A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia (2004)

Octavia 1.4 TSI Clever kombi 

Az ítélet értékelése
4,5(4 db)

1.4 TSI a Skodálatos 2. rész

Szöveges ítélet

Üdv. ismét!

Nos, legutóbbi irásom óta 4000 kilóméter került az autóba. Ebben több vidéki út és egy olaszországi sielés is benne van, igy már a hosszabb utak tapasztalatairól is tudok irni.

Kezdjük a hazai túrákkal, amelyek egynaposak voltak, különösebb csomag nélkül. 2 felnőtt + 3 gyerek. Ilyenkor a fogyasztás 7.7 liter körül alakult, autópályán, tempomattal, betartva a sebességhatárokat. Az autó rendkivül csendes autópálya tempónál, simán lehet beszélgetni, alig szűrödik be valami zaj, ha csak zenét hallgatunk, akkor sem kell üvöltetni a hifit, szóval nagyon barátságos odabent a légkör.

Külföld. 2 felnőtt + 3 gyerek, a hozzájuk tartozó sífelszerelés. 2 nagy bőrönd, 3 sporttáska,pár szatyor, téli bakancsok, kispárnák, 3 decis vizek (20db), 5 darab sisak, társasjáték, toronyóra lánc nélkül, csoki. Ezek a csomagtartóban, kalaptartó behúzva, nem keverve. 5 pár siléc, bakancsok a tetőboxban. Minden befért. Kicsit leült a hátulja, de nem vészesen, nem a holdat világitottuk a lámpákkal. Autópályán tempomattal mindenféle erőlködés nélkül vitte a kis 1,4-es turbós a családot, nem köszöntek vissza azon emlékeim a tavalyi hasonló útról, még az 1,8-as Mondeóval, hogy minden emelkedő előtt lendületet kellett venni, hogy ne lassuljon túlzottan vissza. Mint egy dizellel, itt is nyomatékból lehetett autózni, csak csendesebben. Igaz a tetőbox azért itt már hallatta a hangját, de legalább tudtam, hogy nem esett le. A fogyasztás itt azért magasabb volt 8,5 körül alakult, de azt gondolom, hogy egy teljesen megpakolt autóval, az osztrák és olasz hegyes-völgyes autópályán ez igazán elfogadható, ráadásul, mint már emlitettem nem kellett feszülni, hogy lelassulunk, csak ment magától,
szépen egyenletesen.

A hegyi szerpentineken is nagyon jól teljesitett a gépezet. Itt már a csomagok 3/4-e nem volt velünk nyilván csak a sifelszerelést cipeltük magunkkal. (újra leszögezem, nagyon szerettem a Mondeómat, nyilván ehhez tudom hasonlitani ezt az autót, nem fikázásból irogatom mindig a Fordot, az sajna az 1,8-as motorral eléggé alulmotorizált, ez pedig az 1,4 TSI-vel egyáltalán nem az.) Szóval a szerpentinen ott ahol M csak 50-el birt felmenni enyhe üveghangon lemondó 3. fokozatból visszakacsolva 2.-ba, ott ez a turbós jószág simán kapkodta a lábait 70-el negyedikben, pörögve 2000-et. Igen, a 200NM az már valami.

Összefoglalva: nagyon rendben van ez a motor, ezzel az autóval, gondolom más márkák hasonló kombója is ezt a megelégedettséget válthatja ki a tulajdonosoktól. Az autó motorja szépen érik össze, alapból sem volt hangos, de ez a helyzet csak javult. A városi fogyasztás nem megy 8,5 fölé,
a dinamika is fejlődött, a motor összeérésével párhuzamosan.

A kényelme megfelelő, 750 kilóméter megtétele után sem éreztem azt, hogy büntetésben vagyok és végre kiszállhatok, pedig nem vagyok egy kis darab.

1,5 negativumot tudok mondani. A első, hogy a hátsó ablaktörlő hagy maga után középen egy csikot. Ezt 2500 kilóméternél kezdte, nem tudom miért csinálja, nincs rajta látható nyom. Ez van, együtt lehet vele élni, kicsit többet kell törölni és akkor eltűnik a csik.
A második negativum az azért csak fél, mert egyrészt nem mindenkinek az, másrészt nem is a világ vége. Mivel a hátsó ülés oldaltámasza elég határozott ezért a 2 ülésmagasitót elég macera bekötni, a két gyereket addig kell mozgatni ülésestül, ameddig be nem csatoljuk őket külön-külön, aztán a harmadik, aki nem ül magasitón kicsit nehezen fér hozzá az a csatolóhoz. Ez nyilván nem tökéletes igy, de hát lássuk be, ez nem egy buszlimuzin. Nehéz olyan autót találni, amiben ez nem igy van, kivéve az előbb emlitett kisbuszokat. Mondeóban is igy volt, ezért kapott ez a negativum csak 0,5-öt, és egyébként is nyártól már csak egy magasitó kell.

Továbbra is csak ajánlani tudom ezt az autót, Sok gyerekesek, sok gyereküléssel azért előbb próbálják bele, hogy hogyan férnek el, ennyi pénzből lehet kapni kisgyerek barátabb autót is, de nekem ekkora korú gyerekeimmel teljesen rendben van.

Üdv,
M

u.i. kipróbáltam egy 1,8 TSI Superb kombit. Medve anyám, az nagyon megy. Milyen lehet az a motor ebben.... RS-ről ne is beszéljünk.

Hibalista

- .

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6200
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Ford Mondeo 1.8 Ambiente Kombi Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia 2004 (2005)

További ítéletek (373 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)