Kodi a fehér barnamedve
Szöveges ítélet
2019 november 02-án rendeltem egy általam konfigurált Laurin & Klement felszereltségű 2.0 TDI 4x4 DSG Kodiaq-ot melyet 4,5 hónap várakozás után sikerült átvennem. Az egyébként alapból sem „fapados” L&K-t még további extrákkal bővítettem, talán ezért is nyúlt hosszabbra a leszállítási idő. 25 év Opelos múlt után ültem át a VAG konszern autójába, így sok mindent meg kellett szoknom. Az Opel előd is egy nagyon jól felszerelt gép volt (Zafira Tourer Cosmo + extrák), így talán elfogadható az egymáshoz mérés. A formára nem szeretnék sok szót vesztegetni: SUV. Hozza a kötelezőt, akinek egyáltalán nem jön be, úgysem ilyet vesz. A 19-es kerekek egyáltalán nem nagyok, még a 20 colos készlet is majdnem kicsinek tűnik a kerékjáratokban. Kezdjük a pozitívumokkal:
Belül nagyon csendes, pedig 19-es kerekek vannak az autó alatt, jól sikerült kiszűrni a külső zajokat. Nem tapasztaltam semmilyen zörgést, nyöszörgést eddig. Számomra a gyári Canton hangrendszer tökéletesen megfelelő. Az én véleményem egyébként is az, hogy a HIFI élményt nem autóban kell átélni. Az elektromosan állítható, memóriás, fűthető, szellőztethető ülések jók, bár az elődben lévő AGR minősített ülések egy hajszállal jobbak voltak. Igaz, hogy ebbe a modellbe is lehetet kérni ilyen ülést, viszont csak fekete bőr kárpittal, és azt én kicsit komornak tartottam, ugyanis az autó beige bőrbelsőt kapott. A fűtés és a szellőztetés is jól működik, és ez igaz a fűthető szélvédőre, kormányra. A panoráma tető pazar, de sokan ezért az extráért nem adnának ki ennyi pénzt. Én a színnel vagyok így, na azért meg én nem fizetnék extra pénzt. Az első üléseket 180 centis vezetőhöz állítva, a második sorban nagyon bőséges hely marad. A 3 zónás klímának köszönhetően a második sorban utazók is saját maguknak temperálhatják az utasteret, és a két szélső ülés is 3 fokozatban fűthető, az ott utazók örömére. A hátsó ülések 60-40 arányban mozgathatók, illetve sínen tologathatók. Az előd 3 külön mozgatható üléssel volt felszerelve, az praktikusabb volt. Mivel öt üléses verzió, ezért a csomagtérből nem rabol helyet a két pót ülés. A csomagtér így több szintes, szinte a fél lakást be lehet rámolni egy hosszabb nyaralásra. A megpakolt autót az erősebbre hangolt dízelmotor zokszó nélkül viszi, még nem volt olyan helyzet, ahol kevésnek bizonyult az ereje. Az eddig megtett több, mint 40.000 km-re 7,0 literes átlag fogyasztás adódott. Óvatosabb vezetéssel azért 6,0 liter alá is be lehet menni. Pozitívum, hogy a guminyomás ellenőrző rendszer ABS alapú, így nem kell a téli kereket szenzorokkal felszerelni. A láblengetéses csomagtér ajtó nyitása még magasabb kategóriájú autókban sem általános, ez is nagyszerű.
Most jöjjenek a kevésbé sikerült elemek:
Tudom, hogy a környezetvédelem nagyon fontos, de azért a Start-Stop rendszer ne állítsa már le a teljesen hideg motort. Nem hinném, hogy jót tesz a motornak. Ezért óhatatlanul rákényszerülök, hogy az első mozdulat a beindítás után a Start-Stop rendszer kikapcsolása lesz.
Sajnos a zongora lakk felületekkel nem tudok kibékülni, minden érintés azonnal meglátszik rajta, csakúgy, mint az érintő kijelzőn. Márpedig sok funkciót csak ezen keresztül lehet elérni, így állandóan ujjlenyomatos a kijelző, ami nem szép látvány.
A vetített műszeregységnél már többször előfordult, hogy nem töltődött be rendesen a program, így itt nem volt például elérhető a rádió vagy a navigáció képe. Újra indítás után a persze jó lett, de semmilyen hibakódot nem írt be a tárolóba.
A rendeléskor nem volt elérhető a típushoz a mátrix LED fényszóró rendszer, az akkor még a SuperB kiváltsága volt. Így az elődhöz képest rangon alulinak érzem, hogy a ködlámpa felkapcsolását kanyarfénynek adják el. Ebben a tekintetben a Zafira első lámpái sokkal technikásabbak voltak hiába „csak” xenon fényforrások adták a fényt.
Biztos van rá magyarázat, de nem értem, hogy ha kulcsról gombnyomással ki tudom nyitni a csomagtartót, akkor bezárni miért nem lehet? Az első időkben többször előfordult, hogy a zsebemben megnyomódott a nyitó gomb, és kinyílt a csomagtér ajtó. A bezáráshoz meg oda kellett menni, és az ajtón lévő gombbal tudtam csak bezárni.
Pont ilyen érthetetlen számomra az is, hogy az esőzárást megszüntették, és nem is lehet bekapcsolni ezt a funkciót. Pedig a tetőablaknál ez jól jönne, ( tudom, nem kell tetőablak, és akkor nincs ilyen gond).
Alapjában azért ez egy jó autó, és a rangsor miatt nem lehet tökéletesebbre készíteni, mert akkor mi lenne a Tiguan-al. Az általam felsorolt kevésbé jól sikerült elemekkel azért együtt lehet élni, nem elviselhetetlen hiányosságok. Nem bántam meg a választást.
Hibalista
- Hála az égnek ezidáig semmi sem romlott el rajta.
Ide hordtam szervizbe
Miskolc Autó
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Nincs.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Zafira Tourer | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
