a nagy puttonyba jó...
Szöveges ítélet
Feleségem céges autóként kapta. Havi 5-6000 km-t használtuk ő hétköznap én pedig hétvégenként!:) Általában autópályán használtuk 130-140 tempomattal,de akkor is nagy szó, hogy a 30000-ként előírt kötelező szervizeken kivül csak kétszer volt szervizben, kisebb koccanasák miatt. Kb. a 70000. km-től emelkedőn tolatáskor furcsa fémes hang hallatszott a kuplung felengedésekor, de ez nem zavart annyira, hogy emiatt szerelőhöz vigyük. A 150000-es szervíz környékén elég büdös szag jött a kipufogóból, de a részecskeszűrő tisztítása után megszünt. Otthon csak a nem túl gyakran kiégő H7-s izzókat cseréltük, meg az ablakmosó folyadékot mert ezt a fényszóró-mósó zabálta (ez a téli csomag része, ezért az ülésfűtéses Octavia II-ben általában benne van) A pályázás mellett havas-jeges szerpentíneken is jártunk vele és araszoltunk vele zsúfolt nyaralóhelyeken órákig a 35 fokban és tényleg semmi probléma nem volt sem a turbóval, sem a kettős tömegű lendkerékkel, sem a közös nyomócsővel ...
Az Octavia ezzel a motorrol inkább kényelmes, mint gyors,úgy emlékszem, hogy pl. az erősebb 1.5 dci jóval lelkesebb, de az 170-180-ig elfogadhatóan megy. Az állítható gerinctámaszos ülések jók, a digit klíma nem huzatos, és a 1.6-os dízel itt sem hangos, de például a VI-os golfban halkabb.A futómű feszes volt végig és csendes (nem kopogott semmi és a kerékdobbol sem hallatszott minden kőfelverődés, mint némely típusnál.) A váltója is könnyen kapcsolható fajta, de talákoztam jobbal. (Nissan Sunny 89')Egyébként a 3. év vége felé már kicsit karcosabbnak éreztem a váltást.
Szerettem benne, hogy brutál nagy, 580 literes a csomagtartója (két felnőtt biciklijét, vagy 4 személy sícuccát elnyelte.)A belső térben sok a tárolóhely, a sötét színű kárpitozás nem kopott meg, az üléseket nem ültük ki, de a nagy futásteljesítmény miatt a kormány 9 óra 15-nél kifényesedett,ahogy a váltógomb is.
Összeségében nagyon jó autó az Octavia,ezért is adnak/adtak el belőle annyit...
Remélem a második generáció példányai sokáig velünk lesznek.Egyébként elhiszem már a típushoz írt hahu.-s nepperdumát : "Ezeket 500.000 km-re tervezték." :)
Hibalista
- olajszűrő, légszűrő, pollenszürő ;)
Ide hordtam szervizbe
Porsche Buda
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 199700 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Astra H 1.4 | Következő autója? | Octavia III 1.6 tdi |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |
