A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1.6 MPI Elegance 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Cifra nyomorúság - 4. verzió

Szöveges ítélet

7000km-nél (2008.10.10.):

Nálunk az autók nem időtálló darabok. Általában egy-másfél évig szoktunk használni egyet, kevés volt, amit ennél sokkal tovább megtartottunk volna. Ha van valami jó véltel, megvesszük, ha van jó vevő, megveszi, ennyi. Az utóbbi pár évben az autóink között Mitsubushi Colttól kezdve Chrysler New Yorkeren át BMW 730D-ig volt minden, szóval bízom benne, hogy nem teljesen alaptalanul mondom, hogy objektíven nézem a dolgokat.

Tehát az Octavia. Ez is jó áron volt, Business csomaggal vettük, ami az Elegance felszereltséghez képest nagyjából 600 000 Forint extrát tartalmaz és annak a listaára alatt volt 400 000 Forinttal. Ezen kívül kaptunk még egy kis kedvezményt, mert ez volt a negyedik autó, amit tőlük vettünk.

A szállítás korrekt volt, hamar megjött az autó, az átadással sem voltak gondok. Ez volt két hónapja, azóta használjuk az autót.

Az első benyomása szinte mindenkinek az, hogy nagyon szép. Gyöngyházfekete a fényezés, bézs a kárpit, általában ez be szokott jönni az embereknek, az utcán is elég sokan megnézik. Belülről sem rossz a helyzet, a kétzónás klíma, a nagy központi kijelző, a bézs kárpit eddig még mindenkinek tetszett, aki beleült.

Mivel egy egybefüggő szövegből elég nehéz kiválasztani azt a részt, ami az embert érdekli, ezért szétszedem bekezdésekre.

Kívül: A fényezés szépen csillog, jó festéket használtak hozzá (mondjuk ez a VW-nél mindig is így volt), egyelőre nem nagyon karcos még a gépi mosótól, de nem is volt sokszor. A felnik egész jól néznek ki, 16-osak, 6 darab egyenes küllővel, jól mennek az autóhoz. Ezen kívül ami érdekes, hogy az autóhoz nem lehet rendelni fényezett ,,dísz"csíkot, csak matt feketét, többek között ezért is lett fekete az autó. (Az RS-hez jár, de ott mások a lökhárítók is ugye..)

Belül: Az anyagok a legtöbb helyen jók, a kárpit szép, a minta pont jó, mert van valami, de nem túl kontrasztos. Ülni benne nem vészes, kicsit olyan az érzés, mintha lenne oldaltartása az ülésnek, pedig a valóságban nem nagyon van. És két óra után meg szokott fájdulni a derekam, ami azért nem minden autóban van így. Hátul sok hely van a kasztni méretéhez képest, persze nem egy Superb vagy egy Mondeo, de hát semmi sem egy Superb vagy egy Mondeo... csak egy Superb vagy egy Mondeo :D Az ajtók belső borítása lent ötletes (mert nagy a zseb és lehet bele üvegeket tenni), de igénytelen (mert kemény műanyag és minden zörög benne), középen jó, mert jó puha a könyöklő, fönt a kilincs fölött meg megintcsak szar, mert ha nem ér hozzá semmi vagy senki, akkoris foltos lesz, állandóan törölgetni kell, hogy normálisan nézzen ki.
A klíma gyenge és hangos, rengeteget kell rá várni, hogy hideget csináljon bent. A legnagyobb baj az, hogy a középső fűtésszellőzők magasan vannak, így aztán nem tudom rendesen a testemre irányítani a levegőt. Ezzel ellentétben a Hi-Fi zseniális. MP3, AUX, tehát nagyjából van minden, amit mostanában megszoktunk és nagyon jól szól. Ahhoz képest pedig, hogy mennyibe került az autó, tényleg elképesztően jó.
Van még egy szemüvegtartó, aminek új kora óta ferdén áll a fedele. Egyszer ki is nyitottam, tényleg szemüvegtartó. És természetesen, mint minden Octaviában, itt is megvan az A-oszlopon lévő csiptetős tartó parkolójegyhez meg az istentudjamihez. Meg egy rakás tárolóhely mindenfelé, amiből kettő hűtött (és fél, mert a műszerfal tetején lévő alatt vannak a fűtésszellőzők, az is hideg), a többi meg csak egyszerűen jó és nagy, tehát jól be lehet lakni az autót.

