A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,4 TSI Clever 

Az ítélet értékelése
4,2(6 db)

Cseszkó gazdaságos Volkswagen

Szöveges ítélet

Úgy érzem, az autóval megtett 7500 km feljogosít néhány sor írására. A későbbiekben valószínűleg folytatni is fogom, mert ez a csoda azért tovább tart három napnál.
Facelift utáni Octavia II., 1.4 TSI motorral, Clever felszereltséggel. Színe capuccino bézs, amivel nem csak jól mutat, de elfogadhatóan tűri a koszt.
A vásárlás gyors szülés volt hosszú vajúdás után. Szinte mindegyik konkurens modellt a fenekem alá konfiguráltam, végül ez lett. Az ismeretségi körben több Octavia is fellelhető különféle motorizáltsággal, a tulajok pozitív véleménye is segített a választásban.

Az Octavia orra sokat változott a legutóbbi ráncfelvarrással. Az oldalra kihúzott fényszórókat szokni kell, nekem már tetszik. Ez a legszembetűnőbb különbség, a többi (hogy hány pálca van a hűtőmaszkon, meg hogy merre görbül a ködlámpa széle) apróság. A ködlámpa házába nappali menetfény is beköltözött, a gyújtás ráadásával automatikusan bekapcsol, külön öröm, hogy nem valami bazári ledsorról van szó. Így viszont többször megtörtént már, hogy figyelmeztettek, hogy "égve maradt a ködlámpám". Ködmentes időben a ködlámpával közlekedést pedig sokan - joggal - gizdázásnak tartják. Akit ez zavar, ezt a funkciót egyszerűen kiiktathatja.
Oldalról nézve annak ellenére harmonikus a forma, hogy a hasonlóan hosszú mai modellek alatt legalább 10 centivel nagyobb a tengelytáv. Ez némileg nagyobb első-hátsó túlnyúlást eredményez, de szerencsére még nem megy az esztétika, legfeljebb a praktikum rovására. Szokni kell ezt is. Az autó minden porcikája fényezett, az első lökhárító legalja is, az a vízszintes rész a kocsi alatt, amit nem is lehet látni, csak ha közvetlenül az autó elé guggolunk. Na ezt a fényezett részt sajnos már sikerült megkarcolnom egy köves bakháton. Hátul a prizmás lökhárító és a lámpák színezése lett új, alig észrevehető különbséggel.

