Áj em dizöll
Szöveges ítélet
Naccerű darab. 2004 óta szolgál nálunk a vas, használtan vettük Németországból, 20.000 km-rel, jó vétel volt. Hazahoztuk, forgalomba állítottuk, azóta is használjuk. Most van benne 65.000 km. Hiba egyszer fordult elő, a Stream-CD nullára szívta az akksit, büntetésből ki lett cserélve. Azóta csak olajat cserélünk benne, meg szűrőket, meg nagy néha izzót. Évente cserélek benne olajat, ez kb. 10.000 km éves futásnak felel meg. Két csere között eddig még soha nem kellett utántölteni. Nem tudom, mennyi lehet az olajfogyasztása, de nyilván nem üti meg a mások által vázolt horror szintet. Lehet, hogy van különbség a nyugati és a keleti piacra gyártott motorok minősége között?
Tökéletesen megfelelünk annak a célcsoportnak, akiknek tervezték az autót, úgyhogy tökéletesen meg is vagyunk vele elégedve. A forma időtállóan belesimul a környezetbe, nem különösen kirívó, de azért megvannak rajta azok az élek, amitől nem is lesz unalmas. Néhány helyen azért a funkcionalitást feláldozták a dizájn oltárán. Igen, a csomagtartó fedél marha nagyra nyílik, és igen, ha vizes, akkor nyitás után tényleg marha sok víz folyik le a csomagokra. És akkor mi van? A családban van még egy Passat. Érdekes módon, ha valami nagyobb dolgot kell szállítani mindig kell a Škoda. A másik az ablaktörlő, amit szépen elrejtettek a motorház fedél alá. Sokan mondják, hogy nem lehet kihajtani, pedig de. A motor leállítása és a slusszkulcs kivétele után pöccinteni kell egyet lefelé az ablaktörlőkaron, a lapátok függőlegesbe állnak, és lehet kihajtani. Ami viszont tényleg nem jó, hogy hamar koszolódik és akkor borzalmasan csíkoz. A másik, hogy havazás után iszonyatosan be bír fagyni, és a veremből kikaparni, hát, nem egyszerű. Úgy 10-25 perc, és nem átallottam hozzá felnyitni a motorháztetőt sem, mert akkor könnyebb hozzáférni. Aztán ami még kicsit izé, hogy a fényszóró magasság állítót és a műszerfal fényerő szabályzót nagyon eldugták, menet közben lehetetlen úgy állítani rajtuk, hogy a figyelmet ne kéne az útról elvenni. A kilátás hátrafelé szerintem nem annyira gáz, megszokás kérdése. A tükörből jól látni mindent és a tolatóradar is jól működik. Az ajtókon a műanyagok nagyon kopnak, pláne, ha az ember ujján gyűrű is van. Aztán ott van a kifogásolt lefulladás. Kérem tisztelettel, tudomásul kell venni, hogy ez egy dizöll. Egy kis benzines az pedálpöccre máris 4000 – et forog. Itt, ha rájatehénkedünk a gázpedálra, akkor egy ideig még az ég világon nem történik semmi. Megszokásból a 800 – as alapjárati fordulatnál leugrunk a kuplungról és csodálkozunk az eredményen. Hüpp. Nagyjából itt van vége a sirámoknak, mert minden egyéb tekintetben számunkra kifogástalan az autó. Tágas, kényelmes, megfelelően dinamikus, takarékos, megbízható. Nem néznek ki vele, hogyaszongya „figgyú, a szemét burzsuj szomszéddnak mán meg milyen naggyon drága attója van, mostaztánfúddeuttálom”. Aki eddig beleült az mind kellemes meglepettséggel szállt ki belőle. Szerintem manapság az egyik legracionálisabb választás. Addig fogom vezetni, amíg szét nem esik.
Hibalista
- Garanciálisan kicserélték a rádiót. Nem mintha nem működött volna, csak bolondmód forgatta a CD-t az autó elhagyása után is. Leszívta az akksit, akinek ez biztos jól esett, de utána bikázni kellett.
Ide hordtam szervizbe
Mentes és Társai. Német szervízkönyvvel szó nélkül tudtam garanciát érvényesíteni, ha apró-cseprő problémával fordulsz hozzájuk, akkor se hajtanak el, még akkor sem, ha nyilvánvalóan egy fillért sem tudnak majd számlázni a megoldásért. Rendes csapat, 7 éve járok hozzájuk. Mondjuk az olajcsere az drága
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Kovács Pepe, jómagam. Itt sokkal olcsóbb az olajcsere, meg a szűrők cseréje, meg a gumizás, meg az autó alá nézés. Nagyon elégedett vagyok magunkkal. Maximálisan megbízok magunkban. Tökéletesen dolgozunk és nem nézzük magunkat hülyének, ha valami olyasmivel fordulok magunkhoz, ami esetleg arra utalna, hogy a kedves vevő schizofrén.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Felicia 1,3 MPI | Következő autója? | Megtartom, míg olaj van a Földön |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