Menet közben: Beröffen az ,,egyhat", beáll az alapjárat és csönd van. Ez tökre tetszik. Meg az is, hogy (ha megy a klíma, akkor) egyáltalán nem fullad (mert ugye megemeli az alapjáratot). A váltó és a kuplung nagyon könnyen mozog, a karra csak rá kell nézni és már bent is van a fokozatban, a kuplungon pedig mindenki meglepődik, hogy mennyire könnyű. Ha fékezni kell, akkor sincs gond, jól adagolható a fékerő és könnyen jár a pedál, a kormánnyal is hasonló a helyzet. Így aztán oda jutottam el, hogy egyáltalán nem érzem magam szarul, ha dugóban kell állni, mert ahhoz képest, hogy kézi váltós az autó, mindent megtesz, hogy ne szenvedjek araszolás közben. A futómű is kellemes társ, nem rázza szét semmimet és közben eléggé ott van vele az úton az autó, szereti a gyors kanyarokat.
A motor az már kicsit más kérdés. Nem fullad és alacsony fordulaton halk. Ez tök jó és természetesen nem is csodát várok egy 102 lóerős autótól, ami nem is kicsi. Tehát azt nem is akarom részletezni nagyon, hogy nem megy, mert hát nem megy, de ennyi. Az már sokkal jobban zavar, hogy kb. 3500 fölött irreálisan fölhangosodik, tehát hosszú utakon vagy gyorsításkor zavaró. Persze nem lenne zavaró hosszú utakon a motor hangja, ha ötösben 3500-nál nem 115-öt menne. De annyit megy, így aztán egy viszonylag emberibb sebesség, mondjuk 140 már mindenképpen 4000 fölött van. 160 az 5000 és 11l/100km. Tehát az autópálya az kiesik a használható utak közül. Meg tulajdonképpen bármi, ahol illik tartósan 80 fölött menni, mert mi tagadás, az autó hangos. A motor egy dolog, az 80-nál még nem gáz, de a futóműtúl ami jön, az kicsit röhej. Maguk a lengőkarok nem hangosak, a baj a kerekekkel van, mert még nagyon simára járt úton is sok hang jön be tőlük.
Aztán van mégegy dolog, a fogyaszás. Ha úgy nézem, hogy egy 1.6-os motortól 10 liter, akkor sok. Ha úgy nézem, hogy ez 90%-ban város, akkor nem sok. Ha pedig úgy nézem, hogy nem nyomom neki, akkor megintcsak inkább sok, mint kevés.
Pár dolog zörög is benne: ahogy a kasztni csavarodik, lehet hallani az elemeket a csomagtérajtónál, ahogy elmozdulnak egymáson (mint MINDEGYIK Octaviában) és a fűtésszellőzőnél van valami cicergés amikor erősebben fúj a klíma.

Tehát összességében vegyes érzelmeim vannak. Nagyjából úgy tudnám összefoglalni, hogy lassan menni vele tök jó, gyorsan menni vele meg nem éppen.

Az árát megérte, mert 4,6 millió volt kétzónás klímával, jó hifivel, sötétedő tükörrel, ESP-vel, tempomattal meg egy rakás extrával.

Szép, látványos autó, amin azért látszik pár helyen, hogy olcsó.




---------------------------------------------------


2008.11.20., 12600 km


A fentieket annyival egészíteném ki, hogy egyelőre nem produkált hibát az autó azt leszámítva, hogy a csavarodás miatti nyöszörgések a csomagtérajtó felől azért már erősödnek. Úgy egyébként a véleményem változatlan.

Amint lesz valami, írok.


-------------------------------------------------


2009.01.05. 17000km


Hát boldog új évet mindenkinek (2009) :)

A motor télen egy teljesen más arcát mutatta be nekem: +5 fok alatt a computer kikapcsolja a klímát, ami abban nyilvánul meg, hogy 900 helyett 700 az alapjárat. Ha ugyanúgy nem fulladna, akkor nem érdekelne a dolog, felőlem foroghatna százat is percenként, ha akkor se fullad. Viszont így nagyon könnyen lefullad és ez a nyári klímás használatkori lelkesedésemből kezd átmenni utálatba, mert egészen váratlan helyzetekben tud lefulladni az autó... amikor már gurulok 2-3-mal, és szépen felengedem a kuplungot, akkor ha megy a klíma, annyi történik, hogy felgyorsul az autó kicsit. De mivel ilyenkor nem járatja a klímakompresszort, az alapjárat alacsonyabb, simán lefullad. Imádom az automata váltókat, kár, hogy nem azzal vettem. De erre kaptam kedvezmény, a pénztárcámnak meg nem akarok ellensége lenni. És idén úgyis eladom, szóval mindegy.

A lefulladást nem számítva nem rossz az autó, de a kasztni csavarodását egyre jobban hallani a hidegben, néha a lengéscsillapítók (vagy a szilentek?) is nyöszörögnek egy-egy fekvőrendőrnél. Mostanában keveset fogyaszt, simán eljárok vele 10-11 literből, pedig sokszor megyek rövidet. Mondjuk az 1.6 CRDi Kia Cee´d 7,5 litert fogyaszt alattam, pedig azt nagyon nem kímélem, gyakran kalandozik a 4000-es érték fölött a fordulatszámmérő.

Még egy dolgot megfigyeltem: padlógázas használatnál 22 litert fogyaszt az autó. Ez azt takarja, hogy 6500-ig kihúzatok minden fokozatot, majd ugye a piros lámpánál megállok. Ezt már nem egyszer kipróbáltam, ez pontos adat. Nem vészes, de ezt a Kia 9 literből megcsinálja és 115 lóerős. A motorfék gyenge, 130-nál hármast kell tenni, hogy legyen valami. De legalább a kuplung még mindig vajpuha.


