A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Kodiaq (2016)

Kodiaq 2,0 TDI 4x4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kodi a fehér barnamedve

Szöveges ítélet

2019 november 02-án rendeltem egy általam konfigurált Laurin & Klement felszereltségű 2.0 TDI 4x4 DSG Kodiaq-ot melyet 4,5 hónap várakozás után sikerült átvennem. Az egyébként alapból sem „fapados” L&K-t még további extrákkal bővítettem, talán ezért is nyúlt hosszabbra a leszállítási idő. 25 év Opelos múlt után ültem át a VAG konszern autójába, így sok mindent meg kellett szoknom. Az Opel előd is egy nagyon jól felszerelt gép volt (Zafira Tourer Cosmo + extrák), így talán elfogadható az egymáshoz mérés. A formára nem szeretnék sok szót vesztegetni: SUV. Hozza a kötelezőt, akinek egyáltalán nem jön be, úgysem ilyet vesz. A 19-es kerekek egyáltalán nem nagyok, még a 20 colos készlet is majdnem kicsinek tűnik a kerékjáratokban. Kezdjük a pozitívumokkal:
Belül nagyon csendes, pedig 19-es kerekek vannak az autó alatt, jól sikerült kiszűrni a külső zajokat. Nem tapasztaltam semmilyen zörgést, nyöszörgést eddig. Számomra a gyári Canton hangrendszer tökéletesen megfelelő. Az én véleményem egyébként is az, hogy a HIFI élményt nem autóban kell átélni. Az elektromosan állítható, memóriás, fűthető, szellőztethető ülések jók, bár az elődben lévő AGR minősített ülések egy hajszállal jobbak voltak. Igaz, hogy ebbe a modellbe is lehetet kérni ilyen ülést, viszont csak fekete bőr kárpittal, és azt én kicsit komornak tartottam, ugyanis az autó beige bőrbelsőt kapott. A fűtés és a szellőztetés is jól működik, és ez igaz a fűthető szélvédőre, kormányra. A panoráma tető pazar, de sokan ezért az extráért nem adnának ki ennyi pénzt. Én a színnel vagyok így, na azért meg én nem fizetnék extra pénzt. Az első üléseket 180 centis vezetőhöz állítva, a második sorban nagyon bőséges hely marad. A 3 zónás klímának köszönhetően a második sorban utazók is saját maguknak temperálhatják az utasteret, és a két szélső ülés is 3 fokozatban fűthető, az ott utazók örömére. A hátsó ülések 60-40 arányban mozgathatók, illetve sínen tologathatók. Az előd 3 külön mozgatható üléssel volt felszerelve, az praktikusabb volt. Mivel öt üléses verzió, ezért a csomagtérből nem rabol helyet a két pót ülés. A csomagtér így több szintes, szinte a fél lakást be lehet rámolni egy hosszabb nyaralásra. A megpakolt autót az erősebbre hangolt dízelmotor zokszó nélkül viszi, még nem volt olyan helyzet, ahol kevésnek bizonyult az ereje. Az eddig megtett több, mint 40.000 km-re 7,0 literes átlag fogyasztás adódott. Óvatosabb vezetéssel azért 6,0 liter alá is be lehet menni. Pozitívum, hogy a guminyomás ellenőrző rendszer ABS alapú, így nem kell a téli kereket szenzorokkal felszerelni. A láblengetéses csomagtér ajtó nyitása még magasabb kategóriájú autókban sem általános, ez is nagyszerű.

Most jöjjenek a kevésbé sikerült elemek:
Tudom, hogy a környezetvédelem nagyon fontos, de azért a Start-Stop rendszer ne állítsa már le a teljesen hideg motort. Nem hinném, hogy jót tesz a motornak. Ezért óhatatlanul rákényszerülök, hogy az első mozdulat a beindítás után a Start-Stop rendszer kikapcsolása lesz.
Sajnos a zongora lakk felületekkel nem tudok kibékülni, minden érintés azonnal meglátszik rajta, csakúgy, mint az érintő kijelzőn. Márpedig sok funkciót csak ezen keresztül lehet elérni, így állandóan ujjlenyomatos a kijelző, ami nem szép látvány.
A vetített műszeregységnél már többször előfordult, hogy nem töltődött be rendesen a program, így itt nem volt például elérhető a rádió vagy a navigáció képe. Újra indítás után a persze jó lett, de semmilyen hibakódot nem írt be a tárolóba.
A rendeléskor nem volt elérhető a típushoz a mátrix LED fényszóró rendszer, az akkor még a SuperB kiváltsága volt. Így az elődhöz képest rangon alulinak érzem, hogy a ködlámpa felkapcsolását kanyarfénynek adják el. Ebben a tekintetben a Zafira első lámpái sokkal technikásabbak voltak hiába „csak” xenon fényforrások adták a fényt.
Biztos van rá magyarázat, de nem értem, hogy ha kulcsról gombnyomással ki tudom nyitni a csomagtartót, akkor bezárni miért nem lehet? Az első időkben többször előfordult, hogy a zsebemben megnyomódott a nyitó gomb, és kinyílt a csomagtér ajtó. A bezáráshoz meg oda kellett menni, és az ajtón lévő gombbal tudtam csak bezárni.
Pont ilyen érthetetlen számomra az is, hogy az esőzárást megszüntették, és nem is lehet bekapcsolni ezt a funkciót. Pedig a tetőablaknál ez jól jönne, ( tudom, nem kell tetőablak, és akkor nincs ilyen gond).

Alapjában azért ez egy jó autó, és a rangsor miatt nem lehet tökéletesebbre készíteni, mert akkor mi lenne a Tiguan-al. Az általam felsorolt kevésbé jól sikerült elemekkel azért együtt lehet élni, nem elviselhetetlen hiányosságok. Nem bántam meg a választást.

Hibalista

- Hála az égnek ezidáig semmi sem romlott el rajta.

Ide hordtam szervizbe

Miskolc Autó

Értékelése: 9

Másik szerelő értékelése

Nincs.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2020
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Zafira Tourer Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Kodiaq 2016

További ítéletek (6 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)