A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1,8 TFSI 

Az ítélet értékelése
3,4(7 db)

1.8 TFSI: álcázott ERŐműremek

Szöveges ítélet

Kezdjük a karosszériával.Szerintem az utóbbi 10 év legsikerültebb kinézetű autója.De legalábbis párját rittkítja.Elegáns kinézetű de megvan benne a kellő vadság ami már-már az agresszivitás határát súrolja.Főleg elölnézetből a lámpák, a lökhárító, a hűtőmaszk és a motorháztető keltette összhatás olyan mint egy ugrásra kész vadmacska.Lehet, hogy belemagyarázásnak hangzik, de több ismerősömnek is ez a véleménye.Oldalról a hátulja meg mint egy sportkupé, a tető vonalvezetése miatt, nagyon kellemes ívbe hajlik.Ugyanakkor kellően magas a hátsó fejtér, nem veri be az ember a kobakját a tetőbe ha behuppan a hátsó ülésre.A hátsó lámpák szenzációsak, a hatalmas patkó alakban világító helyzetjelző lámpát kilóméterekről lehet látni.Az irányjelző lámpák is jól észlelhetők főleg a manapság oly divatos LED-es miniatür, napfénybe és oldalról nehezebben látható lámpákhoz képest.Egyszóval úgy néz ki mint egy igazi AUTÓ.Bárhol meg lehet vele jelenni nem okoz majd csalódást:-)))).
A beltér:egyszerű és kellemes.Jó benyomást kelt az emberben.Jó anyagok veszik körül az embert, az ülések kényelmesek bár kicsit kemények, a műszerek és lámpák jól láthatóak, a kapcsolók kézre esnek, a kormány és a vezető ülés nagymértékben állítható(elég alacsony termetű vagyok de én is be tudom úgy állítani hogy minden pont kényelmes távolságba legyen-pedálok,kormány,váltókar)
A váltó:6 fokozatú kézi.Könnyen kapcsolható, nekem nem reccsent még idáig.Kicsit közel vannak egymáshoz a fokozatok ez eleinte okozott némi problémát(előfordult néhány mellékapcsolás)de némi gyakorlás után ez teljesen megszünt.A fokozatok felosztása megfelelő.
A motor:1.8 TFSI új fejlesztés-Turbó,közvetlen benzinbefecskendezés,változó szelepvezérlés(sajnos csak a szívó szelepek!),kiegyenlítőtengely 160 lóerő 250Nm forgatónyomaték 1500tól 4200ig.Az Audikba korábban megjelent a Skoda június végén kezdte ezzel a motorral a gyártást.A sors úgy hozta hogy az első magyarországi példány hozzánk került.Szerintem mestermunka már ránézésre is németesen precíz és megy mint a szél.Alacsony fordulatról is ugrik 1500tól már tudja a 250Nm-t produkálni.Szinte kívánja a sebességet,picit nem figyelek oda máris 80-on van, ugyanakkor meg kell említenem hogy 1500 alatt eléggé gyengécske a motor.Ez elinduláskor zavaró mert ha finoman indul vele az ember és utánna gyorsít van benne egy elég rendes betorpanás vagy lyuk ami nagyon érezhető.Tapasztalatom szerint csak úgy lehet ezt mérsékelni ha viszonylag nagy gázt ad az ember induláskor.Meg lehet szokni de azért zavar.Ezt leszámítva álom vele autózni.Csendes és mindig urásra kész.Városban is de autópályán az igazi oda született.Nem vagyok versenyzős tipus de 1-2 autóstársnak már sikerült meglepetést okoznom amikor kénytelen volt a hátsó SKODA logót bámulni:-))))))ugyanis kívülről nem sok árulkodó jele van a motortértető alatt megbújó erőgépnek.Csak a dupla kipufogócső és az apró TSI felirat sejtet valamit.Benzines motor lévén ennek a teljesítménynek ára van amit a benzinkúton kell kicsengetni.Bár a könyv szerint jó bele a sima 95ös benzin én úgy tapasztaltam, csak akkor ha andalogni szeretnénk vele intenzív gyorsításkor nemigazán tetszik neki.98as kellene bele de mivel az megszünt 100oktános kell adni neki az meg ugye méregdrága.A fogyasztása nagyon tág határok között mozog és a vezetési stílus nagyon erősen befolyásolja valamint a megtett út hossza.3-4kmes rövid utakra szinte nagyon be se szabad indítani mert nagyon elszáll a fogyasztás 13-14liter.Egyébként városban 10,3-10,5 az átlag(saját mérés nem computer szerint)országúton 90-100Km/ó sebességig 5,7-6liter de 140-150nél már 9,5liter.Szóval elég jó étvágya van de ennyi lovat etetni kell levegővel nem mennek:-))))))))))
Tehát elég drága az üzemeltetése meg kell gondolni, inkább azoknak ajálható akik viszonylag sokat utaznak vagy legalábbis javarészt országuton akarnak autózni és nem szeretik a Diesel-motort illetve akik szeretik ha repeszthetnek.
Én nagyon megszerettem bár eredetileg nem akartam turbós motort,vigyázni kell a leállítással vissza kell hűteni alapjáraton járatva 2-3 percig.
Összefoglalva:álcázott rakéta ami még jól is néz ki
Ami nem tetszik benne:a futóműve eléggé kemény pattogós ami csak városba zavaró országúton nem annyira feltűnő csak ha nagyon rossz az út minősége.
Ami nagyon nem tetszik benne:gyújtás ráadásakor kéretlenül is felkapcsolódik a tompított világítás amit állítólag nem lehet átprogramozni.Véleményem szerint a Xenon fényszórónak nemnagyon tesz jót ha ráindítózik az ember miközbe be van kapcsolva(a feszültségesés)Átmeneti megoldás:világításkapcsoló helyzetjelző állásba és utána lehet ráadni a gyújtást és indítani--->Xenon kikímélve:-))))))))Nem tudom talán túl rittkán mentek tönkre a tompított izzók és azért akarják hogy állandóan világítsunk:-)))))))))))Ha kell ha nem.A központi zár hibája magától elmúlt, valami kommunikációs zavar lehetett mert bezáródott ugyan a kocsi de a riasztórendszer azt érzékelte hogy nem tudja végrehajtani a zárást.Gyors megoldás:kétszer kellett nyomni a záró gombot 1x-zárás, 2x-reteszelés így már megkapta a zárásról a jelet.1 hét után ez magától elmult azóta nem jelentkezett a hiba és más se.
2007 december(6000km):márkaszervízbe átprogramozással megoldották a tompított fényszóró problémáját,mostmár hagyományosan működik(ingyen!nem kellett fizetni érte).Csak akkor ha a kapcsolójával felkapcsolom,nem pedig gyújtás ráadásakor kéretlenül.
Téli tapasztalatok:ABS,ASR kitűnöen működött jó volt a biztonságérzetem vezetés közben havas jeges utviszonyoknál is.A szélvédő páramentesítése gyors,hátsó ablakfűtés szintén gyorsan olvaszt.Ami viszont nemnagyon tetszett, hogyha sokáig állt hidegbe a kocsi elég nehézzé vált a sebességváltás addig amig be nem melegedett a váltó+olaj.
Az átlagfogyasztás 1literrel esett 10.5ről 9-9.5re.
Idáig minden jól működik.