Szóval még mindig nem rossz az autó, de ez a lefulladós dolog kiakaszt néha.


-------------------------------------------------


2009.04.08. 27000km-nél:


Az utóbbi 10000 km három hónap alatt ment bele, jól tejlesít az autó egyelőre. Hiba még nem történt, működik minden. Most, hogy már a klíma is állandóan megy, nem csak nappal (mármint hogy ugye 5 fok alatt kikapcsolja a kompresszort akkoris, ha én nem kapcsolom ki gombbal a klímát), a lefulladós dolog is eltűnt, mert 900 az alapjárat. Ez tényleg felüdülés a téli helyzethez képest. Régebben mondtam, hogy csavarodik a kasztni, és hogy ezt lehet hallani. Két embertől kaptam tanácsot (köszönöm szépen nekik), hogy kenjem be WD40-nel illetve gumiápolóval a hátsó ajtók és a csomagtérajtó tömítéseit és akkor hetekre teljesen elmúlik a nyöszörgés. Pár napra tényleg elmúlik, de a mosás sokat elvesz az említett hetekből. Amit mostanában észrevettem, hogy elég karcos a fényezés, úgyhogy hamarosan egy polírozás is esedékes lesz. Mondjuk elég sokszor mosatom és télen ez gyakran gépi mosót jelent. Aztán az is feltűnt, hogy kicsit lejjebb ment a fogyasztás, olyan 0,7-0,8 literrel, ugyanolyan (az autó számára) kedvezőtlen városi körülmények és intenzív gázpedálhasználat mellett. Ez szintén örömmel tölt el, a 9 liter abszolút nem vészes egy 1,6-ostól. És ami a vicc, hogy ha odafigyelek, hogy ne száguldozzak (szal max. 70 városban), és használom rendesen a motorféket, akkor átlagos forgalomban HÉT LITER ALATT is simán eljárok vele, klímával. Szerintem ez zseniális, ezen még a japánok se tesznek túl nagyon. Persze, ha nyomom neki, akkor 11 körül van és a fent említett padlógázas használat még mindig 22 litert jelent, de ilyen nem szokott előfordulni havi egy alkalomnál gyakrabban, akkoris nagyjából két kilométeren keresztül, tehát ez nem befolyásolja a fogyasztást. És így összességében 9,1 l/100km az utóbbi hétezer km átlaga, amivel nagyon elégedett vagyok. Az is feltűnt, hogy mostanában egész jól húz az autó, egy nagyon picit mintha erősebb lenne, mint eddig volt, ez nem tudom, hogy minek tudható be, lehet, hogy csak az érzéseimnek, de mindenki ezt mondta mostanában. Hármasban mostanában elég lazán megvan a 130, ennél nagyobb sebességre intenzíven gyorsítani pedig ritkán kell (mármint itt már városon kívülre gondolok). Ha pedig mégis kéne, akkor a négyes fokozat sem vészes 155-160-ig egész használható. Jó, nem kell senkinek sem csodára számítania, de ahhoz képest, hogy ekkora a kasztni és 1.6-os 8 szelepes a motor, elég jó. A váltó meg a kuplung még mindig könnyen jár, a kárpiton (meg sehol) nem látszik még kopás, úgyhogy 9 hónap használat után elégedett vagyok vele. Az alapgondolatom egy autóval kapcsolatban az, hogy 50000km-t csak elmegy, eddig ez rendben van. Hosszú távra autóval nem szeretek tervezni, legfeljebb két évre, addig úgyis megunja az ember, kipróbálna valami mást, meg belemegy annyi kilométer, hogy ne nézzenek teljesen hülyének az ismerőseim, hogy már eladtam őket.



Bármi kérdés, hozzáfűznivaló: henky77@gmail.com - válaszolok.

Hibalista

- 7000km-nél:
-
- Egyelőre két halk zörgés van.
-
-
- 17000km-nél:
-
- Amikor nem megy a klíma, tehát az alapjárat 700 körül van, egy cicergő hang hallatszik a motor felől. Nem érdekelne, mert én télen sem kapcsolom ki, de +5 fok alatt kikapcsolja a kompresszort, sehogy nem lehet bekapcsolni. Azt mondják, ez sok autónál így van, de én az eddigi 15 klímás autómnál nem tapasztaltam...
-
- 27000km-nél:
-
- Szerencsére nem történt semmi, főleg most, hogy egy hónapig csak egy autó volt a családban, mert a másikat javították (kifordultak elém aztán kinyíltak a légzsákok) a harmadikat pedig eladtuk, szóval jó, hogy a Skoda nem pordukált semmi hibát.

Ide hordtam szervizbe

Porsche M5

Ez a negyedik autónk, amit itt veszünk, az elején is normálisak voltak és még most is azok (bár meg mernék esküdni, hogy régebben egy kicsit jobbak voltak)

Értékelése: 7

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2008
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? sokminden (Fabia, BMW E65, Octavia I, A6, Astra, E280, Superb, Mondeo, tényleg minden...) Következő autója? valamik
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)