A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Felicia (1994-2001)

Felicia 1,3 LXI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zöldördög, a kedvenc útitárs! >-)

Szöveges ítélet

Újautóként vettük, amit azóta sem bántunk meg. Családi autónak indult, 3 éve meg csak én használom. A fapados változathoz képest színezett üvegek, szervokormány, osztottan dönthet? hátsó ülés, gyári központizár (ami nem sokáig tartott), valamint a 68 lóer?s motor. Váltója az elején furcsa volt, de hozzá lehetett szokni, s?t, én már szeretem. Sok a m?anyag, de még mindig tetszet?s belülr?l. Kényelmesek az ülések, hosszú út után se szakad le az ember dereka, a kisebbfajta deréktámasz szer?ségnek köszönhet?en. Szerencsére a 4 küll?s kormánnyal rendelkezik, nem a másik rondasággal, ez sokat nyom a latba (és kényelmesebb is a küll?nél fogva vezetni). A kárpit elég durva, könyökölni rajta nem igazán kényelmes, valamint könnyen piszkolódik, de a kárpittisztító csodákra képes. Talán a bajuszkapcsolók nem a legjobb távolságban vannak, de ez is csak hozzászokás kérdése. A keszty?tartó fedele újkora óta nehezen m?ködik, szakszerviz szerint ez "ilyen". A 179cm-el kényelmesen elférek, bár mögém nem nagyon fér el senki, ilyen ülésbeállítással, kívülr?l olyan mintha valaki feküdne az autóban, pedig nem :-) De "normális" beállítások mellett igazán b?séges a hely még hátul is. Csomagtartó nagy, de ha mégsem lenne elég, ülések ledönt, ha így sem, egy mozdulattal ülések kivesz (azóta se láttam ilyen 5letes megoldást, bár lehet ütközésnél annyira nem jó..)!! Küls?re talán szögletes (nah jó, valóban szögletes), de még is szép. A gyári els? mini sárfogók helyett kapott normálist, ne verje össze a kocsi oldalát, valamint m?anyag dobbetétet a rozsda/kavicsfelver?dés ellen, meg a csúnya sárlötyi a lökös és a lámpa közötti kifolyás ellen. Került bele elektromosablak, roló a hátsóablakra. De a legnagyobb újítás, a szúnyogháló a leveg?beöml?re, ugyanis annál nincs idegesít?bb, amikor a virágszirmok repkednek az ember képébe. A motor szépen húz, alacsony fordulaton is, van akinek teccik a hangja (nekem például nagyon, f?leg a kipufogó miatt), van aki nem tudja elviselni (hangos a zöld tartományban is, valamint er?sen ingadozó alapjárat). Ahhoz képest, hogy anyagból van, elég jól mozgatja ez a motor, bár lehetne er?sebb. 140-150-et simán viszi, fölötte már nyögvenyel?sen. A fogyasztás már problémásabb. Igaz az is, hogy nem öregurasan vezetem, így 7,5-8l körül szokott lenni, országúton nem tövig nyomva úgy 6-6,5l, de így elvezettel lehet vezetni, nem megfontoltan :-) Futóm?ve nem a kiváló magyar utakra van szabva, amit csúnya hangokkal jelez, de ezt újkora óta teszi így, nem ilyen lett. A másik csúnya folt a becsületén, a fordulókör. Ennél bénábban kevés kocsi fordul, szóval ha meg akarunk fordulni, tuti hogy 1 ívben nem fog menni (és amikor sietni kell, nem fogja bevenni a tolatást..), bár ez lehet esetemben a szervós változatnak köszönhet?. Tolatás hidegen tökély, melegen már ímmel-ámmal megy. Sajna a C oszlop elég batár, ennek köszönhet?en igen szép holttér van a kocsi körül, erre érdemes figyelni.

