A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,9 PDTdI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

7 év tapasztalatai

Szöveges ítélet

Az én Skodám egy 2004 – es abszolút első szériás darab. 7 éve Mlada Boleslavból Berlin érintésével kerül Budapestre. Annyira szokatlan volt akkor még itthon a típus, hogy a Mozaik utcában kisebb csődület támadt körülötte. Nem céges, nem bérelt, nem taxi, saját napi használatban áll. Ennyi idő alatt összeérett némi tapasztalat vele kapcsolatban. Használjuk városban is, de Budapesten egyre kevésbé az autó a használható közlekedési eszköz, úgyhogy inkább országúton és autópályán, első sorban utazóautóként fut. Szerintem az előd és az utódmodell között ez volt az arany középút, ez kívülre és belülre egyaránt igaz. Az előd a minőség érzetét tekintve a kopogós műanyag korszakban kullog, az utód meg feleslegesen túlflancolt. A beltérben az ember alapvetően nyugodtan érzi magát, minden logikus, kezelési útmutató nélkül sem művészet rájönni, mi mire való és hogy működik. Semmi nem lötyög, semmi nem akar szétesni. Az anyagok kellemes tapintatúak, de kritizálni szokták a fogantyúkat, amiért gyorsan kopnak, és ez így is van. Kopnak és hámlanak, és ezen nem segít se a műanyagápoló, se a méhviasz, se a yaktej. Egy észrevétel a közelmúltból: a kapaszkodókon lévő, minőségérzet - fokozó hártyavékony bevonatot oldja a naptej. Felhólyagosodik tőle és a következő érintésre, mint a leégett bőr, nagy foltokban lehámlik. Mostanában vettem észre, hogy az egyébként finoman rücskös váltókar jobb oldala is tükörsimává kopott, a kormányon a bal tenyérnek megfelelően is megindult a kopás. Az elég vaskos B oszlopot borító szövet elülső élét a ki és beszállásoknál elég sok inzultus éri, ezért ott bolyhosodik az anyag, a többi felület egyelőre ellenáll. A csomagtartóba érdemes tálcát tenni, mert a szövetből elég nehéz kiporszívózni például a karácsonyfa – szöszt. Az autó egyelőre csillaggarázsban áll, ami első ránézésre nem látszik, a fényezés és a műanyagok időtállónak tűnnek. Rozsda sehol, az illesztések mozdulatlanok. Közelebbről azonban feltűnhet ez – az. A motorháztető és a szélvédő találkozásánál valahogy sikerült olyan helyeket dizájnolni, amibe baromi könnyen megy bele a kosz, ellenben viszont baromi nehezen jön ki, ezért itt gyűlik a biomassza. A bal első kerékjáratot borító szövet alól az egyik résen egyszer csak elkezdett kinőni valami növény(?!), amit gyorsan ki is gyomláltam, de aggodalommal tölt el, hogy Semiramis egyébként mekkora függőkertet tervezett a borítások alá és a borostyán mikor tör elő a szivargyújtóból. ( Azóta Glialkát töltök az ablakmosóba. ) A mechanika hibátlan, bár a motor mostanában – érdekes módon – üzemmelegen és csak rövid állás után kissé nehezen ugrik be, de egyébként pöcc – röff. A fogyasztás 5,5 liter körüli, a fogyasztásmérő durván pontatlan, egyetlen egyszer egyezett a számított mennyiség a mutatottal, egy hosszabb erdélyi túrán. Akkor mindkettő…khm…3,9 liter volt, azóta titáncsavarok tartják a helyén az államat. Olajfogyasztás nincs, utántölteni nem kell, a cserénél 4 liter jön ki, 4 liter megy be. A motor teljesítménye, járáskutúrája változatlan, prémium dízellel és a kelleténél sűrűbben cserélt levegőszűrővel a füstölés is elhanyagolható. A váltó, főleg a hátramenet határozottan előnyére változott az évek során. A futóműből hideg időben fekvőrendőrön recsegésbe hajló, jajveszékeléssel vegyülő nyikorgás képes előtörni, ezt újkora óta csinálja és nem változik. A futómű egyébként nem lóg, nem kopog, az egyenesfutás tökéletes, nem eszi a gumit sem. Az autónak a 6 év alatt nem volt nagyobb hibája. Összefoglalva ez egy jól kitalált, jól megcsinált, a mindennapi használatra nagyon jól odatett autó. A járulékos költségekről pár szót. Kötelező usque 40.000 / év, Casco az nincs, mer’ én sose nem hibázok. Kötelező szerviz, na az van, 80.000 - nél kevesebbet még nem hagytam a kasszában, ebben össz – szűrő csere, olajcsere, az intim hajlatok gyomlálása, kis és fogyóanyagok, mobilitás garancia, meg egy jó nagy adag kerekítés van benne. (Csak a miheztartás végett: olajcsere meg a többi hóbelevanc saját kezűleg ~12.000 Ft, kisdologgal és folyóanyaggal, jelentékeny mennyiségű Sopronival, abált szalonnával és paradicsommal együtt.)

Ápdét: megtörtént a 90000-es szervíz, a szokásos testnedvek és nedvszűrők cseréjéhez a vezérlés cseréje és egy generátor szabadonfutó jött még, a végösszeget nem írom le, mert burzsuly disznónak néznek, és rám száll az APEH, vagy NAVI, vagy mi. Az autó az eddig meszokott megbízatósággal teszi a dolgát, attól az apróságtól eltekintve, hogy a jobb hátsó ajtó gombra nem hajlandó nyílni, majd megmutatom a szakiknak. A Kispesti Enyveskezű Baráti Kör lelopta mind a négy dísztárcsámat, ez úton kívánnék nekik, valamint minden fel és lemenőjüknek hosszú, boldog, termékeny életet, villamosban gazdag széket Mikulásra, Karácsonyra pedig jóízű káliumtablettákat. A fogyasztása rezignáltan 5,5l, füst, olajfogyasztás továbbra is ohne. A beltérben folytatódik a lassú erózió, megadta magát a hátsó légkifúfó lamellázata, megnyugattak, cserélhető. Korábi véleményemet az autóról továbbra is tartom, a típuscsaládot továbbra is bátran ajánlom.

Hibalista

- Aszongya, hogy a kötelező szervizeken kívül önszorgalomból 5 év után kicseréltem az akkut. Cserés volt a rádió, egyrészt a kijelző pixelhibája, másrészt azon káros szokása miatt, hogy leállított motornál is pörgette a CD-t, és ennek igen negatív hatása volt az akku töltöttségi állapotára. Mostanában cseréltük az első ajtókon a kapaszkodókat, mert szemérmetlenül megkoptak, 7 év után nem tudom, ezt hova tegyem. Minden esetre az újakon már nincs az a minőségérzet-fokozó gumiműhártya, remélhetőleg tartósabbak lesznek (viszont így elütnek a hátsóktól, hogy &@°Đ# meg). Aztán cserés volt a bal-1 övcsatlakozó, mert nem észlelte, hogy az öv be van kötve, és az autó folyamatosan bimbammolt. Cseréltük még a generátor szabadonfutót, mert idővel megfáradt.

Ide hordtam szervizbe

Mentes és Társai. Régi, korrekt ismerősök.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2004
Kényelem (10) Használati időtartam 7 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 20000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 76000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Felicia 1,3 Mpi Következő autója? Elektricske modulátor, majd amit 10 év múlva gyártanak.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)