A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,9 TDI 90Le 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Család barát, apa kedvence

Szöveges ítélet

Az autó 2015. április óta van nálam. Azóta 32ezer km-t vezettem bele. Az előző Opel Corsam (1,2 16v 1999.) után teljesen más. Sokkal jobb. Család miatt nagyobb autó kellett. Mivel van egy Octavia (1,9sdi) és egy SuperB (1,9pdtdi) a családban, kézenfekvő volt, hogy én is Skodát, azon is belül Octaviát vegyek. Szerencsére sikerült kifognom egy magyarországi, két tulajos, 90 lovas dízelt. Az előző tulajnál csak kb fél évig volt, mert beszámíttatta egy Bömösbe. De legalább kicseréltette a vezérlést, olajcserét csinált, lesötétítette. Ez utóbbi külön plusz pont, mert legalább nem kellett erre költenem.
Megvétel után kicseréltettem rajta azokat, amiket muszáj volt, illetve mivel hiányzott az aljáról a motorvédő burkolat, azt is vettem rá. Utángyártottat, ami nem csak alul, hanem oldalt is takarja a motort. Ennek volt/van egy olyan hozadéka, hogy induláskor, néha kanyarodáskor, mondjuk kereszteződésből, jobb oldalt mintha hozzáérne a burkolathoz vmi és ezmiatt ilyenkor zörgő hangot hallat. De állíttattam rajta, most már alig hallani. De inkább hallgatom, minthogy ne védje a kocsi alját semmi.
A biztonság kedvéért lecseréltettem elől a féket (tárcsa+betét) is.
Vételkor az volt a kikötésem, hogy elektromos ablakok, központizár, ABS és légkondi legyen az autóban. Ezek teljesültek. Illetve az Opelhez képest van benne egy sor olyan figyelmesség, ami nagyon praktikus. Ami még jó, hogy benne van, az a tempomat. Elég sokat használom. Plusz van első ködlámpa is, ami azért szintén jó, hogy van a lufikkal együtt.
Rendbe raktam. Azóta csak használom. Éves szinten 18ezer km-t hajtok bele. A megvétele óta gyűjtöm a blokkokat a tankolásról és excelben vezetem az egészet. Így ebből kiszámolva, várossal, légkondival, sokszor csomagokkal, családdal együtt 4,5L az átlagfogyasztása! Hány autó tudja ezt utána csinálni? Nagy dög, lehet pakolni bőven, megy rendesen és alig eszik. Ennyi!
Parkolni nyilván nehezebb vele, mint a Corsával volt. Meg ugye Octi betegség, hogy alacsonyan van az eleje. De már megtanultam, ha lehet, seggel parkolok, meg aztán már érzem, hol az eleje.
Mivel nem vagyunk égimeszelő család, hely is bőven van. Ha beülök magam mögé akkor is a térdem és az első ülés közt van még egy jó arasznyi hely és a család sem panaszkodott még helyhiányra. Tehát én cáfolni tudom azt, hogy elől nagy, hátul meg kicsi az Octavia. Tény, hogy nem fekszem az autóban, mint egyesek.
A csomagtartó hatalmas, mint az közismert és jól pakolható. Rengeteg cuccot bele lehet pakolni. Plusz a csomagtartó alatt van teljes értékű pótkerék és hatalmas szerszámos rekesz, amiben mindenféle szerszámot tartok és nem kell külön szatyorban a csomagtartóban tartani.
Jól megy, bár csak szépen komótosan járok vele, 90-el. De ha muszáj, tudok vele olyan irammal menni, hogy más ne akarjon megelőzni. :) Nagy nyomatékának hála, tök mindegy, hogy üresen, vagy családdal, megpakolva, szinte mindig ugyanúgy húz gyorsításkor. Az utazója autópályán simán 140-150, lenne, ha mennék vele ilyen gyorsan. Mindenesetre pillanatok alatt ott van 150-160nál, hogy alig veszem észre. De ilyet csak akkor játszok, ha kicsit ki akarom kormolni. Jó a felfüggesztése és nagyon stabil a kanyarokban is. Nem ráz. Az út egyenetlenségeit max hallom, de nem érzem. Ahol az előző autóim zörögtek, ott ez csöndes.
Az idei hideg jó teszt volt. Mínusz 13 fokban is simán indul. A családban már bizonyított a Skoda. Csak kár, hogy mire eladom (még jópár év), már nem lesznek ilyen motorok, úgyhogy meg kell őket becsülni, mindent megadni nekik, ami csak kell, mert a mostani motorok a nyomukba sem érnek. Ebben hál' Isten nincs kettős tömegű lendkerék és részecskeszűrő sem. Legalább nem kell vagyonokat költeni rá, ha elromlik.
Nem tudom, miért, de mindig várom, hogy vezethessem, pedig semmi különös nincs benne, de mégis. Én szeretem. :) Még sokáig marad.

Hibalista

- Amikor megvettem, tisztában voltam vele, hogy pár dolgot rendbe kell hozni rajta, ami elsősorban nem az autó hibája volt, hanem az előző tulajdonosoké, illetve szokásos kopó alkatrészek. A hibákból kiindulva utánfutóztak vele és nem feltétlenül asztfalton. Ki a szőlőbe, stb. - Cserélni kellett a hátsó lengéscsillapító porvédő hüvelyeit, bal első lengőkart, belső gumiharangokat, szervócsövet (alulról kapott egy ütést, amitől kilyukadt), vízhőmérséklet jeladót, tömítést az 5. fokozatnál, hátsó fékmunka henger+fékbetétek.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2004
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 168000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 32000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző autója? Corsa 1,2 16V Következő autója? Octavia
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)