Az ambivalens
Szöveges ítélet
A kocsit céges autóként kaptam. A formája tetszett kívül-belül egyaránt, nagyon örültem, hogy ilyen céges autót toltak alám. Igaz a dízel nem teljesen az én világom, de úgy voltam vele, hogy majd megkedvelem és különben is egy cégautónál a fogyasztás mindig kardinális kérdés. Aztán elkezdtem használni, és elég furcsa dolgok történtek. Mindig is vallottam, hogy egy modern kocsinak sem elég 2-3 ezer km bejáratás. Hát a skodrinak pláne nem, jóval 10 ezer fölött voltam, mire beállt a fogyasztás, csak azért írtam hetet, mert sok volt benne az országút, sok városnál simán elkért 8l-t ami elég sok egy modern dízelnél. A menettulajdonságok elég viccesek, aki benzineshez van szokva, annak katasztrófa. 2000-ig szinte semmi nem történik aztán jön egy nagyon rövid tűzijáték a 4300-as leszabályozásig, ráadásul a fordulatszámmérőn a piros sáv 4500-nál kezdődik!!! Nagy meglepetés, amikor azt látod, hogy még a piros mező előtt a kocsi egyszercsak megtorpan és nézel körbe, hogy most mégis mi van?! Aki nem úgy vezet, hogy a fél szeme permanensen a fordulatszámmérőn van azt csúnya meglepetések érhetik. Én megúsztam baj nélkül, de egy gyors előzésnél nagyon kell nézni a mutatókat!!! A váltó pontosan jár de rémesen kopog. Egy 3-4-be váltásnál olyan, mintha valaki kívülről be akarna nézni. A pedálok elhelyezése jó, viszont a kuplung melletti trepnit, csak törpék tudják használni, mert aki 180cm-nél magasabb, mint én is az nem tudja kinyújtani rajta a bal lábát. Ehhez jön még, hogy az ülés is rémes és nem is lehet rendesen beállítani. Az első utam egy Debrecen-Nyíregyháza volt a 4-es úton nagy forgalomban még ha akartam volna, se tudtam volna sietni. Az 50 perces odaút nem volt elég, hogy beállítsam az ülést magamnak. Aki kicsit hátfájós az csak a deréktámaszos üléssel vegye ami nagyon jó, később én is bántam, hogy nem azzal kértem. A lábtér se túl nagy, de az nem annyira zavaró. A klíma elég lassan indul be, de aztán már nincs vele gond. A biztonsági öv figyelmeztetője idegbaj, mert soha nem hagyja abba a bimbammolást. Oké, hogy figyelmeztet, de olyan hangos, hogy pl. nagy forgalomban egyszer teljesen elnyomta a mentő hangját és majdnem karamboloztam miatta, pedig csak két méterrel gurultam arrébb egy pesti parkolóban. A műszaki tartalom egész jó, egyszer hülyéskedett az elektromos ablak vezérlője mert egy kábel le volt csúszva ezentúl semmi. A műszerek jól átláthatóak, a fed. comp. adatai is pontosak, a gyári Hifi is jól szól. A motorral viszont voltak gondok. Az egy dolog, hogy a gyári fogyasztást hírből sem ismerte, viszont zabálta a motorolajat. Jelzem, csak gyári VW PD TDI olajat kapott amit rendesen le is gurított átlag 8 ezer km-ként. Az volt az egyetlen szerencsém, hogy egy haveromnak 1,6-os benzines okija volt, szintén céges és ő előre szólt, hogy erre készüljek fel. Ő nagyon bebukta, mert, a fogarasi havasokban 2200m magasan szombat éjjel kettőkor zabálta fel a kocsi az utolsó cseppeket... Nekem egy Debrecen-Kecskemét_Debrecen úton, 3óra oda és ugyanannyi vissza alatt evett meg 4decit!!!! Összefoglalóan azt kell mondjam, hogy ha a néhány zavaró dolgot kiiktatnák, egész jó kocsi lenne. De így sok idegesítő gondja van és ez lerontja.
Hibalista
- EL. alblakemelő, olajzabálás
Ide hordtam szervizbe
ROAG, mivel sok gondja nem volt így nem tudom rendesen megítélni. A rendszeres szervizeket normálisan megcsinálták, igaz mindig megvártam és sokszor beszélgettem a szakikkal.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 28000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Vectra 2.0i CD | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.3/10) |
