Az intercooler hangja
Szöveges ítélet
A diesel autók után valami izgalmasabbra vágytam, ami nem feltűnő, de sportos, tudásához képest olcsó és a család belefér. Nem tudom, van-e jobb megoldás ezen kritérium-rendszerre?
A feltűnőség kerülése végül nem jött be, sokan rákérdeznek, hogy megy, mi a véleményem, meg persze mennyit fogyaszt...és sokan gratulálnak hozzá - őszintén.
Az autó abszolút megbízható, a futómű kemény, sportos, a hátfájásomnak kifejezetten nem tehet jót:), a fékek, jól fognak, a sportülés nagyon jól tart, városban gyorsuláskor, kanyarodáskor nagyon az elemében van. Nem autópályás utazóautó viszont, annak valami hosszabb tengelyűt ajánlok diesel motorral és hátsókerék-meghajtással, tehát nagy utakra nem ez a legjobb választás! Hátránya a fogyasztása, 125-130-as tempóval megyek vele és 8,0-9,0 litert eszik meg, a tank 55 liter. Egy tankkal úgy átlag 550 km-t megyek, tehát pszichologiai szempontból sem a spórolós emberek választása.
Vezetni nagyon jó, jól ül, gyorsul, a dsg fantasztikus, gyakorlatilag nulla reakcióidő, kíváncsi vagyok, hogy ezt a vezetési élményt egy hány milliós 3-as BMW tudja biztosítani? A BMW-eseket utálom: jön a nagymenő, ő majd balról körbeelőz az autópályafelhajtón, azt inkább vészfékezek, hogy beférjen...nem egyszer.
A DSG-t eddig majd mindig alapállásban használtam, S-ben csak nem akar felváltani és megálláskor is ad egy automatikus gázfröccsöt, amit nem nagyon értek, hogy miért történik. A kormányfüleket legfeljebb motorfékezéskor használom lejtőn.
A legjobb természetesen az egészben a motor a maga 200 lóerejével, autópályafelhajtón gázadáskor gyönyörű az intercooler hangja, a feleségemnek tetszik a legjobban, a gyerekek meg azonnal lassításra szólítanak fel.
Az erejéről: szerintem nem gyorsul sokkal jobban 100-ig mint egy átlagos diesel a nyomatékhegyével, de ez 100 fölött is tovább gyorsul ugyanazzal a lendülettel,a végét nem próbálom ki.
A 18’’ kerekeket csak ajánlani tudom, nem vesz el szerintem a komfortból, az sosem volt, s így jobban láthatóak a piros féknyergek. Mondták, hogy évente megeszik az autó egy garnitúra Conti Sportcontact gumit, nekem már három szezon óta megvan és még van bőven profilmélység (86.000 km/3 év).
Az RS gyakorlatilag egy csúcsfelszereltségű Octavia Golf GTI technikával. Drágább autó van, de szerintem ennél jobb, amire ép ésszel szüksége van egy átlagembernek nincs. Ajánlani tudom.
Amit nyagyon lehet szeretni benne: hegyi szerpentineken a váltófüleket használva menni vele: garantáltan nagy mosollyal száll ki belőle a pilóta:)
Hibalista
- 86.000 Km-nél semmi
Ide hordtam szervizbe
undefined
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 86000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Yeti |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