A viszonylag rövid tengelytáv ellenére a beltér minden irányban megfelelően tágas. Csodákra nem kell számítani, de egy négyfős család kényelmesen elfér. Azért írok 4 főt, mert a hátsó ülések oldaltámasza meglehetősen határozott, a gyereküléseket nem lehet eléggé a szélre tolni, köztük viszonylag kis hely marad.
A vezető pozíciója hamar beállítható, az ergonómia jó, a bőrkormány tapintása jó, fogása nekem szokatlan az ovális keresztmetszet miatt. A kormány közepén a Superbtől örökölten itt is feltűnik a stilizált rozsdamentes fazék. A króm jelen van itt-ott díszítőelemként, megfér a matt alu utánzat műanyag mellett. Az állítható ülésmagasság és gerinctámasz, könyöktámasz mind a kényelmet szolgálja. Kacattartó rekesz is van bőven. A műszerfal értelemszerű, könnyen áttekinthető. Az összeszerelés, a minőségérzet jó, a külső tükrök elég nagyok, a fejtérről - 171 centis lévén - nem tudok rosszat mondani. Az egyébként nem kicsi, de meglehetősen döntött hátsó szélvédő a bunkerszerű karosszériából tekintve kis lőrésnek tűnik - bizony, jó szolgálatot tesz a tolatóradar.
A csomagtartó nyílása ötajtós révén kifejezetten tágas, az űrtartalom pedig 560 liter. Végre egy autó, amivel tetőbox nélkül el tudtunk menni nyaralni! Király!
A váltó tökéletesen precíz, a kormányzás pontos. A 205/55R16 méretű Continental SportContact 2 gumiknak köszönhetően akkora kanyarsebesség érhető el, amiről eddig csak álmodhattam. A hétköznapokon jó tudni, hogy van tartalék az autóban.
A gyorsulás picivel 10 alatt, a végsebesség 200 felett. Az elektronikus gázpedál hirtelen padlóig taposására az első tizedmásodpercekben semmilyen válaszreakció nincs, utána viszont meggyőzően indul meg a kb. 1300 kg, gyakorlatilag bármelyik sebességfokozatban. Menet közben a biztonsági arzenált ASR és ESP erősíti, a megállásról négy tárcsafék gondoskodik, ABS segít, ha kell. Ha minden kötél szakad, a 6 légzsákra és 4 NCAP csillagra lehet még számítani. A futómű lágy hangolású, de csak annyira, hogy ne menjen az úttartás rovására. A komforton az alacsony oldalfalú gumik sem rontanak számottevően, de télre azért majd a ballonosabb váltóméret kerül fel rá.
A Hi-Fi szépen szól, közben a menetzaj alacsony, ez a hosszú váltóáttételeknek is köszönhető. 140-nél 3000 a fordulatszám VI. fokozatban. Már az V. fokozat is hosszabb a szívó 1.4-esekben megszokottnál. Szerencsére a műszerfalon egy kis piktogram figyelmeztet a felváltásra, különben kezdetben néha megfeledkeztem volna a hatodikról. A 200 Nm max. nyomaték 1500 és 4000 fordulat között konstans, a legnagyobb teljesítmény 5000-nél rendelkezésre áll. A motort tehát fölösleges szétpörgetni, alulról is jól húz, 3000-es fordulatról pedig tényleg nem jelent gondot egy-egy előzés. A fogyasztás így nem szökik az egekbe. Országúti nyugodt autózással 5-5,5 liter körüli, autópályán 145 km/h tartós sebességnél 6,9 a mért érték, míg városban 7,5-8,0 liter tájékán tartható. Budapesten fogyhat ennél több is. Csak két szélsőség: 4,9 liter országúton 90 km/h tempomattal, és 12,4 liter ... ööö ... úgy emlékszem, a Hungaroringen történt. Ez az autó egyébként sem streetracingre való. Az átlagom így 6,8-7,0 liter körül mozog, ebben vannak 1-2 kilométeres városi szakaszok, és mostanában több autópálya is.
Apró pozitívumok, amelyek nélkül azért el lehet lenni, de kellemesen meglepik a júzert: kilépőfény, pöccintésre hármat villanó irányjelző, megálláskor folyamatosból automatikusan szakaszos üzemmódra váltó ablaktörlő, rádión és CD-n léptetéskor a hang nem hirtelen némul el, a hangerő elnémításakor a CD pause üzemmódra kapcsol, stb.
Negatívumként a kissé ormótlanul nagy bicskakulcsot említhetném, valamint azt, hogy esőben előfordul, hogy a felnyitott csomagtérajtóról a víz egy része a csomagtartóba csöpög. Nálam nem tesz kárt, köszönhetően a gumitálcának, de ez mégsem szép dolog. Az autónak két hetes korában büdösödni kezdett a klímája. (Kb. ekkor kapcsoltam be először.) Több szervizben is érdeklődtem, egyik sem gondolta, hogy ezt garanciális hibaként ingyen kéne javítani. Egy otthoni fertőtlenítős dezodorálás átmenetileg megoldotta a problémát, most kezd előjönni újra. Majd ha vége a pollenszezonnak, szűrőcserével együtt kitisztíttatom rendesen.
Diszkrét árnyalatú hő- és fényvédő fólia került az ablakokra, még egy méretpontos üléshuzatot szeretnék majd.

A-ból B-be türelmes sofőröknek valószínűleg elegendő a 80 lóerős 1.4-es alapmodell. Az 1.6 MPI-t érdemei elismerése mellett nyugdíjazták, készletről még hozzáférhető. De ha Apa szeretne némi vezetési élményt, vegyen TSI-t, már az 1.2-es is kapható.
Az autóra jó áron lehet biztosítást kötni, 6 ezer/hó körüli a Casco.
Golf helyett ésszerű alternatíva, felcserélve a kicsit nagyobb presztízst sokkal nagyobb csomagtérre.

Hibalista

- Klímatisztítás esedékes, kb. 7000 Ft lesz.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2010
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 7500
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra Classic II. 1.4 Következő autója? Maserati Quattroporte
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)