A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,6 Gift 

Az ítélet értékelése
5,0(3 db)

Az elnyomott tesó

Szöveges ítélet

Valahogy úgy képzelem el a cseh Skoda gyár beszerzőjének munkáját, hogy ha véletlenül a katalógusban át tér a "csak VW-hez rendelhető alkatrészek" szekcióba német főnöke egy 50 centis vonalzóval azonnal tarkón vágja. Így kerül az Octaviába csillapítatlan belső kapaszkodó és gusztustalan műanyag váltógomb no meg manuális klíma. Röhelyes ez a VW politika. Szerencsére van megoldás, bár csak részmegoldás. Mivel a csehek nem buták és miután a német főnök este 7 körül sörözni ment ők benn maradnak és stikában vérző fejjel és kimerülten de beletúrnak a vállalatirányítási rendszerbe és átállítanak egy pár rendelési kódot. Így születik egy jó kis extralista, elfogadható árú kellemes extrákkal no meg a Gift felszereltségű Skoda Octávia II - legalábbis amíg a németek észre nem veszik a turpisságot és szét nem csapnak a csehek között. Azt a pár ezer így legyártott autót persze még eladják - többek között az én szerencsémre.
Nem célom az ömlengés de a Skoda tényleg belopta magát a szívembe mindazzal amit nyújtott. Kezdjük az elején. Az ára. 4 milla, se több, se kevesebb. Ezért kaptam egy élhető, szerintem remek minőségű ( köszönjük Csehország! ) óriási csomagtartójú és szépnek mondott családi jószágot. Apróságokat választottam az extralistáról a már egyébként is akciós felszereltséghez de ezeket mindenkinek ajánlom, tényleg nem kerülnek sokba. A következőket kell megjegyezni: "kis bőrcsomag" ( bőrkori + váltógomb ) és " nyolc hangszórós CDs rádió". Kb ennyi kellett még az üdvösséghez de ezek nagyon. A bőrkori nem egy nagy durranás de legalább nem foszlik a varrása mint a Jettában. A váltógomb viszont egyenesen a fillérekért mért luxus, nagyon szép jó minőségű bőrrel és kellemes krómmal. Imádtam. A rádió ezzel a 8 hangszóróval már kifejezetten jól szól, ennyi egy kiélt családapának is jár, tessék megvenni!
A motor kellemes, nyomatékos és a rémhírekkel ellentétben nem is túl iszákos. Városi + vidéki használat 6,8 - 7 lityi, ótópálya: 7,5-8. Itt jegyezném meg, hogy annak aki a cseh mérnökök által összeállított alkatrész listáról lehúzta a 6 gangos váltót ( német közgazdász lehetett, naná ) letörném a kezét, de úgy becsülettel. Ez a nyomatékos motor ezzel a rövid ötös váltóval autópálya tempónál már sír, a felett meg egyenesen küszködik, szinte könyörög egy hatodik fokozatért. Ha valaki lát Octáviát 120-al "krúzolni" az autópályán az tehát ne lepődjön meg, a tulaj csak az autót és a saját pénztárcáját kíméli. Ez annál is inkább szomorú hiszen az egész autó hosszabb utazásokra termett. Elöl fejedelmi a helykínálat és a kényelem, tele rakták a belsőt ötletes és jól kihasználható rakodó rekeszekkel ( a 1,5 literes pillepalacktól a mobiltelcsiig mindennek van helye ), a kisebb italokat és a csokit :) pedig hűtött rekeszekbe tehetjük ( most tessék kapaszkodni kedves VW tulajok: a könyöklő is hűtött!). Hátul a srácok kényelmesen elhelyezhetők, van szelőzőjük és az első ülés támláján rakodó zsebük is, az italtartót viszont hiányoltam. Hátul a lábtértől egy kicsit többet vártam, még egy picit kísért az előző Octávia szelleme. A raktér egy hodály. Akinek ez nem elég annak tényleg mikróbusz vagy teherautó kell. Az 5. ajtón keresztül pedig még jól is pakolható.
Külön kiemelném az autó ötletességét és apró figyelmességeit. A rekeszek alját filccel borították ( nehogy már csörögjön a lakáskulcs ), a szemüveg tartó - gumírozott belsővel - a műszerfal tetején, elérhető helyen trónol, a csomagtérben van szatyorkampó és leválasztott rekesz az apróságoknak. Zseniális.
A fék és a futómű hozza az elvárhatót, kellemes és stresszmentes utazást garantál és kiélezett helyzetben sem hagy cserben. Úgy jó ahogy van.
A hibalista elég rövid, nincs rajta semmi. ( mégegyszer köszi Csehország! ).
2 apróság rondított bele a levesbe, de így teljes a kép. Az egyik, hogy az autó egyenesfutása országúton ideges, kicsit kovályog az úton, téli gumival erősebben, nyárival kevésbé. A szervízben nem találtak hibát.
A másik is a szervízzel kapcsolatos: 2. éves felülvizsgálat, folyadékok cseréje, semmi javítás több mint 60 rugó! No comment.
Így a végére csak annyit: családi autó vásárlásánál tessenek bemenni a Skoda szalonba is, hátha van egy-két akciós modell a kínálatban ami átcsúszott a német ellenőrzőpontokon. Higyék el, megéri!

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Multi Turbó Miskolc

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 35000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Cordoba Következő autója? VW Jetta
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)