Az elnyomott tesó
Szöveges ítélet
Valahogy úgy képzelem el a cseh Skoda gyár beszerzőjének munkáját, hogy ha véletlenül a katalógusban át tér a "csak VW-hez rendelhető alkatrészek" szekcióba német főnöke egy 50 centis vonalzóval azonnal tarkón vágja. Így kerül az Octaviába csillapítatlan belső kapaszkodó és gusztustalan műanyag váltógomb no meg manuális klíma. Röhelyes ez a VW politika. Szerencsére van megoldás, bár csak részmegoldás. Mivel a csehek nem buták és miután a német főnök este 7 körül sörözni ment ők benn maradnak és stikában vérző fejjel és kimerülten de beletúrnak a vállalatirányítási rendszerbe és átállítanak egy pár rendelési kódot. Így születik egy jó kis extralista, elfogadható árú kellemes extrákkal no meg a Gift felszereltségű Skoda Octávia II - legalábbis amíg a németek észre nem veszik a turpisságot és szét nem csapnak a csehek között. Azt a pár ezer így legyártott autót persze még eladják - többek között az én szerencsémre.
Nem célom az ömlengés de a Skoda tényleg belopta magát a szívembe mindazzal amit nyújtott. Kezdjük az elején. Az ára. 4 milla, se több, se kevesebb. Ezért kaptam egy élhető, szerintem remek minőségű ( köszönjük Csehország! ) óriási csomagtartójú és szépnek mondott családi jószágot. Apróságokat választottam az extralistáról a már egyébként is akciós felszereltséghez de ezeket mindenkinek ajánlom, tényleg nem kerülnek sokba. A következőket kell megjegyezni: "kis bőrcsomag" ( bőrkori + váltógomb ) és " nyolc hangszórós CDs rádió". Kb ennyi kellett még az üdvösséghez de ezek nagyon. A bőrkori nem egy nagy durranás de legalább nem foszlik a varrása mint a Jettában. A váltógomb viszont egyenesen a fillérekért mért luxus, nagyon szép jó minőségű bőrrel és kellemes krómmal. Imádtam. A rádió ezzel a 8 hangszóróval már kifejezetten jól szól, ennyi egy kiélt családapának is jár, tessék megvenni!
A motor kellemes, nyomatékos és a rémhírekkel ellentétben nem is túl iszákos. Városi + vidéki használat 6,8 - 7 lityi, ótópálya: 7,5-8. Itt jegyezném meg, hogy annak aki a cseh mérnökök által összeállított alkatrész listáról lehúzta a 6 gangos váltót ( német közgazdász lehetett, naná ) letörném a kezét, de úgy becsülettel. Ez a nyomatékos motor ezzel a rövid ötös váltóval autópálya tempónál már sír, a felett meg egyenesen küszködik, szinte könyörög egy hatodik fokozatért. Ha valaki lát Octáviát 120-al "krúzolni" az autópályán az tehát ne lepődjön meg, a tulaj csak az autót és a saját pénztárcáját kíméli. Ez annál is inkább szomorú hiszen az egész autó hosszabb utazásokra termett. Elöl fejedelmi a helykínálat és a kényelem, tele rakták a belsőt ötletes és jól kihasználható rakodó rekeszekkel ( a 1,5 literes pillepalacktól a mobiltelcsiig mindennek van helye ), a kisebb italokat és a csokit :) pedig hűtött rekeszekbe tehetjük ( most tessék kapaszkodni kedves VW tulajok: a könyöklő is hűtött!). Hátul a srácok kényelmesen elhelyezhetők, van szelőzőjük és az első ülés támláján rakodó zsebük is, az italtartót viszont hiányoltam. Hátul a lábtértől egy kicsit többet vártam, még egy picit kísért az előző Octávia szelleme. A raktér egy hodály. Akinek ez nem elég annak tényleg mikróbusz vagy teherautó kell. Az 5. ajtón keresztül pedig még jól is pakolható.
Külön kiemelném az autó ötletességét és apró figyelmességeit. A rekeszek alját filccel borították ( nehogy már csörögjön a lakáskulcs ), a szemüveg tartó - gumírozott belsővel - a műszerfal tetején, elérhető helyen trónol, a csomagtérben van szatyorkampó és leválasztott rekesz az apróságoknak. Zseniális.
A fék és a futómű hozza az elvárhatót, kellemes és stresszmentes utazást garantál és kiélezett helyzetben sem hagy cserben. Úgy jó ahogy van.
A hibalista elég rövid, nincs rajta semmi. ( mégegyszer köszi Csehország! ).
2 apróság rondított bele a levesbe, de így teljes a kép. Az egyik, hogy az autó egyenesfutása országúton ideges, kicsit kovályog az úton, téli gumival erősebben, nyárival kevésbé. A szervízben nem találtak hibát.
A másik is a szervízzel kapcsolatos: 2. éves felülvizsgálat, folyadékok cseréje, semmi javítás több mint 60 rugó! No comment.
Így a végére csak annyit: családi autó vásárlásánál tessenek bemenni a Skoda szalonba is, hátha van egy-két akciós modell a kínálatban ami átcsúszott a német ellenőrzőpontokon. Higyék el, megéri!
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Multi Turbó Miskolc
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Cordoba | Következő autója? | VW Jetta |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
