A Mi "kis" Octaviánk
Szöveges ítélet
Fordból ültem át, ami szintén cégautóm volt, és nagyon szerettem.
A cég ahol dolgozom a VW csoportal kötött szerződést ahol az octavia volt az egyik opció, másik a golf. Golfokat sosem kedveltem különösebben (kétrekesz ásványvíz csomagtartó, hülyegyerekek kedvence..) így maradtam a skodánál.
Nagyon sok fenntartásom volt vele szemben, de mégiscsak egy golf, azaz vw alapokra épített autó, nem lehet rossz.
A kiválasztásnál ambiente kombi és greenline sedan közül választhattam némi extra kerettel.
Nem vagyok egy kombis, nincs még gyerek, így jött a furcsa felszereltségi szintű sedan.
Mit is jelent a Greenline? A hűtőmaszkon lévő feliraton kívül, ami még egész jó azt,hogy nincs ködlámpa, nincs deréktámasz,nincs hátsó elektromos ablak, nincs hátsóablaktörlő,4 hangszóró, 15" kerék.
Ami viszont van: start-stop elektronika,alufelni és 4 körüli fogyasztás vegyesen,ha tojás van a gázpedál alatt.
Rakattam még bele egy Maxi-Dot kijelzőt,ami az olajhőmérsékleten át a napi megtett km.ig mindent mutatott, kértem egy guminyomás ellenőrzőt,ami nagyon hasznos extra,ABT szőnyegszett(összes sportossága ez volt) és persze cappucino beige metálszínt ami sárgán tündöklött a forgalmiban :)
Szóval ezzel a kiskocsival kezdtem meg 2,5 évig tartó rendületlen szerelmem, ködlámpa és egyéb dolgok hiányát napok alatt megszoktam, a deréktámaszt egy remek kis párnával megoldottam.
Első útja Bp.-ről Miskolcra vezetett, ahol kigyulladt a részecskeszűrő a műszerfalon és szépen szervízüzemmódba rakta az autót, azaz 60km volt a max sebesség. kicsit kétségbe estem,hogy így sokáig tart majd vissza az út,fel is hívtam az assistance szolgálatot,ahol figyelmeztettek,hogy tuti gyári hibás kérjek trailert..., majd egy vw értékesítőt felhívtam aki elmagyarázta,hogy valószínűleg az autó sokat állt mielőtt átadták,/ valóban 2 hónapot a szalonban, bürokrácia miatt/, és a részecske szűrő az autópályán túl nagy terhelést kapott??/130 szigorúan első olajcseréig/ és menjek vele 2-ben szabályzásig és akkor kiégeti magának és eltűnik.
Így is lett,majd sosem jött elő többet ez a probléma.
Az autó 105hp-je elég kevésnek tűnik, ám az autópályás rendszeres 150-160-as tempóhoz elegendő volt, nagyon dinamikusan lehetett vele autózni, minél többen ültünk benne annál inkább csak kényelmes volt:)
Megjártuk vele Ausztriát többször, és mindig szépen hazahozott, nem nagyon nézték meg, de egyszer sem romlott el,pedig azok a horvát szerpentinek full klímával 2-ben , a szlovák botrány minőségű sípályák előtti utak szintén, kétszer keresztbe is álltam vele, de tükör jég volt, és megmosolyogtak,amikor kiderült,hogy nem 4x4, ennek ellenére felmentem Vele :)
Egyszer kétszer koccangattam, de csak egyszer az Én hibámból, sosem sérült meg komolyabban, és sosem féltem benne, egész nagyautós érzetem volt (V-ös Golf alapok!), az úttartása is kiváló, csak nagy sebességnél kanyarban, ha nincs megrakva kezdett a feneke önálló életet, de gyorsan korrigált az elektronika, és jómagam.
A csomagterébe pedig minden belefért, sílécek, nyaralás 4 főre egyhét külföld, 160cm kád, előszoba bútor, gipszkarton, gránit pult...:)
A dinamikus vezetési stílusom ellenére 6 alatti fogyasztással rohant bele a 150E nálam megtett km.
Szóval nagyon hálásan szolgált Nekem a kis octavia, egészen összebarátkoztunk,remélem egy családnál majd újra nagy becsben lesz, és aki elhiszi,hogy használtan lehet venni 100E km alatt octaviát, az 99%-ban téved, ezzel az autóval mindenki megy, mert nem fogyaszt,alacsony szervíz igény, és minden belefér a csomagtartóba:)
Hibalista
- Kizárólag kopó alkatrészek, fékbetétek, egyszer féktárcsák, izzók, olaj-szűrő csere, egyszóval semmi sem romlott el.
Ide hordtam szervizbe
Jász-Autóház JászberénySzuperek, rugalmasak,alaposak, és nem utolsó sorban kedvesek.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Porsche Pestkörülményes szervízidőpont egyeztetés, nem mindig megfelelő hangnem, nagyon sokáig tart minden, ergo behívják az autót, de több órával később kezdik el javítani, pl izzócsere másfél óra..
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Ford C-max | Következő autója? | Octavia 1.6 CRDI elegance |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.3/10) |
