Cseh családi csodacsemege
Szöveges ítélet
Családos lévén tavaly az esedékessé vált autócsere alkalmából az addig használt pörgős Honda Civic után nagyobb kategóriák felé pillantva egy új Skoda Octaviára (1,4 benzines 75HP, Ambiente felszereltség + extrák) esett a választásunk, és amellett, hogy nagyon kedvező áron csíptük meg, nem csalódtunk az autóban.
Elérve a 35e km-t, az alábbi tapasztalatokat tudom megosztani:
- Külső-belső: Szerintem gyönyörű és elegáns tervezés, még mindig rá tudok csodálkozni, hogy milyen szép, belül pedig kifejezetten nagyautósnak érzem.
- Vezetési élmény: Kezes, jól vezethető autó, stabil, érezni, hogy "nagy vas". Egyenesben, kanyarban sokkal jobb, mint gondoltam. Sokat járok kanyargósan, hegyek közt, rossz viszonyok mellett, és nagyon jól viselkedik. Ráadásul az utóbbi időben rájöttem, hogy többet tud, mint amennyit merek!
- Motor és váltó: Az 1,4-es motortól nagyon féltem és bár tényleg nem versenygép, eddig mindenhová elég volt, persze előzésnél azért észnél kell lenni. Egyszóval azt kaptam amit vártam, a 75 lóerő a kocsi súlyához képest pont annyi, amennyinek hangzik, viszont kellően nyomatékos. A váltó pontos és kényelmes, de a szabályos ´H´ betűt nagyon igényli.
- Méret: kívül-belül, elöl-hátul lenyűgöző (mindenki első mondata: hű, hogy ez mekkora!). A csomagtartót eddig nem sikerült még telerakni, sem feleség+két gyerek+csomag kombóval, sem nagybevásárlással, sem bútorral teherhordó üzemmódban.
- Kényelem és felszereltségi szint: árához képest szerintem kiváló. Igazi családi autó sok praktikus tárolóhellyel és funkcióval, jó minőségben kidolgozva. Jók az anyagok, semmi nem zörög. Ami fontos kellék az benne van, a következőnél meg remélem lesz keretünk több kényelemre is.
Sokat adtak a kis dolgokra is (elektromos ablakok föl-le automata, világítás kesztyűtartóban / hamutartóban / csomagtartóban, akasztófülek a csomagtartóban, stb.)
- Fogyasztás: nekem 6,5l az átlagom (60% városon kívül, 30% város, 10% autópálya megoszlással), és egyáltalán nem tartozom a gurulós-spórolós kategóriába...
Egyszóval eddig teljes mértékben teljesítette az elvárásokat, az ár/érték aránya számunkra kiválónak bizonyult.
Sajnos év elején sikerült egy vidám megpördülés (olaj+sár az úton) után belecsapódnom egy vízelvezető árokba. Szerencsére van casco... Így legalább túlesett az első kötelező szervízen is, ráadásul "fájdalomdíjként" kértem bele egy tempomatot is (most már úgyis nyugdíjasként tempózok).
A szervíz tip-top, full ügyintézés, kocsit leadtam, bérautót felvettem (féláron), majd enyémet készen
elhoztam, pont. Biztosítás, papírmunka, alkatrész, szervíz, stb. - mindent elintéztek néhány nap alatt.
Mielőtt fizett ügynöknek tűnnék, néhány szót arról, ami hiba, vagy nem tetszik:
- 5. ajtó vs. eső: nos erről már sokan témáztak, és igen: befolyik a víz. Aki ilyenre találta ki, azt egész nap esőben pakoltatnám! Egyébként az én megoldásom annyi, ha víz van rajta, egy kis gumis lehúzóval vizet le, majd szépen nyitható.
- Biztos velem van a baj (alulról ütöm az átlagos méretet), de nem igazán bírom normálisan magamra állítani a B1-et.
- Nyilván az is a méretemmel függhet össze, hogy több mint 200e levezetett km után sokszor úgy parkolok, hogy vagy segít kicsi feleségem, vagy kiszállok megnézni, hogy "Mennyi még"? Menet közben nincs gondom, mert mindenfelé jól ki lehet látni, de a parkolás néha megizzaszt, no persze ennek pozitív oldala a gigacsomagtartó. Azért azt hiszem, legközelebb nem fogok spórolni a tolatóradaron.
- A klíma "szagos". A törésnél volt hűtőcsere + újratöltés, ha ez nem elég, beviszem tisztításra.
- Belső keringetésre állítva úgyanúgy bejön minden „illat”, ezügyben tervezek egy szervizlátogatást.
- A motor komolyabb hangszigetelés híján kicsit hangos, de még az elviselhető határon belül marad a legális 130-as tempóig.
- Hideg indításnál több alkalommal dadogott / leállt a motor, sárga figyelmeztető lámpával. Néha még tapasztalom, ezért vélhetően ez is szervízelendő lesz (gondolom csak beálítás).
ápdét 2007.09.19.
Már túl vagyok az 55e km-en és még mindig jók a tapasztalataink (kivéve a lent részletezett motorhibát). Továbbra is kényelmes, a minőség változatlan, nem zörög, nem csörög. Fogyasztás változatlanul jó, és ellentétben sokak észrevételével, semmi olajat nem eszik, a két szerviz között (25km->55ekm) semmi fogyás nem volt.
Ja és már be tudom állítani azt ülést is!
utolsó frissítés, 2007.12.14.
Nos itt van vége, még némi papírmunka, és átvehetem az új 1,6-os kombit (ha már lesz, arról is szállítom majd a tapasztalatokat).
Ha össze kellene foglalnom: megérte, nem véletlenül maradtam a márkánál, és mindenkinek jó szívvel ajánlom. A minap felmerült a céges autó lehetősége, de nem fogok élni vele...
Hibalista
- eddig semmi komoly, szerintem nem is nagyon lesz...
-
- ápdét 2007.09.19. a fentebb említett hibák friss infói:
- - A klímatisztítás sikertelen, akármit csináltak vele, pocsolyaszag maradt (más Octaviában is ültem azóta, úgy tűnik általános betegség). Mivel másodpercek alatt elmúlik bekapcsoláskor, ill. ki lehet szellőztetni, nem kritikus.
- - A belső keringetés motor cserélve, OK.
- - Rángatós indulás: hát ez érdekes... A motort azóta már másodszor szedik ki, volt szelepcsere, hengerfejberhelés, stb. Állítólag a 4. henger nem dolgozik megfelelően? Egyszóval a szervizben tanácstalanok, de a hozzáállásuk kiváló (ld szervizértékelés)
-
-
- utolsó frissítés, 2007.12.14.
- Nos, a gyárba kiküldött alkatrészek vizsgálata alapján az volt az állítás, hogy kenési probléma miatt megszorult a 4-es henger, bemaródott, és ezért rángatott.
- Garanciában automatikusan cserélték a motort, újra bejárattam, de nem vagyok meggyőzve, ui. azóta 1-2 szer újra tapasztaltam... A dolog kissé misztikus, de beletörődtem.
- Amúgy kuplungot is cseréltek mellékesen (szintén gari) ui. "félrenyomott".
Ide hordtam szervizbe
Dunakanyar Autócentrum, Vác
http://www.dunakanyarauto.hu/?skoda
Eddig csak egy kötelező szervíz volt, ill. egy töréskár javítás, ezek alapján *-os 5-ös Nekik!
ápdét 2007.09.19.
most nagyon keresnek egy hibaokot, de közben elsőre kedvezményes bérautót kaptam, jelenleg pedig ingyen csereautó van nálam (ugyanolyan Octavia, mint az enyém!)
A szervizkoordinátor állandóan tájékoztat, mindig mindenről tudok, és betartják a vállalásokat, így a kiváló osztályzat továbbra is jár!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Civic 1,4 | Következő autója? | Már megrendelve: Skoda Octavia Kombi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
