Elpusztíthatatlan
Szöveges ítélet
Első szériás, így nagyon féltem tőle, de végül az egyetlen (ennek a számlájára írható) hiba a hátsó ablaktörlő hiánya.
A vásárlás érdekes volt, mert persze mindenki először elviszi kipróbálni. Nekem egy kölcsön Alekoból sikerült beleülnöm... gondolom a különbséget senkinek sem kell ecsetelnem.
Több mint 40 ezret sikerült eddig beletennem, kevesebb mint egy év alatt, komolyabb panasz nélkül.
Mindenesetre ahogy mások is írták: az olajat zabálja, a jobb első elektromos ablak csinál érdekes dolgokat, az elektromos gázpedált szokni kell, és a futóművet sem Pestre tervezték. Mindezek tudatában viszont kis odafigyeléssel egy roppant megbízható, szerethető jószágot tudhatunk magunkénak. Fogyasztása nem lenne elrémítő, ha nem rohannék állandóan. Viszont az így produkált 8.5-10 liter elnézhető annak fényében, hogy vagy dugóban állok vagy a gázpedált taposom padlóig. Sikerült már 6.5-es fogyasztást is produkálni vele, éjszaka a városban, a lehető legtöbb KRESZ szabályt betartva... 2szer egy év alatt összesen :) Városban egyébként könnyű vele közlekedni a méretei ellenére, a tükrök tökéletesek, és még ha nem is látszik az eleje, hátulja könnyű ráérezni. Parkoláskor az első futómű meglehetősen megkönnyíti az ember dolgát, nagyon jól kanyarodik.
Autópályán 150-es tempónál 8.5 a fogyasztása, M0-áson 110-130 között 8 litert fogyaszt és 10 000km-enként megeszik egy liter olajat. Egyáltalán nem vészes... a feliciám is nagyjából ezt a fogyasztást produkálta klíma nélkül, 300 kilóval könnyebb autóként.
A váltó remek, a motort imádom (túlnyomóan városi használatra nem is kell ennél nagyobb), a megjelenése komoly, a csomagtartót meg még sosem sikerült teljesen megtömnöm.
A szerviz már annél érdekesebb... Előző autómnál megfogadtam, hogy a márkaszervizt nagyívben elkerülöm, de mégis sikerült újra elkövetnem ezt a hibát... soha többet! Egyetlen hatalmas bánatom, hogy a fordulatszámmérő megkergült. Márkaszerviz közölte is hogy 250 ezerért kicserélik, de miután kapott a munkafelvevő 1 üveg piát, hirtelen eszébe jutott, hogy a XIII. kerületben van egy műszerész aki ennek tizedéért javítja... ehhez nem tudok hozzászólni.
Találtam nagyon jó szerelőt, ügyesen, odafigyelve dolgozik, alkatrészből pedig a Szentmihály úton lévő Skoda Radius a márkaszervizek árainak töredékéért adja ugyanazokat az utángyártott (pardon: gyári) vackokat amiket horribilis összegekért meg lehet venni a hivatalos képviseleteknél.
KM szerviz ára nem is drága, ha nem hagyja ott az ember munkadíj címszó alatt a minimálbért a szervizben, valamint nem spórol 100-200 forintokat a gagyi alkatrészeken.
Összességében olcsón fenntartható, könnyen kezelhető és megbízható az autóde legközelebb Octavia-t akkor veszek, ha kényelmesebb futóművet kap.
Hibalista
- Őszintén? Előszöris a fordulatszámmérő... aztán egy gyújtásrotor, és más nem is.
Ide hordtam szervizbe
Porsche Pest
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Sanyi :) Csömörön mindent megjavít, csak AutoCad-et vigyek neki.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 73121 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 43000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Felicia | Következő autója? | Yeti... bár baromi ronda |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