Problémák:
Központizár 1 év után elkezdett rakoncátlankodni, a jobb hátsó ajtót nem zárta be (ha zárva hagyja, annyira nem hatna meg), kísérlet a javításra, rövid ideig jó is volt. Aztán folytatta a bal els?. Ár után érdekl?dve, kiderült, hogy 25e 1 darab. ekkor döntöttem úgy, hogy az egészet kigubizom a kocsiból, és rakok bele másikat, de jobbik min?ség?t (15e). Meg is történt, azóta is szuperál (oké, volt 1 jó napos meló a m?velet, de alaposan, nem gányolva). Télen, zakatoló motor, h?fok nem akaródzik a 70r?l elmászni. Termosztátcsere, igen ám, de csonkokkal együtt van, 25e, baaa. Azon megfontolásból, ha megint megdöglik, megint 25e, inkább utángyártott, cserélhet? termosztátú változat lett (15e). Hátsó kipufogó széle korrodált(3 év), kellemest a hasznossal, kapott egy sportdobot, ami azóta is szuperál. Egyik nap elkezdett a kulcs akadozni, a nap végére (kb 4. indítási próbálkozás) megadta magát, kulcsot nem lehetett bedugni. Szerviz felhív, 30e alkatrész 2 kulccsal vagy 50e 1 kulccsal kompletten az összes zár + immobiliser tanítás + munkadíj. Kormányoszlop kiszed, problémás alkatrész kiszed (U alakú lemez valamint a golyó), kormányoszlop visszarak, és kész. Fényszóró magasságállítás egyik oldalon alig m?ködött, majd teljesen elhalt, 15e az új + sok szívás a csere. Otthon orvosolva (csövek elvág, csavar kicsavar, fényszóró beállít). H?fokmér? nyáron is alig éri el a 80 fokot. Termosztátcsere (5e), valamivel jobb, de nem az igazi, h?mérséklet-jeladó (8e)csere megoldotta. Hátsó szélvéd? bels? felén barnás folt, a gumi alatt korrodál az ajtó széle, orvosolva otthon (szélvéd? kiszed, letakarít, rozsdamaró + festék, szélvéd? vissza). Csomagtérajtó a m?anyag díszek alatt korrodál, szintén kijavítva. S?r? szelephézag állítás, különben kerepel? a hangja. Tárcsák el?bb koptak méret alá (2x vállmentesítés, nem teljes felszabályozás), mint a betétek (50e km)!

Ezek ellenére nagyon szeretem, csinosítgatom (fehér indexek, fehér hátsólámpa, módosított h?t?maszk, toronymerevít?, alufelnik, sportkipufogó, stb). Nem azt mondom, nem volt egy hibátlanul eltöltött 6 év, mégis azt kell mondanom, megbízható, és az alkatrészek sem olyan vészesek hozzá. És mégsem 1 tömegautó. Egyre viszont oda kell figyelni, szegényke elég alacsony, szóval a középdob, valamint a váltó, és az els? lökös mögött megbúvó lemezt elég könny? leverni (autóbejáró, garázsbejáró, fekv?rend?r, stb), Padkához állás meg szigorúan tilos, ugyanis fényezéslevakarás lesz az eredménye a lökösr?l!

Tiszta szívb?l ajánlom azoknak, akik egy jó ár/érték arányú, kis fenntartási költség? valamint megbízható autót szeretnének, ami még nem is csúnya.

Hibalista

- -H?gombánál vízfolyás, tömítéscsere + h?t?víz leenged visszatölt
- -termosztátcsere (gyári 25e, utángyártott 14e)
- -újabb termosztátcsere (5e + barkácsolás)
- -h?mérséklet-jeladó (8e)
- -gyári központizár rakoncátlankodott (jobbhátsó, majd balels? elhalálozott, darabonként 25e lett volna, kicserélve az egész 15e-es univerzálisra, azóta hibátlan)
- -gyújtáskulcsot nem lehetett betolni, zárcsere (30e) lett volna, sajátkezüleg orvosolva
- -5. ajtó az üveg gumija alatt korrodál, valamint a müanyagok alatt is (házilag kijavítva)
- -5 év után az akksi
- -fényszóró magasságállítójából a folyadék elszivárgott, fényszórók lebuktak. kiiktatva, csere 15e lett volna
- -kalaptartó fül elszakadt, 300Ft
- -olaj + olaj-/leveg?sz?r? 15e (ez nem hiba)
- -fékbetét+olajcsere, tárcsafelszabályozás (2x)

Ide hordtam szervizbe

Duna autóház, csak az els? 1 év alatt, akkor is bénáztak

Értékelése: 1

Másik szerelő értékelése

Jómagam :-) megbízható, rendes munkát végez, néha a sufnitungit sem veti meg (már ha nincs más megoldás!!) :-)

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (2) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? p126 Következő autója? majd az id? eldönti, de nem mostanában lesz ez
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Felicia 1994 (1997 - 2001)

További ítéletek (270 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)