Csak az igazat baby!
Szöveges ítélet
Na akkor essunk neki!Elore is bocs az ekezetekert,de kulfoldi billentyuzet miatt igy egyszereubb.
Szoval egy gyonyoru bezsmetal 1.6 Mpi Octavia a szerelem targya,amirol rengeteg jo,es nehany rossz tulajdonsag is elmondhato.Kezdjem a joval?
A Skodaek nagyon kitettek magukert ezzel az autoval mert kicsit konzervativ,nem agyongombolyitett formajaba tenyleg szerelmes lehet az ember fia.A belso egyszeru,de nagyon gusztusos.Mindenhon jo minosegu es a muszerfalon kulonosen puha ,nem zorgo muanyagokat talaltam.Komfortos jo oldartartast ado ulesek(szeria),tagas, pont megfelelo teret ado elso es hatso helykinalat.A kezeloszervek kapcsolok katonasan pontosan es jol teszik dolgukat,elhelyezesuk wv masolat.A futomu nemetes,tehat kicsit dobolos es kemeny,de ennek cserebe fantasztikusan stabil.A fekek modernek es jol fognak.Csak tenyleg durva banasmod mellet tudtam kihozni a sodrabol.Azert hozza kell tenni,hogy a gyari lemezkerekeket gyorsan csereltem egy 17"-os 225/45-os felni-gumi kombinaciora.Szoval ha a jo oldalat osszefoglalnam,egy szep (egyeni izles), jol elrendezett,sok esetben a kistestvert (Golf) megszegyenito minosegu es nagyszeruen vezetheto auto ami tele van ertelmes extrakkal(nem sorolom).Nagyobb gondom nem volt vele az elso megtett 5000 Km utan.Eddig.
Na nem kell rogton a zarszo miatt izgulni,de elkezdenem a hibait es a velt hibait sorolni.
Hiaba jo minoseg kivul-belul,ha a figyelmes szem ratalal a cseh maszek nyomaira.Az osszeszerelesnel az egyik muanyag elem nem akarhatott nekikkapcsolodni egy masiknak gondolom(C oszlop muanyag elemei),mert a rogzites kapcsolatnal megfurtak,es egy gyonyoru horganyzott-sullyesztettfeju 4-es csavarral rogzitettek.Hangszoro vezetekezesnel bukkantam ra,meg jo ,hogy nem szoktam hatul ulni igy nem is szurja a szemem.A bezs szovetkarpitok szepek,de hamar koszolodnak es bolyhosodnak.Egy triko uleshuzat megoldja a gondot.
A pedalrend nagyszeru,a kuplungpedal utja mar korantsem!Hosszu soha veget nem ero utat jar.Emiatt ha akarnank se tudnank versenyautosan haladni vele,de a valto sem igazi partner.Igaz pontos,siman is jar de hatarozott akadaspont van a sebessegek kozott.Nem szidni akarom de 15 evvel ezelotti Passatom sokkal precizebb es finomabb valtoval volt szerelve.Na ami meg nem partner egy kis szaguldashoz az a 1.6 MPI buszkeseg!Nyolc szeleppel,kozepes nyomatek es loero adataival is tobbet vartam volna.Alapjarattol 2500 fordulatig a gazt nyomva semmi nem tortenik!Tenyleg semmi!Mas autoknal ilyenkor mar felfele valtanak.Az elozo Daewoo Kalos 1.4-em siman raverne!Ketezerotszaz folott viszont hatalmasat szokken,mintha kissebb turbot szereltek volna bele gyarilag, es megindul.Nem ropul,de innen erezheto valami teljesitmeny.Aztan meg fogyasztas is!Aki nekem azt mondja,hogy az 1.6 MPI 7 liter korol fogyaszt az szerintem a zsigulival is 5 liter benzinnel furikazott annakidejen,tehat fullent.Nem hazudik csak nem mond igazat!En azt mondanam,hogy aki nem versenyzo de tarja a tempot a forgalommal az ugy 9-10 literbol meguszhatja.Ez a motor ugyanis regimodi es ki kell mondani,ehhez a kasznimerethez nem illik.Kicsi!
Kulon bekezdesben megegyszer,hogy aki ilyen autot szeretne az nagyon felejtse el az 1.4 es 1.6 Mpi eroforrasokat.Olcsobbak,de nem kifizetodoek.En ha visszafordithatnam az ido kereket egy 2000 cm koruli benzines, vagy hasonlo diesel mellet dontenek.Ennel tobb hibat es gyenge pontot nem is igen talaltam rajta,hacsak azt nem szamolom,hogy haroszor voltam vele szervizbe egy szamomra idegesito dolog miatt.Az auto elhozatalakor nem tunt fel de nehany szaz,vagy egy-ket ezer Km utan azt erzem,hogy alapjaraton razza az ulepemet az auto.Ilyenkor 700 Ford./perc a fordulatszam es szabalyosan erezheto a motor jarasa,mintha nem is benn,hanem a motoron magan ulnek.Magasabb fordulaton(pl:800 Ford/perc) kisimul a jarasa,es nem erzem a razast.Ha valaki erzett vagy tapasztalt ehhez hasonlot,kerem ossza meg velem (szaki32@yahoo.com). A szevizek hibat nem talaltak tehat magamat emesztem.Ezelotti uj autoim nem muveltek ilyesmit,azoknak alapjaraton nem volt erezheto a munkodese.En nem mondom,hogy rossz,de ilyet meg nem tapasztaltam.
Talan ennyivel le is zarom.Osszefoglalva azt mondanam,hogy nagyon szeretheto autot vesz aki raszanja magat erre a modelre.Sokkal tobb jo mint rossz tulajdonsaggal rendelkezik,csak a motorvalasztasnal kell odafigyelni.
Hibalista
- Eddig a pillanatig a motorhazteto nyito"fulet"kellet cserelni,mert gyarilag repedt volt.
Ide hordtam szervizbe
Irorszagi szervizeket latogattam.
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Irorszag, Mallow.
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Kalos 1.4 se | Következő autója? | Chewrolet Captiva |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
