3 évig problémák nélkül, majd ...
Szöveges ítélet
18200 km-rel vettem 11 hónaposan, jól felszereltnek mondanám: fedélzeti számítógép, légzsákok, digitális klíma, ABS, ESP, tempomat, 16 os eredeti alufelnik, Continental gumik, mp3-as CD lejátszó stb.
amíg első autó volt a családban úgy 30 ezret futott évente, jó felét autópályán és max 10%-ot városban. a fogyasztása kedvező volt, ha kíméltem, tempomattal (kevesebbet mutat a valósnál 7-8 km-rel) 130 nál 5,5 alatt is beérte 2 személlyel. ha jobban hajtottam pl Németországban autópályán akkor 6,5 -et evett (180 felett nem mentem vele). városban azért megeszi a 7,5 - 8-at is.
a 105 lóerő elég, bár ha 6 sebessége lenne jobb lenne. alacsony sebességeknél jól gyorsul de úgy 120 felett már nem ugrik annyira. előzéshez ritkán kell visszaváltani (jellemzően 80-100 közötti tempónál ötösből négyesbe ha gyors előzésre van szükséged). amióta van egy jobb autónk azóta rájöttem, hogy bizony elég hangos a skoda, főleg 100 felett, de ameddig nem volt viszonyítási alap, nem tűnt fel igazán.
olajat a kijelző alapján cseréltem benne, 30 ezer kilométerenként, Shell Helix van benne, alapból meg vagyok elégedve vele, 30 ezer km alatt max 1 litert kell utántölteni.
Kényelem szempontjából nem annyira rossz, bár az ülés 500km felett elég kényelmetlen kezd lenni. hátul is simán elfér 2 felnőtt. a csomagtartó óriási
az első 87000 km-ben egy izzó égett ki benne,semmi más. aztán volt egy peches periódusom, pár hónap alatt tönkrement benne a bütyköstengely jeladója, a kuplung, valami kipufogógáz szelep (Abgasventil) és a tempomat.
az első, komoly problémát nem okozott csak nem működött elsőre a gyújtás, nem olyan óriási összeg megjavíttatni.
a kuplung már kellemetlenebb volt, szűk, kanyargós úton, hegyen lefelé egy éles kanyar előtt 3-asból 2-esbe akartam visszaváltani, kattant egyet majd a kuplungpedál lent maradt és nem lehetett többet sebességbe rakni, el kellett vontatni, ez már húzósabb javítási összeg.
az Abgasventilt cseréjére németországban kényszerültem, igazából semmit nem észleltem csak a fedélzeti számítógép jelzett, nem volt drága.
a tempomatot nem lehetett beállítani, ezt a hiba kitörlése sikeresen orvosolta, nem kellett semmit cserélni.
azóta szerencsére semmi komoly baja, csak egy izzó égett ki. mondjuk megrendült benne a bizalmam és vettünk egy jobb autót családi autónak, ez maradt rövidebb távokra.
A fogyasztásról csak annyit, hogy láttam itt ítéletekben 4,5-5 literes átlagfogyasztásokat, szerintem akik ezt írták soha nem vezették ezt a típust. 4,5 literes átlagfogyasztást két esetben produkál: 4. sebességben 60km/h-nál és 5. sebességben 80km/h-nál. ezeknek az alacsony fogyasztásoknak ne dőljön be senki, vagy akkor fékezés, gázadás nélkül vezesse az autó a fent leírt sebességgel.
Az autót közben eladtuk kb. 110.000 km volt benne, sajnáltam de fölösleges volt ekkora és főleg dízel autó második autónak a családban
Hibalista
- 2 izzó - bütyköstengely jeladója - kuplung - valami kipufogógáz szelep (Abgasventil) - tempomat
Ide hordtam szervizbe
Márkaszerviz az első két évben (ekkor még semmi baja nem volt, csak kötelező szervizek)
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
a garanciaidő után helyi szerviz, meg vagyok velük alapjában elégedve
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 18200 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 90000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Golf | Következő autója? | A6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