Friss:2008.04.27. irányjelző beázott, más hiba még nem jelentkezett.A motor továbbra is imádnivaló,lassan végére érünk a bejáratásnak.A fogyasztás lassan beáll a 8.5liter körülire,kevesebb már biztos nem lesz.A benzin témára visszatérve a 95ös V-power teljesen bejött nekem, nem szükséges a 100oktános.Nem jobb annyival mint amennyivel drágább.Sokkal nagyobb a különbség a sima 95 és 95V-power között, mint a 95v és 100v között.Szóval a 100as benzint hanyagolom.
Az akkumulátorra nagyon oda kell figyelni, mert sajnos csak 44Ah-s kapacitású(nagyon kicsi)ha nincs beindítva 1hétig már érdemes töltővel rátölteni mert hamar lemerül.Sajnos nagyobb akksit nem is lehet beletenni, nincs hely neki.Esetleg plussz akksit a csomagtartóba.Én inkább odafigyelek rá.Egyenlőre ennyi.


Frissítés-2008. 12. 06.Idáig minden rendbe a kocsival,olvasgatva az ítéleteket látom szaporodnak az 1.8 TFSI-s márkatársak:-))))) már jobban kel figyelnem a lámpánál történö rajt alkalmával.Városunkban 2db-ot láttam.Na de komolyra fordítva a szót:a motor bejáratása véget ért,idáig álom minden.De!A hatsebességes váltóval csak 3ig szabad városba felkapcsolni 50-60km/ó sebességet alapul véve.Azért hogy a katalizátor és a lambda-szonda a folyamatos városi használat ellenére is ki tudjon tisztulni,illetve, hogy ne koszolódjon el.Az utóbbi 4000 km alatt így használtam és nagyon érezhető a motor viselkedésén, sokat javult,jobban gyorsul.A fogyasztás ennek ellenére változatlan.Szóval 2000fordulat alatt nem javasolt tartósan üzemeltetni a motort hiába tudja 1500tól a maximális nyomatékot produkálni.
Én Castrol 5W-40 Softec olajat használok amit a szervízbe adnak,idáig bevált, olajfogyasztás nincs.Most ennyi.

Hibalista

- Központi zár
- Friss: 2008.03.18. bal oldali tükörházba lévö irányjelző lámpa beázott,hajszálrepedés a búra és a foglalat között, garanciába cserélték.

Ide hordtam szervizbe

Vass Autó Szentes (Csongrádi út).Mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom Őket!Nagyon rendesek és korrektek.Szerintem Csongrád megyébe Ők a legjobbak mint Skoda-márkaszervíz.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Következő autója? Octavia3
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)