A megbízhatóság bajnoka
Szöveges ítélet
Három év és három hónap alatt 140e km-t hajtottam bele. Eddig semmilyen gond nem volt vele. Eddig 5 olajcsere (olajszűrő. levegőszűrő, pollenszűrő)130e km-nél összes fékbetét cseréje volt, kétszer gyertyacsere (60e és 120e-nél), illetve 2 db Michelin nyári gumi (hátul még az eredeti gumik vannak, ezt a szezont még lefutják) Az összes eddigi szervizköltség 376.000,- Ft. Ami meglepő, hogy még két eredeti gumi fut rajta, illetve az ablaktörlő lapátok is eredetiek. Korábbi kocsikon legalább 30e km-enként ablaktörlő lapátot kellett cserélnem, ez az aeroblade vagy micsoda elnyűhetetlen és nagyon jól töröl. Országúton 80-110 között 6,8 míg autópályán 120-150 között 7,6 liter az átlagfogyasztása, de azért városban légkondival tud 9,5 liter is fogyasztani.
Két zavaró körülmény: gyorsításkor hangos motor, illetve a csomagtér fedél széléről hirtelen nyitáskor befelé folyik a víz.
2 db SKODÁVAL eddig 310 ezer km-t autóztam hibamentesen. Senkinek nem kívánok ennél megbízhatóbb autót. A beszerelt alkatrészek tartósak, egy kerékcsapágy, két motortartó bak, termosztát, és két hőgomba, amit cseréni kellett, de a lengéscsillapítók még eredetiek. Jó választás volt.
Gázosan ment 90 ezer kilométert, vegyes fogyasztása gázzal kb. 8,0 és 8,5 között alakul. Munkás autóból előlépett családi autóvá, így kevesebb az éves átlagfutása, de továbbra is nagyon szeretjük. Terveink szerint még 2-3 évet ki kell bírnia mellettünk.
Eltelt újabb két év, a kilométerek lassabban szaporodnak. 270.000. km-nél elvégeztettem a 3. vezérlés szett cserét (SKF) összes görgő, összes szíj, vízpumpa, szűrők, olaj, gyertya, valamint a hűtővíz veszteség megszüntetése független szervizben, saját beszerzésű alkatrészekkel kijött 110.000,- Ft-ból. Kb. még egy évig hajtjuk, aztán eladásra kerül. Lesz benne kb. 300.000 km, az a kérdés lesz-e rá vevő?
Az autó most is napi használatban van. Az olajat még mindig nem eszi, futóműve stabil, még eredeti lengéscsillapítókkal fut, nagyon tartós szerkezet, csapágycsere nem volt.
Hibalista
- A kötelező kopó alkatrészeken kívül semmit sem kellett cserélni vagy javítani az első 150 ezer km alatt. Azóta bal első kerékcsapágy, két motortartó bak, termosztát és hőgomba lett cserélve, illetve el lett gázosítva (már korábban kellett volna) - Az utolsó két évben egyszer a klíma felmondta a szolgálatot, egy szelep cseréje és feltöltés után tökéletesen működik. 24.000,- Ft-ból kijött a javítás
Ide hordtam szervizbe
Autó-Fatér ZalaegerszegMegszakítottam a kapcsolatot velük, nem vagyok hajlandó 50.000,- Ft-ot fizetni egy olajcseréért. Meg is sértődtek, mert nem mindig vittem hozzájuk az autót garancia után. Amikor meg vittem, akkor szándékosan szivattak, háromszori nekifutásra sem árulták el a gyári rádi kódját, stb.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Horváth Ottó ZalaegerszegA független szerviz stabil pont az autó életében, még a gázrendszer beszerelését végző műhely szakszerűtlen szereléseit is hajlandók voltak kijavítani.A független szerviz sokkal lelkiismeretesebb.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 274000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | Octavia, de inkább valami kisebb |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
