meg mindenkit, t?lünk nyugatabbra is is ugyanolyan sz*rul m?ködik a bürokrácia, mint nálunk. Az itthoni bürokráciáról nem is beszélve, 2 hónapba telt, mire hazai forgalmim meg törzskönyvem lett. A hazajövetel 850 km-e alatt az autópályán volt alkalmam kiismerni a paripa menettulajdonságait. A nyomaték (250Nm) több, mint elég, 130-nál 5-ben is nagyot tud lódulni, 40-nél másodikban egy padlónál az ESP-nek kell beavatkoznia, nehogy elforogjon a kerék, de ugyanezt a mutatványt 3-ban is el? tudja adni megfelel? vehemencia és pedálkezelés mellett :) . Egyszer télen majd megnyomom a móka-gombot, és kipróbálom elektronika nélkül is, mert eddig nem igazán éreztem, hogy beavatkozott volna, pedig állítólag egész jó trükköket tud. A fogyasztása a hazajövetel alatt mindvégig 5,5 liter volt 130kmh mellet, a 850 km végére még több, mint 1/4 maradt a tankban. Attól féltem, a hazai dízelolajmin?ség miatt majd följebb megy a szomj, de nem. Vegyes tüzelés mellett 6, országúton 5 alatt. Figyelemre méltó.
Haladjunk belülr?l kifelé. A beltér nagyszer?, életemben el?ször érzem azt, hogy az ülést, a kormányt tökéletesen magamra tudom állítani. A m?szerfal párnázott, a kormány fogása biztos, még izzadt tenyérrel is. Új, legalábbis nekem, hogy az elektrohidrajulikus szervaó miatt a kormány kitekert állapotból magától nem igazán akar visszaforogni, erre a kanyarból kifelé jövet oda kell figyelni, de megszokható. A kapcsolók jó helyen vannak, külön tetszik, hogy az index egy mozdulatra hármat villant. A rádió (CD-s) könnyen kezelhet?, nem kaptam hozzá kezelési útmutatót (Menteséknél usque 4 hete megrendeltem azóta is méla csend és hullaszag), de nem is kellett, minden logikus. Úgy 2 hete az LCD kijelz?n megjelent egy fekete folt és terjeszkedni kezdett, megmutattam, azt mondták, cserélik. Naivan megkérdeztem, hogy csak az LCD lapot -e, erre mosolyogtak egyet, és azt mondták, rendelik a rádiót, majd szólnak, ha megjön. Azóta is jön. A klíma osztott, digitális, hatékonyan m?ködik, néha hallhatóan kattog, de nem zavaró. H?ti a két ülés közti boxot, a keszty?tartót, és hátra is van vezetve, hadd örüljenek a kedves utasok. Apropó, keszt?tartó. Na, az lehetne egy kicsit nagyobb. Biztos a légzsáknak kell a hely, úgyhogy elnéz? vagyok, és kárpótolnak az ajtózsebek, a kormány bal oldalán elhelyezett irattartó, vagy mittudom én micsoda (De jó, hogy van, nem kell mindenért a keszty?tartóba nyúlkálni, és kézre is áll), az anyúsülés alatti kihúzható fiók, meg a két ülés közti "Jumbo box". Ezzel az a baj, hogy hiába h?tött, például egy 0,5 literes palack nem fér bele, a minitérképet, mobiltelefont meg minek h?tsem? Csokit még nem próbáltam bele.
Az ülések kényelmesek, a kicsavarható deréktámaszért meg kifejezetten hálás vagyok, hosszú utakon nagyon jól jön. Ja, és a fejtámla végre megfelel? magasságba állítható! Hátul utazni öröm. Legalábbis a hátul utazók elmondása szerint. Van légkondijuk, van olvasólámpájuk, van lábterük, van hamutartójuk, de arra úgysincs semmi szükség, mert aki az én autómban rá mer gyújtani, azt otthagyom a határban, és megy tovább, ahogy tud. Ja, és mind a négy ablak a keret alá süllyed lehúzáskor, ami kifejezetten elegáns. (Ezt is a hátul utazók vették észre, pedig nincs is elektromos ablakemel?jük.)
Hátrébb tekintve jön a csomagtartó. Nem is csomagtartó, inkább valami csukható fedel? franciaágy, vagy jól álcázott utánfutó, vagy mi. Akkora hatalmas, hogy eddig mindenkinek tátva maradt t?le a szája. Komolyan mondom, egyszer éjszakai szállás nélkül maradok, minden zokszó nélkül megágyazok benne, és magamra csukom a fedelet. Egyszer?en még a határesetéhez sem jutottunk annak, hogy valami ne férjen bele. Van felette egy kalaptartó, amin ha lennének lyukak, nyugodt szívvel lehetne biliárdozni.
A bels? egyetlen negatívuma, hogy a kihúzható els? könyöktámasz visszavágyik alapállapotba, és mindig vissza kell rángatni.
Küls?. Namost azt hallottam, hogy az autó alsó-középkategóriás lenne. Ha ez igaz, akkor az egyik legelegánsabb alsó-középkategóriás, amit valaha gyártottak. Szigorúan jó vágású orr, színre fújt tükrökben integrált index, magas övvonal, eltalált arányok. Els?re sokkal nagyobbnak t?nik annál, mint amekkora valójában. A hátsó lámpák miatt meg éjszaka eltéveszthetetlen, marha jól néz ki a két ´C´ alakban világító helyzetjelz?, oldalanként vagy 4 izzóval, jó lesz majd ?ket cserélni.
Összességében egy nagyszer? családi autó, remélem még vagy 20 évig az is marad, mert semmi kedvem megválni t?le. Jól megy, keveset fogyaszt, tágas, a min?sége nekem megfelel, soha nem voltam oda a csupab?r-m?fa-mindenemvillany luxusutánzatú masinákért. Nem rezeg, nyikorog semmi, minden a helyén van, igazi konzervatív családi gép. Ebben minden méter pihentet?, számomra kész kikapcsolódás.
Sokan megnézik, mert nem tudják, hogy mi ez. Aztán jön a sok sznob, hogy így jó, meg úgy szép, meg milyen kényelmes, csak az a baja, hogy Skoda, és le kéne cserélni az orrán az emblémát karikákra, meg csillagra, meg mittudomén még mire. Láttam Octaviát gyári Audi dísztárcsával. Az identitászavar csúcsa. Ez az autó úgy jó, ahogy van. Aki nem elégedett vele, az vagy nem vette figyelembe, hogy új autót nem szabad nyüstölni, és széthajtotta élete els? 500 km-én,vagy tényleg azt hitte, hogy ez egy BMW, amit szénné kell hajtani, mert az úgy vagány. Nos, nem az. Ez egy Skoda, abból viszont az eddigi legjobb.

Hibalista

- Rádió-klíma központi kijelz? LCD lap közepén megjelent egy terjeszked? fekete folt. Remélhet?leg lassanként már majdcsak kicserélik el?bb-utóbb az egész rádiót garanciálisan. Várok rá egy ideje.

Ide hordtam szervizbe

Mentes és Társai

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Felicia 1,3 MPI Következő autója? Nem gondolkodom következ? autóban.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)