Báránybőrbe bújt Cseh farkas - Octavia 1.8TFSI
Szöveges ítélet
2008.11.14.-én vettem át az Octavia 1.8 TFSI (118kW = 160 Le) Business felszereltségű gyöngyház-metál fekete céges autómat.
Van benne minden, ami szemnek - szájnak ingere : első ülésfűtés, fedélzeti computer, MaxiDot kijelző, dupla digit klíma, esőérzékelős ablaktörlő, tempomat, deréktámaszos és magasságálltásos ülések elöl - mindkét oldalon, 4 elektromos ablak, hűthető kesztyűtartó és könyöklő, 8 hangszórós MP3-as CD-s rádió, tolatóradar, állítható kormány, bőr kormány - váltó- és kézifékkar, kilépőfény, ezernyi tárolórekesz, alufelni, stb . . .
Külön jó, hogy a kis "TSI" feliraton kivül semmi nem jelzi a báránybőrbe bújt farkast :) Ilyen autóval nem szégyen, ha kielőznek (amikor engedem őket), én tudom, hogy mennyi esélyük lenne, ha akarnám. Nagyon tetszik a 6 fokozatú kézi váltó, ami a normál használatban az alacsony fogyasztást támogatja és nem bőg a motor, szinte minden sebességnél meg lehet találni a gazdaságos fokozatot.
Egy Opel Vectra 2002-es 2.2 i 16 V- ből ültem át, amiben minden benne van- sőt még több is - ami a Skodában is, tehát, ha viszonyítok, akkor nem egy fapados Suzuki-hoz . . .
Hosszútávú fogyasztás : 7,5 l / 100 km - igaz autópálya nincsen benne.
Egy - két apróság, ami zavar ( furcsa ? ) : ha esőben megyek, a hátsó ajtók felől érdekes "csobogás" hallható, mintha ott a gumitömítés és az ajtó között nagy mennyiségű víz folyna át. Ha állok esőben elég erősen kopog a kasztnin a víz - nem a legtökéletesebb a hangszigetelés. A CD-s rádió nem vezérelhető a kormányról, pedig nagyon jó lenne... Kátyús utakon a középkonzol felől érdekes zörgő hangokat hallok, a légbefúvóra gyanakszom.
Összegezve : amit az Octaviákról mindig elmondanak : kiemelkedő ár / érték arány, az 1.8 turbó nagyon dinamikus haladást tesz lehetővé és lehet vele jó fogyasztással autózni. Csak ajánlani tudom mindenkinek.
Frissítés:
Ami tetszik :
Borzalmasan megy és nem feltűnő.
Nagyon csendes, minden sebességtartományban.
Ami nem tetszik :
Ablaktörlőlapát : ez az egydarabos design nem a legjobb, sokszor nem töröl tökéletesen.
Üléshuzat : műszálas huzat : szinte mindig megizzadok benne, a plüss sokkal jobb volt. (bőrt nem szeretem)
Hibalista
- 16.000 km : semmi. A kötelező mezőket 10-essel töltöttem ki, ha lesz ettől eltérő tapasztalatom, megírom ! 15.000-nél olaj utántöltés : kb. 0,7 liter kellett bele.
-
- Frissítés : 22.000 km : semmi. Megy, mint állat, fogyasztás normális (7,8 l / 100 km).
-
Ide hordtam szervizbe
:-)
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Opel Vectra C 2.2 i 16 V 147 LE | Következő autója? | Legújabb Octavia vagy SuperB ? (benzin + turbo = köterező) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
